Hoofdstuk 39

61 2 1
                                    

"Daniel, kan ik je even spreken? Onder 2 ogen?" Vroeg Nadia. Ze zag er nerveus uit. "Ja tuurlijk." Zei ik en liep naar de slaapkamer. Nadia deed de deur achter haar dicht. Ze keek me even aan. Het leek alsof ze niet wist wat ze moest zeggen. "Ik... Oke, dit klinkt echt heel raar, maar... Ik denk dat een spion van de Polar pack hier is. In deze groep. Tussen ons." Kijk eens aan. "En waarom denk je dat?" Vroeg ik. "Kijk, misschien is het niets, maar ik vond een foto..." Zei ze terwijl ze een foto uit haar zak haalde en aan mij gaf. Op de foto stond een man, van ongeveer 30 met een jongetje. Het jongetje glimlachte wijd, maar de man keek serieus. De man was Polar. En het jongetje... "Polar's zoon?" Vroeg ik terwijl ik ging zitten. "Ik denk het ja." Zei Nadia terwijl ze tegenover me ging zitten. Ik knikte. "Zach en ik wisten al dat er een spion in ons midden was, maar verder wisten we niets. Nu weten we dat het een jongen is en dat het Polar's fuckening zoon is." Zei ik. "Ik haal Zach er even bij." Zei ik en smste Zach. Een paar seconden later kwam hij binnen lopen. "Nadia vond dit in het appartement." Zei ik en liet Zach de foto zien. "Polar's zoon?" Vroeg Zach verbaasd. Ik knikte. "Hoe oud denk je dat Polar op deze foto is?" Vroeg ik. "Rond de 30? 35 ofzo." Zei Zach. "En de jongen?" Hij keek even goed naar de foto. "Acht?" Ik knikte. Ik pakte mijn mobiel erbij en zocht de Wikipedia pagina op van Jack Polar. "Hier staat dat Polar 49 jaar oud is, dus deze foto is ongeveer 14 jaar geleden gemaakt. Dat betekent dat de jongen 8 + 14 = 22 jaar oud is. We hebben niet veel mensen hier in de 20." Zach knikte. Hij opende zijn laptop en pakte de gegevens van de leden erbij. Hij opende alle gegevens van de mannen die hier in Londen waren, met ons. Het waren er 8, zonder mij en Zach. Ik maakte snel een lijstje van alle namen. "Suma, 35." Ik streepte Suma weg. "Jaxon, 24." Jaxon liet ik staan. "Jordan, 28. Timo 18." Timo streepte ik ook weg omdat de jongen op de foto dan rond de 5 was, en je kon duidelijk zien dat dat niet het geval was. Elias, 41. Jochem 39. Lenny, 22." Zach keek me even aan. Lynch is precies 22 jaar. Ik zetten een uitroepteken achter zijn naam. "En Rick, 23." Ik knikte. "Dat zijn dus 3 mensen. Jaxon, Lenny en Rick." "Bedenk wel dat de zoon van Polar een hele andere naam heeft hier, dus misschien ook een andere leeftijd." Ik lachte. "Ik heb een idee." Zei Zach. "We verdoven ze met chloroform waardoor ze bewusteloos raken, binden ze vast op een stoel zoals bij Amber. Als ze wakker worden spreken we ze meteen aan met hun echte naam." Ik knikte. "En hoe komen we aan die echte naam?" Vroeg Nadia. "Daar, hebben we Wikipedia voor." Zei ik met een glimlach.

Na een paar seconden hadden we de Wikipedia pagina van de Polar familie voor ons. Nadia begon te lezen. "Met de naam Polar wordt de criminele geheime organisatie aangeduid, dat de macht heeft in de onderwereld van o.a. Groot Brittannië. Deze groep, ook wel Polar pack genoemd, staat onder de leiding van Jack Polar. In 2030 zal de Polar pack worden overgenomen door zijn zoon, Lennard Polar." Ik keek Zach wetend aan. "Lennard." Zei ik. Zach knikte. "Lenny." Ik dacht even goed na. Lenny was een van mijn mannen. Hoe kon ik zo stom zijn om een spion mijn pack in te laten komen? "Lenny was een van mijn mannen. Ik doe persoonlijk een diepe background-check op iedereen die hogerop komt in de pack. Hoe kan het dat er niets verdachts bij Lenny verschijnt?" Vroeg ik. Nadia knikte. "De Adams pack doet dat pas sinds Amber de leiding heeft genomen." Zei ze. "Hier klopt inderdaad iets niet. Dit is te makkelijk." Zei Zach terwijl hij zijn computer weer open deed. "Ik ga ze checken." "Rick is pas bij de Adams pack gekomen toen Amber de leiding had. Dus hij heeft een diepe background-check gehad. Jaxon niet." Zei Nadia. Iedereen was stil. "Wat als we ze in een kamertje neerzetten en ze gaan ondervragen om hun verleden? Ik bedoel, als het de zoon is van Polar kunnen ze zeker een hele geschiedenis voor de gozer zo even typen. Maar no-way dat diegene dat allemaal weet als het niet waar is. En als ze zich verdacht gedragen spreek ik ze aan met Lennard." Zei ik. Zach knikte. "Ik zal Lenny's, Rick's en Jaxon's dossiers doorlezen en een paar vragen opstellen. Zullen we ze vannacht 'ontvoeren' en ondervragen?" Vroeg Zach. "Ja zo snel mogelijk. Wie weet wat er allemaal met Amber gebeurd op dit moment." Zei ik. Iedereen was even stil. "We moeten ze vannacht stil uit hun bed zien te krijgen, maar dat gaat hopelijk wel lukken. We sluiten ze op in verschillende ruimtes, ik zal ze een voor een gaan ondervragen." Iedereen knikte. "Ik ben er wel bij voor als er iets fout gaat. Of gewoon om te kijken." Zei Nadia met een lachje. "Ik ben er wel online bij. Ik ben niet zo van het kijken." Zei Zach en ik lachte. "Oké. Het plan: Zet je wekker om 3 uur 's nachts. We spreken af in de woonkamer. Ik neem de chloroform wel mee. Zach gaat naar beneden, een busje voorrijden. Maar wel ongezien, dus via de achterkant van het gebouw. Nadia verdooft de mensen. Iedereen slaapt in tweetallen, dus als de ander wakker wordt leg je het gewoon uit oké?" Nadia knikte. "Ik zal, in vermomming natuurlijk, de gozers naar beneden tillen. Ik sms jullie later de locatie, maar alles ligt daar al klaar. Oké?" Nadia en Zach knikten. "Oke."

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 23, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Upside-DownWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu