chapter 7

312 35 4
                                    

Nino nino ! Bunyi siren ambulan memecah ruang di waktu malam yang permai lagi damai harmoni.

Tergopoh pagah 3 orang nurse membawa keluar stracher. Muka mereka agak serius kerana mangsa di hadapan mereka mengalami cedera yang teruk.

N1: ekh ni Doktor L . Kan? *panik*
N2: cepat. Doktor L banyak hilang darah. Takut nyawa terancam *angkat L atas stracher*

Nino nino . Ambulan bergerak menuju ke hospital Seoul. L mengalami cedera parah. 3 nurse tu pum keliru. Macam mana L boleh terkena tembakan di tengah tengah jalan raya yang sunyi pada waktu lewat malam.

Flashback

Kereta Ferari merah meluncur laju mengekori sebijik kereta di hadapannya. Pemilik kereta ferari itu ialah Krystal dan sebelahnya ialah Monster.

Dua ekor ni telah bersepakat dan berkomplot untuk menjatuhkan keluarga Song dan hancurkan Dark Angel.

Scrett ! Kereta dibeehentikan mengejut selepas Krystal menghalang kereta milik namja yang berwajah beku.

Krystal dan Monster keluar daripada kereta begitu juga pemilik kereta di hadapan mereka.

Krystal: well well well. How are you doctor ? How your life lepas kantoi jual organ L-shi ?
L: who the hell are you ? *geram*
Monster: your dream ! Hahahhh *😁😁😁*
Krystal: kami datang nak jemput ajal. Boleh kau lepak dengan Song Jihyo dekat neraka *tunding pistol*
L: wow wow woo litte princess. Dont play with monster. *angkat tangan*
Monster: im the real monster *smirk*
L: wanna play hard huh ? *smirk*

Krsytal acuh tak acuh dengan kata kata L. Begitu juga Monster. Mereka sebok ketawa mengejek L yang dianggap seperti anjing kurap yang ketakutan.

L menepis kasar tangan Krystal menyebabkan pistol terlepas. Sempat lagi kaki L menendang perut Monster yang tidak terlihat wajahnya.

Monster: sial *pegang perut*

Terkial kial Krystal mencari pistol yang terlepas. Manakala L dan Monster berlawan antara satu sama lain. Setiap kali berlawan mata L memerhatikan lokasi pistol agar Krystal tidak dapat mengambilnya.

Krystal: damn ! *marah*

Baru saja tangan Krystal mahu mencapai pistol di atas jalan tar, Monster tertendang pistol. Makin jauh la pistol daripada tangan Krystal.

Monster tumbuk muka L. L tumbuk muka Monster.

L terajang perut Monster. Monster balas dengan tumbuk tulang rusuk L

Pokok pangkalnya, mereka saling pukul memukul gaya WWE. Cuma sekarang mereka berada di atas jalan raya pada waktu lewat pagi.

Tiada satu kereta yang kelihatan. Lamou trafik light dari tadi asyik kuning tak tukar tukar.

Krystal: gotcha *berdiri sambil pegang pistol* Stop ! *jerit*

Baru sahaja tumbukan padu L nak terkena rahang Monster, Krystak buat test suara jerit suruh stop. Aish. Kacau line .

Di sebalik hoodie dan mask, Monster tersengih mengejek memandang L.

Krystal: macam badut muka korang.
L: omaigoss *keluarkan cermin* alamak ! Habis hilang wajah kacak aku.
Monster: dekat neraka nanti, takada siapa nak tengok muka hodoh kau. *smirk*

Tangan Monster merampas pistol yang dipegang oleh Krystal. Picu ditarik.

Pang ! Sebutir peluru dilepaskan tepat kena kaki L.

L: argh ! *terjatuh* puaka betul.
Krystal: i want too *ambik pistol*

Bang ! Kali ini terkena pada bahu L. Tembakan dilepaskan oleh Krystal.

Krystal: hahahahha *macam beruk Krystak ketawa gembira*
L: hahaha . Kau ingat korang akan terlepas. Puihh *ludah*
Monster: dah nak mati pun berlagak lagi. Selamat malam sayang ~

1 saat

2 saat

5 tahun ~

Bang ! Tembakan dilepaskan.

L yang tutup mata berasa pelik. Kenapa dia tidak rasa terkena tembakan sedangkan tembakan sudah dilepaskan oleh 2 puaka di hadapannya.

