chapter 33

221 27 0
                                    

Petang
-MARKAS DARK ANGEL-

Adik beradik Song sedang duduk di sofa yang tersedia. Mereka mahu menikmati hari hari yang ada sebelum bertemu dengan Krystal dan Monster.

Kematian VIXX dan beberapa ahli EXO bagi terkesan pada mereka adik beradik. Kadang kala mereka merasakan setiap tindakan yang dilakukan hanya akham berakhir dengan pertumpahan darah.

L: hyo okey ? Dengan semua yang Hyo dah lalui ?

Joongki: oppa harap, selepas ini berakhir dendam antara Song dan Krystal. *pandang syiling*

Jihyo: apa yang korang akan buat lepas semua ni berakhir ? *senyum*

Senyuman manis Jihyo menyejukan hati L. Dia sentiasa berdebar sejak akhir akhir ini. Malahan, senyuman Jihyo juga membuatkan L terasa tidak sedap hati. Apakah ?

Joongki: i wish...oppa akan kahwin dengam *senyum*

Jihyo: Dara unnie ? *cubit peha Joongki* tah tah Dara unnie tak nak kawin dengan oppa *mencebik*

Pap! Bibir Jihyo ditampar lembut olwh Joongki. Geram betul dengan mulut celupar adiknya. Tak bayar insurans ke ?

Joongki: choii. Mulut longkang. *flip hair* oppa yakin yang Dara akan terima. My one and only love *senyum*

Kemain lebar senyuman Joongki apabila mengenangkan senyuman menawan milik gadis idamannya. Sudah lama dia terpasang niat untuk memperisterikan Dara cuma masa yang tidak sesuai.

Jihyo: alah..ramai gila namja idol suka dekat Dara Unnie tau

Joongki: siapa ? Meh oppa nak cincang jantan tarak guna tu.

Jihyo/L: hahahahhaba *gelak bagai nak rak*

L: kau patut tengok muka kau doh. Macam beruk. Hahahaha

Berguling L dan Jihyo gelakkan Joongki. Suka bebenor dapat troll abangnya yang paling tua.

Muka Joongki macam buntot ayam. Menyampah apabila disakat sebegitu. Asak nama Dara disebut , Joongki akan jadi sensetif. Malkumlah, orang tersayangkan. Tak boleh sentuh sikit Sandara Park milik Joongki. Kedekut.

L: apa yang kau suka sangat dekat si ketot Dara tu ? *pelik*

Joongki: she's too perfect and pretty. *sengih* dia sentiasa ada saat aku lemah. Saat aku terjatuh. Susah senang aku, Dara sentiasa menjadi tulang belakang agar aku dapat berdiri tegak semula. *gosok belakang kepala* i only love her. My woman. One day shes gonna be mine.

L buat aksi nak termuntah hijau. Eee tak swag la berdrama jiwang di petang hari. Air di atas meja diteguk perlahan dan penuh dengan gaya kesopanan lelaki Asia idaman ramai.

Jihyo: L oppa ? Kau tak ada plan ke ?

L: apahal ? Aku nak usha awek ramai ramai. Huhuhu *meleleh air liur*

Joongki: aku call Wendy *pegang hp*

Cepat cepat L merampas Hp di tangan Joongki. Risau beb jika benar benar Joongki call Wendy. Fuhh. Boleh gugur jantung.

L: gila kau. Wendy tu lah satu satu wanita yang aku sayang dan cinta. *senyum* kau tahu.

Double J: tak tahu *geleng kepala*

L: aishh *geram* senyuman Wendy tu salah satu penawar bila aku marah. *senyum* aku boleh mati agaknya kalau tak ada Wendy. Hahah *garu tengkuk* insane. How can i fall to her ? She so annoying but cute. She's too outspoken but she tell the truth. Im fall in love with the right one. *sengih macam taik ayam*

Jihyo sekadar tersenyum mendengar luahan cinta abang abangnya. Hatinya berasa lapang lagi lagi selepas Joongki dan L sudah berbaik dan kembali rapat seperti biasa.

Jihyo: kalau Jihyo mati...janji korang dah tak gaduh tau ? *tayang gigi*

L: yah *ketuk dahi Jihyo* kejadah kau cerita mati petang petang macam ni

Joongki: oppa tak suka *tarik telinga Jihyo* jangan pernah cerita pasal mati. Cukup 'pemergian' Jihyo selama ini.

