chapter 2

589 52 5
                                    

3 tahun kemudian

Seorang gadis yang cun melecun sedang bersenam di dalam gym milik oppanya. Tubuh badang sexy milik gadis itu membuatkan beberapa mata jantan miang menjadi juling.

Agak agak dah lecak berpeluh, gadis itu berhenti bersenanam dan meneguk air botol yang dibekalkan oleh oppanya yang merangkap trainer gym a.k.a pemilik gym.

"Are you ok?"

Persoalan oppanya tidak di jawab. Malah, gadis itu sekadar memandang kosong wajah lelaki di hadapannya.

"Aish ! How long you wanna be like this ?" Oppanya mula meradang.

"Cant you rilex a litte bit ? Kim Joongkok ?" Sinis saja gadis itu membalas.

Kim Joongkok atau Joongkok hanya mengeluh. Sakit hati apabila bercakap dengan adiknya yang keras kepalamengalahkan konkrit bangunan. Rasa macam nak baling dumbel ke atas kepala adiknya.

"Hyo, sampai bila nak rilex ? 3 years are so fucking long. You know what i mean." Joongkok memegang bahu Hyo.

Bukan Hyo tidak tahu, dendam kesumat Joongkok memang tinggi lebih lebih lagi akan hal yang berlaku 3 tahun yang lalu.

Mata Hyo memandang Joongkok. Senyuman kecil atau lebih kepada senyuman sinis di lontarkan. Hyo memeluk tubuh Joongkok yang besar macam badang.

"Hyo tahu apa yang Hyo buat. Bila tiba masa, kita akan bertindak" hyo membisik di telinga Joongkok.

"3 tahun merupakan tempoh masa yang lama. Kau tak kesian pada....." kata kata Joongkok terhenti.

Tajam mata Hyo memandang oppanya. Mahu saja Hyo menelan Joongkok hidup hidup.

"Fine! Im sorry. My bad." Joongkok mengosok tengkuknya kerana berasa serba salah.

Hyo duduk di kerusi dan memerhatikan beberapa pengunjung yang sedang bersenam.

" aku tahu apa aku buat." Hyo bersuara.

Tahu benarlah Joongkok yang Hyosedang marah. Walaupun daripada rekasi wajah, Hyo tidak menunjukkan yang dia marah, tetapi dari pertukaran bahasa kau aku .

"Oppa minta maaf. Oppa tahu oppa dah melampau. Sorry hun ?" Joongkok buat aegyo.

"Yuck ! Aegyo oppa boleh buat orang koma 3 hari 7 malam." Hyo sakat oppanya.

Belum sempat Joongkok mahu membalas, Hyo terlebih dahulu cauu dari gym milik oppanya. Joongkok menggelengkan kepala. Sebal dengan perangai adiknya yang serupa alien berdarah beruk.

S
K
I
P

Dengan buku berat 10 tan, dan spec mata bingkai tebal, lelaki itu jalan terhuyung hayang macam layang layang. Pandangan mata lelaki itu terhad kerana buku yang dibawa bertingkat tingkat tingginya.

"Hoii Mingyu!" Anak beruk menyergah Mingyu.

"Mak aku limah tepi Jalan." Mingyu melatah macam orang tua.

Berteraburan buku buku yang dibawa bagaikan salji. Laju tangan Mingyu menyekeh kepala mangkuk tingkat yang menegurnya.

"Sakit la siot kepala aku. Kau ingat bapak aku tak bayar cukai pintu ke ?blaa... bla... bla..." kawan Mingyu membebel macam nenek kebayan.

"Hoii Wonwo. Kau jangan nak drama lebih la. Sakai! "

Ooo kawan Mingyu yang membebel ni namanya Wonwoo. Wooooo. Mingyu mengutip buku buku yang jatuh sesekali membetulkan spec mata era monyangnya.

"Hekeleh. Yang kau drama tak apa ?" Wonwoo memandang Mingyu atas bawah.

Tangan sado Mingyu menutup part part sensetip badannya daripada panahan asmara Wonwoo.

"Tolong ! Jangan nodai aku." Mingyu berguling atas lantai.

Beberapa orang yang lalu lalang memandang Mingyu dan Wonwoo dengan pandangan kau-nak-mampus-cepat-ke.

Kepala Wonwoo menunduk tanda minta maaf pada orang yang lalu lalang melihat sahabat sengal alien buat drama kos rendah di tengah kesesakan lalu lintas orang berjalan.

