chapter 21

244 27 0
                                    

Petang
-STOR LAMA-

Bersusah payah Mingyu dan Hyo mengemas stor lama rumah mereka. Entah apa mimpi agaknya. Tiba tiba si Mingyu a.k.a si sengal ajak Hyo kemas stor.

Sebagai seorang kakak yang baik dan berwibawa, Hyo ikut kan sahaja kehendak Mingyu. Kalau tidak, 7 hari 7 malam Mingyu merengek . Menyusahkan.

Hyo: apahal kau nak kemas stor ni ? Achumm *bersin* menyusahkan betul la *gosok hidung*

Mingyu: aku nak cari tempat membakar . Nak buat BBQ *sebok cari barang*

Hyo: kejadah. Apa mimpi kau nak buat BBQ ni ? *cekak pingang* kau nak jemput awek ke ? Si Sally tu ?

Menggeletar lutut Mingyu apabila mengenangkan kejadian di taman pada suatu ketika dahulu. Huhuhu. Mingyu sekarang sangat alergik dengan nama Sally.

Mingyu: mulut kau Hyo. Boleh diam tak. Tolong jee cari kan tempat membakar tu *geram* ni asyik bebel je. Cari tak pun.

Hyo: kau ni *sepak kaki Mingyu* aku dah tolong cukup baik tau *mencebik*

Mingyu: tolong apa *meluat* dari tadi membebel macam orang tua ganyut.

Hyo: apa kau cakap ? *aura hitam*

Maka berlakulah pergaduhan antara beruk dan monyet. Ekh tak. Antara Hyo dan Mingyu. Aigoo.

Hyo menarik rambut Mingyu sekuat hati. Biar botak rambut adiknya yang bermulut longkang.

Tangan Mingyu kemas menarik rambut Hyo. Sama kuat macam mana Hyo tarik rambutnya. Berterabur rambut dua beradik di angkasa.

Mingyu: lepas kan rambut aku !!

Hyo: tak ! Kau lepaskan rambut aku !!

Mingyu: jangan harap. *tarik lagi kuat* kau lepaskan dulu baru aku lepaskan rambut kau. Hohoho

Hyo lepaskan rambut Mingyu. Sebagai seorang lelaki yang berpegang pada kata kata Mingyu melepaskam rambut Hyo. Dia bersorak gembira kerana buat pertama kali Mingyu menang berbalah dengan Hyo.

Hyo: i hate you !

Pak ! Hyo menendang kuat kaki Mingyu. Bengang betul Hyo dengan Mingyu yang berperangai macam hantu.

Hyo:kau cari sendiri tempat bakar BBQ. I hate you KIM MINGYU !!

Terus sahaja Hyo keluar daripada stor dengam muka sebal. Aishh. Serabut otak ada adik macam beruk perangai. Apalah nasib kau Hyo.

Mingyu: auuu

Aduhh ! Mingyu mengosok kakinya yang di sepak oleh Hyo. Sakit woii. Dah lah Hyo pakai snekers.

Mingyu: but i love you *perlahan suara Mingyu*

Bagaikan tomato cerry busuk muka Mingyu. Alahai. Bukan Hyo dengar pun . Lagi kan diaorang ni adik beradik. Nak malu apa bendanya. Rilex la.

S
K
I
P

Malam
-VILLA KIM-

JK berasa pelik. Macam ada sesuatu yang ganjil. Apakah ? Sebagai seorang detektif berjaya, JK mengkaji situasi itu. Scan punya scan. Deng !

JK: MINGYU !! *jerit*

Mingyu: huk huk *tersedak*

Apalah Jongkook ni. Menjerit tak tentu pasal dengan suara nyamuknya. Tersesak Mingyu yang sedang asyik makan MR.Potato chip sambil tengok tv.

JK: mana Hyo ? *berang* jangan kata dia keluar.

Mingyu: ekh. *garu kepala* tadi kata nak pergi kedai.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now