Jihyo gosok telinga dan dahinya. Mencebik. Sikit sikit nak marah la habang habangnya. Kemudian Jihyo tersenyum. Kepalanya di ketak di atas peha L.

Joongki: kita akan kekal jadi adik beradik Song. Selamanya *tegas*

L: jangan lagi cerita pasal mati Hyo *usap rambut* kita akan lindungi antara satu sama lain.

Jihyo: Jihyo tak janji yang Ji akan jadi adik oppa selepas malam esok (cakap dalam hati)

Apa akan terjadi malam esok ?

L: walau macam mana sayang oppa pada Wendy, tapi Jihyo tetap no 1 *cubit pipi Jihyo*

Joongki: sayang oppa pada Jihyo tak kan pernah kurang. Sama juga macam aku sayang kau L *usap rambut L*

Jihyo: aku harap kita akan kekal selamanya (cakap dalam hati)

Badan Jihyo mengereng sedikit. Kini kepalanya menghadap badan L. Kemudian, Jihyo memeluk erat abangnya. Tanpa disedari, ada air mata mengalir di pipi Jihyo.

Joongki berdiri dan memeluk L. Mereka adik beradik berada di dalam dakapan antara satu sama lain. Mungkin ini ialah pelukan yang terakhir.

S
K
I
P

Malam
-TAMAN-

Dalam kesejukan malam, Mingyu duduk di atas buayai dan menghayun perlahan sambil melihat bintang. Kadang kala dia tersenyum sendiri.

Mingyu: nak tahu apa perbezaan antara bintang dengan kau ?

Xx: kau gila atau nak mati dah ?

Mingyu: choii. Tak romantik langsung. Menyampah betul *berdiri*

Xx: alang alang kau dah berdiri. Apa kata kau buai kan aku .

Dalam malas Mingyu menghayunkan buai. Senyuman di bibir tidak pernah lekang. Hatinya sentiasa berdegup kencang setiap kali bersama. Itu lah yang selama ini di alami sepanjang 3 tahun bersama .

Xx: cakap la. Apa beza aku dengan bintang tu *gembira main buai*

Mingyu: bintang hanya bersinar di waktu malam.. Tapi kau ni sentiasa bersinar walaupun di siang hari lagi lagi dekat hati aku.

Xx: mesti kau belajar pickup line dengan Wonho tarak guna tu . Hahahah.

Mingyu menghentikan buaian . Dia berjalan dan menghadap wajah ayu tanpa make up insan yang telah mencuri hati Mingyu. Dia tersenyum lagi.

Mingyu: Jihyo..*pegang tangan Jihyo* aku sebenarnya suka..no actually aku cintakan kau . Sejak 3 tahun yang lalu. Kali pertama omma bawak kau balik rumah kita *sengih*

Jihyo hanya memberi pandangan blank pada Mingyu. Tiada respon. Mingyu semakin gelisah.

Mingyu: kau tahu nama Kim Minhyo tu aku yang bagi. *pegang wajah Jihyo* sebab aku nak kau jadi milik aku selamanya.

Chup ! Mingyu kiss bibir Jihyo perlahan. Mata Jihyo terpejam. Mingyu berhenti cium Jihyo dan memandang wajah gadis idaman.

Jihyo: kau tahu kan aku...aku mungkin... *pandang wajah Mingyu* kau tahu *pegang bahu Mingyu* kau lebih layak dapat yang lebih baik dari aku. Kau sendiri tahu latar belakang aku.

Kaki Jihyo mahu melangkah pergi. Ada air mata yang mengalir di mata gadis itu. Dia tidak mahu Mingyu melihat air matanya.

Mingyu: Hyo

Tangan Mingyu menarik Jihyo agar gadis itu menghadapnya. Air mata Jihyo di lap lembut menggunakan tangannya.

Chup ! Chup ! Kedua belah mata Jihyo dicium oleh Mingyu. Jihyo blank.

Mingyu: aku tahu dan aku tak kisah. Aku cuma nak bersama mu KIM MINGHYO saja *peluk erat Jihyo*

Jihyo: KIM MINGHYO akan sentiasa diselubungi kegelapan di sebalik nama SONG JIHYO. aku tak mahu kau terseksa dan menerima nasib yang sama macam aku *tolak mIngyu*

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now