Adakah Mingyu sedar, mereka berada di shopping mall besar dan lebih specifik, mereka berada di depan pintu keluar masuk kedai buku.

"Mama, ahjussi tu kena sawan beruk ke ?" Tanya seorang gadis kecil yang meleleh hingusnya.

"Sweetie, jangan pandang. Boleh berjangkit. Bahaya ! " cepat saja wanita merangkap mama gadis berhingus itu berlalu pergi. Macam pelesit.

"Mangkuk ayun. Kau buat malu aku la Mingyu." Terajang buntot Mingyu sampai Zuhal.

"HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAAHAHA."

Kali ini Mingyu pulak memandang Wonwoo dengan pandangan maut. Boleh pulak jantan jambu batu ini tergelak sorang sorang sambil tangan diangkat tinggi tinggi. Mata dipejam.

"Wacha !" Mingyu flying kick sahabatnya.

"Auu. Apahal kau ni syaiton? Nak mampus cepat ke ?" Gelak Wonwoo termati apabila Mingyu kadi terajang itu budak.

Malas mahu layan Wonwoo, kaki Mingyu melangkah masuk ke dalam cafe yang terdapat di depan matanya.

Kaki Wowoo juga mengikut buntot Mingyu masuk ke dalam cafe. Wow ! Besar mulut Wonwoo menganga apabila masuk ke dalam cafe tersebut.

STARLIGHT CAFE.

Mingyu duduk berhampiran tingkap dan Wonwoo menarik kerusi duduk di hadapan kawannya itu. Mata Wonwoo tidak lekang memandang dekorasi cafe itu. Cantik dan simple.

"Oder ?" Seorang pelayang tinggi lampai meletakkan oder menu di atas meja.

"hazelnut coklat and red valvet. Kau Wonwoo ? Makan kaki ?"pergheli Mingyu yang suka gurau kasar.

Wonwoo menghadiahkan pandangan mata meluat tahap dewa. Mingyu tersengih menghadiahkan iklan colgate pada Wonwoo.

"Fvck you, nerd. Ekh sorry mr....." wonwoo mengaru tengkuknya apabila dia secara tidak sedar memperlihatkan perangai anak beruk depan waiter tersebut.

"Leo." Mingyu dan Wonwoo mengangguk melihat Leo yang tiada senyuman. "Oder ?" Leo ulang balik soalanpada Wonwoo.

"Chocolate chips with blueberry cake. Thank."

Leo sekadar mengganguk kecil dan terus bla daripada meja2 mangkuk tingkat itu. Mata Wonwoo tidak lepas memandang dinding STARLIGHT CAFE yang terdapat beberapa frame gambar.

Tanpa sedar, kaki Wonwoo bergerakke arah dinding yang tergantung beberapa frame. Senyuman seorang gadis di sekelilingnya lelaki begitu menarik minat.

"Wow. Her smile so addict ! " wonwoo memegang frame gambar.

Pang ! Frame yang dipegang jatuh dan pecah. Nasib baik hanya ada mereka berdua sahaja pelangan .

Mencerlung Leo memandang Wonwoo yang berdiri tegak. Lututnya gabra apabila terasa ada aura maut di belakang Wonwoo. Manakala Mingyu sekadar memerhati dengan senyuman sinis di bibirnya.

"Kau ketepi " seseorang menolak kasar tubuh Wonwoo.

"Sorry hyung. Aku tak sengaja." Berpeluh Wonwoo kerana gabra.

"Frame ni lagi bernilai dari nyawa kau." Lelaki itu menggengam keras frame yang pecah.

"Hyung, tangan kau berdarah."

Lelaki itu membiarkan sahaja kata kata Wonwoo. Sakit hatinya lebih parah berbandinh tangan yang tercedera.

Collar baju Wonwoo di cengkam. Saat ini, baru Mingyu berdiri dan mahu bergerak ke arah kawannya. Dia tidak sangka, gara gara frame yang pecah membuatkan lelaki itu berubah bengis.

"Hongbin, stop it." Lelaki memakai tag nama Ken menghalang.

"Were sorry about what happend."

"Its okay, N hyung." Balas Mingyu yang melihat tag nama N.

Mingyu menarik keluar Wonwoo yang terkesima. Aigoo. Mingyu menggeleng kepala. Dia meletakkan Wonwoo di satu kerusi kosong dan masuk semula ke dalam STARLIGHT CAFE kerana tertinggal buku.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now