Kapitola 17

350 45 2
                                    

Ále, aha kam sme sa až spolu dostali :D tak dúfam že budete pokračovať v čítaní aj naďalej. Touto kapitolou sa končí akoby prvý samostatný celok a otvára sa nám druhý :D

Zdesene pozeral na Cass zvalenú na jeho posteli. Nedokázal nič povedať, pohnúť sa, ani logicky premýšlať. Bezmocnosť ho mučila, sťahovala ho dolu. Bezmocnosť vystriedala čistá zúrivosť. Chcel rozdrapiť toho človeka, čo to má na svedomí.

Ale čo. Veď si to predsa chcel, nepamätáš?  Chcel si aby sa jej niečo stalo. Aby bola čo najďalej od teba. 

Na dvere zaklopal jeden zo strážnikov a následne vošiel dnu.

,,Lady Cassidy, na nádvorí pristál drak."

,,Aký...drak?"

,,Čierny a patrí k nám."


 ***


Draka v tme nebolo skoro vôbec vidieť, až na pár žiariacich bodiek na chrbte, pripomínajúcich hviezdy. Cass však kráčala isto priamo k drakovy.

,,Meno" prikázala.

,,Stiria, Hviezda temnoty."

,,Prepáč, nespoznala som ťa. Nejaké správy o Aurore?"

Dračica si trochu urazene odfrkla. ,,Ani stopa. Prehladali sme absolútne všetko v okruhu 3 hodín letu."

Cass sa zamračila. S takouto odpoveďou nebola spokojná. ,,Ako je to možné? Nemohla sa vypariť!"

,,Veď sa nevyparila," porozhliadla sa naokolo,,ale tu by som to nerozoberala. Radšej."

,,Tak teda v Aurorinej kancelárii. Možno tam bude nejaká ďalšia stopa."

Po vsupe cez dvere do hradu sa dračica premenila do ľudskej formy. Stala sa z nej vyššia žena s prísnym výrazom. Mala tmavšiu pokožku s množstvom jasných bielych bodiek. Svetlomodré, skoro až biele oči ostro kontrastovali s jej tmavými dlhými vlasmi. Mohla mať tak 27. Oblečená bola celá v čiernom.

Cass vošla do Aurorinej pracovne, sadla si za masívny stôl a vytiahla mapu. ,,Takže?"

,,Máme podozrenie na to, kto tak mohol Auroru uniesť" oznámila Stiria.

,,A to...? Nenaťahuj to."

,,Kruh dvanástich."

,,Nemožné! Sú mŕtvy alebo bez pamäte! Všetci, absolútne všetci! Aurora sa o to osobne postarala!" skríkla Cass.

,,Si si tým taká istá?" uškrnula sa Stiria.

,,Som!"

,,Vážne? Minimálne dvaja stále žijú, aj majú pamäť. Navyše nabrali nových členov, takže Kruh dvanástich znova existuje. Ak neveríš, pozri sa do žalára!"

,,Odkiaľ máš túto informáciu?!"

,,Mám svoje zdroje," odsekla.

,,Kto je druhý?"

,,Takže to nepopieraš? Je to Xilazar Sanguis."

,,Nie" zaúpela Cass. ,,Toto je horšie než som si myslela."

Peter absolútne prestal chápať o čom je reč. ,,Tak dosť. Čo je Kruh dvanástich, a kto je Xilazar?"

Cass so stiriou si vymenily vzájomné pohľady.

Stiria sa ujala slova ,,Asi 115 rokov dozadu, keď ešte Aurora vládla pomerne krátko, vzhľadom k našej dĺžke života, v útrobách Mireny vznikala skupina 3 zanietených mladých mužov. Nepáčil sa im Aurorin spôsob vlády, respektíve Aurora ako taká. Ako čas plynul, pridávali sa k nim iné osoby s rovnakým názorom. V konečnom počte ich bolo 12 a nazvali sa Kruhom dvanástich. Rozrývali Aurorinu autoritu a snažili sa dokázať, že ona nie je osoba hodná trónu. Že miešanci nevládnu, že je to proti všetkému. Nehorázna drzosť. Získali si mnohých na svoju zvrátenú stranu. Po piatich rokoch sa rozhodli zosadiť Auroru z trónu prevratom. Obsadili Mirenu a držali jej obyvateľov, ktorí neboli na ich strane, ako rukojemníkov. Vyhrážali sa, že ich všetkých pozabíjajú, ak im Aurora neprenechá svoju korunu. Tým sa začala bitka o Mirenu. Bol to dlhý týždeň plný zúfalstva, bojov a krvi. Mesto sa zmenilo na jatky, všade telá ponechané napospas zdochlinárom. Toľko vrán, havranov a krkavcov priletelo na túto strašnú hostinu, že takmer zatiahli nebo. Na siedmy deň bojov Aurora vstúpila do mesta, aby to celé ukončila. Zdesene prechádzala ulicami, hľadiac na hnijúce telá jej poddaných. Pôvodne sa im chcela vzdať, no pri tom pohľade sa rozhodla o opaku.

Mirena bola oslobodená, Kruh dvanástich v troskách. Niekoľko ich zahynulo pri bojoch, asi polovica Aurorinou rukou a ostatným bola odobratá pamäť."

,,Ale stále neviem kto je Xilazar."

,,Xilazar bol vodca Kruhu. Osoba, ktorá by sa po Aurorinej smrti stala právoplatným nástupcom, pretože by mal najviac magickej moci. Vraví sa, že ho Aurora roztrhla na polovicu holými rukami," dokončila Cass. ,,Tak zjavne nie."

Tentokrát trošku kratšia kapitola ako zvyčajne, dúfam že to nevadí. Stiriu mám v dračej podobe na profilovej fotke, ale ak by bol záujem, pridám jej obrázok do ďalšej kapitoly (je to moja kresba)

Dragon BloodWhere stories live. Discover now