Tak ! Pistol terjatuh. L membuka mata selepas terasa ada 1 bola besbol bergolek dan terkena pada hujung kakinya.

Brum ! Brum ! Brum! Enjen motorsikal sengaja dibunyi kuat oleh penunggang misteri yang memakai halmet full face hitam dan jaket kulit.

Dengan sopan santun, penunggang tadi parking motor . Dia turun bersama sebatang kayu baseball di tangan kanan tetapi halmet masih belum dibuka.

Xx: kau ok doktor L ? *pegang bahu L*
L: auch *mengadu* sikit je.

Penunggang motor tadi melihat L dan kecederaan yang di alami. Masih ok lagi. Cuma terkena tembakan pada kaki dan bahu. Tak mati lagi.

Xx: jangan mati lagi .

L menjeling. Kuang ajar. Asak ramai sngat nak suruh mamat L ni mati. Kalau nak mati pergi mati la. Jangan ajak L. Uishh orang nak hidup paksa paksa suruh mati. Manusia manusia.

Krystal: si...apa kau ?
Xx: sejak bila kau gagap ? *letak kayu basebal atas bahu*
Monster: baik kau bla sebelum kau mati. *pergheli*
Xx: atau baik kau insaf sebelum aku jadi nightmare korang *melawan*
Krystal: kau jangan bajet bagus .

Kaki Krystal cuba menendang penunggang misteri tetapi tendangan Krystal bagaikan menendang angin. Dia hanya mengelak tanpa melawan.

L pulak sudah berdiri tersandar pada keretanya. Susah payah barulah L dapat berdiri.

Monster: kau cabar aku *tunding pistol*
Xx: nop. aku datang melawat je *pukul tangan Monster*

Sekali lagi pistol terlepas daripada gengaman. Monster dan Krystal mendengus kasar dan geram. Sakit hati pulak dengan pengacau di depan mata.

Mungkin pada pandangan kasar, 2 vs 1 tidak adil. Tetapi bagi kali ini, ternyata 1 boleh lawan 2 orang.

Monster dan Krystal saling berbalas tumbukan dan terajang dengan penunggang motorsikal misteri tadi. L sekadar jadi pemerhati kerana kecederaan yang di alami.

Krystal:stop or he die *letak pisau di leher L*
L: aishh. Menyusahkan betul *julingkan mata*

Monster dan si misteri tadi tidak hiraukan Krystal yang macam orang gila terjerit jerit sebab tak ada orang nak layan. Hahaha

Krystal: yah ! *jerit*
L: tak payah ler jerit *gosok telinga*

Arghh ! Kryatal menikam perut L kemudian terus masuk ke dalam kereta ferarinya. Monster dan si misteri berhenti daripada melawan.

Monster: siapa kau ?
Xx: your nightmare *berlari dapatkan L*

Monster terus masuk ke dalam kereta dengan wajah muka yang ketat dan hati yang bengang. Sakit pulak hati kitew.

Xx: ambulans?

End of flashback.

Keluar masuk doktor dan nurse di dalam bilik operation. Nurse dan beberapa orang doktor yang tidak terlibat dalam operation berdiri di luar bilik pembedahan dengan wajah yang penuh dengan pengharapan.

N1: doctor L ok ke ? *bisik*
N2: aigoo. Apa dah jadi pada doktor ensem kita? Huhuhu *nangis*
N3: ni mesti kena belasah dengan geng jual organ. Padan muka *mencebik*
N2: aah laa. Aku tak sangka Doktor L sangguo buat macam tu. Aishh *geleng kepala*
N3: patut la aku tengok dia bergaya semacan. Duit haram rupanya.

Uihh pot oet pot pet diaorang kutuk L yang sedang bertarung nyawa di dalam operation room. Aihh mulut kalau sejak azali berpuaka, sampai mati pun tetap mulut berpuaka.

Xx: hoii. Jaga mulut sebelum aku tibai kau. *marah* mulut macam puaka niang rapik !
N3: eee.... Doctor Wendy. Hur... *gosok tengkuk*
Wendy: lain kali jaga mulut. Sekarang korang boleh bla. Semak . Shush shush *halau langau*

Bengang Wendy rasa dengan nurse yang mengutuk kawan sekerjanya, Doktor L. Wendy tidak percaya yang L sanggup buat kerja haram untuk hidup mewah.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now