Pagi
-VILLA KIM-Buat pertama kali villa milik keluarga Kim begitu mendamaikan. Maid yang ada juga dapat membuat kerja dengan aman dan makmur. Tak ada la pekak telinga.
Kim Joongkook keluar daripada biliknya. Dia memerhati sekeliling. Aikk sunyi. Matanya melilau mencari 2 ekor kangroo . Tapi tak ada.
JK: Eunji....ooooo Eunji. *jerit*
Terkejek kedek maid bernama Eunji datang ke arah JK . Dia senyum dan tunduk hormat majikannya.
Eunji: yess boss ?
JK: mana mama dan dua ekor anak kangroo tu pergi ?
Eunji: ooo Doktor Kim dah pergi hospital and Encik Kim dah flight pergi Paris. Ada fashion show. Adik tuan mungkin tidur. *sekali nafas bercakap*
JK: thank.
Maidnya berjalan masuk ke dapur. Tidak lama kemudian dia membawa masuk beberapa pingan dan diletakkan di atas meja.
Eunji: breakfast bos. *senyum* ekh Mingyu dah turun.
Terpacak Mingyu berdiri di atas tangga sambil mengosokkan mata. Nampak sangat baru bangun tidur.
JK: jom breakfast skli. Thank Eunji *duduk dekat kerusi*
Wow. Terbuntang mata JK. Breakfast mewah dia hari ni. Ada soup ayam. Bibimbap. Jus orange. Kimchi. Nyum nyum. Memang naik 10 kg.
Mingyu: mana Hyo ? *duduk sebelah JK*
JK: tidur lagi agaknya. Semalam aku balik, Hyo tak ada. Motor pun tak ada.
Nyum nyum. Berselera JK makan. Dia tak heran dengan keadaan sekeliling. Mingyu sekadar minum jus orange sambil main hp.
Mingyu: mana omma ?
JK: hospital *terus makan*
Pagi betul omma pergi hospital. Ada emergency call ke ? Aigoo.
Xx: MORNING EVERBADY !!! *jerit excited*
JK/Mingyu: huk huk *tersedak*
Mingyu: oiii *geram* kalau aku mati tersedak macam mana ? Tak guna kau Hyo!
Hyo: kekekekke. Kot mati tanam je la *selamber badak*
Dengan muka separuh siap, Hyo duduk bertentangan dengan JK yang sedang makan sambil membaca something. Kerja la tu. Hyo mencebik.
JK: mana Hyo pergi malam tadi ?
Hyo memandang JK. Abangnya itu asyik makan. Nak jawab ke tak ? Nak jawab ke tak ? Hyo garu kepala.
Mingyu: kau pergi dating kan ? Huh *mencebik*
JK: Hyo tau kan oppa tak suka Hyo keluar buat benda tak senonoh *angkat kepala*
Tajam anak mata JK memandang Hyo. Macam orang mati anak . Hyo jadi tidak senang duduk.
Aishhh. Hyo nak takut apa kalau tak buat salah. Senyuman masin Hyo hadiahkan kepada JK.
JK: oppa nak cakap something *serious*
Terus mereka dua beradik berhenti melantak. Hyo dan Mingyu saling berpandangan antara satu sama lain. Mingyu angkat bahu tanda tidak mengerti. Hyo mengeluh kecil.
Mingyu mencebik. Dia kembali fokus memandang JK.
JK: jom duduk depan.
Tanpa suara atau kata, JK bangun dan duduk di living room. Orang gajinya membersihkan meja dan angkat beberapa pingan mangkuk dibawa ke dapur.