Kapitola 104

122 14 15
                                    

Na ďalší deň sa mu podarilo vyliezť z postele o niečo skôr. Vošiel do kuchyne a podarilo sa mu v pokoji najesť skôr ako si ho ktokoľvek okrem kuchárky a jej pomocníčok všimol. Tie ho veľkým oblúkom obchádzali a snažili sa ho ignorovať.

Dnes rozhodne nehodlal plytvať čas nejakou školou. Musel toho veľmi veľa urobiť. Potreboval sa stretnúť s Ewannom.

,,Tu si!" ozval sa za ním Ghalov hlas. ,,Zase meškáš!"

,,Nemeškám. Do školy nejdem a žiadnym spôsobom sa ti nepodarí ma tam dostať.

Vyšiel pred dom, vyskočil na Zana a spoločne klusali hore po vydláždenej ceste ku hradu. Ghal ho však rýchlo dohnal.

,,Čo si myslíš že robíš?"

,,Svoje povinnosti," odsekol Peter.

,,Nemôžeš si len tak napochodovať do hradu!"

,,Nie? Tak sleduj!"

Pred nimi sa objavila veľká brána. Na každej strane stál jeden kopijník. Na vrchu hradieb stáli ďalšie stráže a na strechách boli usadení lukostrelci.

Prešiel cez bránu bez toho aby ho ktokoľvek zastavil. Za to Ghalovi zahradili cestu.

Peter zastal na nádvorí a rozmýšľal či má zmiznúť kým môže, alebo na Ghala počkať. Zjavne však rozmýšľal moc dlho, pretože Ghala pustili a nechali prejsť.

Tak si povzdychol a počkal až Ghal príde až k nemu.

,,Hodláš mi prezradiť čo konkrétne sa chystáš robiť?"

,,A načo by to bolo dobré? Aby mohol otec stopovať každý môj krok?" odsekol.

Ghal pokrčil nosom. ,,Krivdíš mi."

,,Tak mi teda povedz že tu nie si len kvôli otcovým príkazom. A neklam, poznám to."

,,Som tu, pretože tu chcem byť. Otec s tým nič nemá."

,,A taktiež mi potvrď že hneď nepobežíš za otcom aby si mu predsa len podal hlásenie o mojich pohyboch."

Ghal sklonil hlavu.

Peter prevrátil očami. ,,Myslel som si."

Ghal sa znova vystrel. ,,Máš pravdu. To však nezaujíma že ma nezaujíma to čo robíš aj z osobných dôvodov. Nechcem aby si sa tu dostal do problémov, ako máš vo zvyku."

Peter zdvihol jedno obočie. Potom však pokrútil hlavou. ,,Je mi jedno či sa to otec dozvie alebo nie alebo či máš čisté úmysly. Tak či tak sa ťa nezbavím, tak ma aspoň nezdržuj."

,,No dobre. A hodláš mi teda povedať čo chceš dnes robiť alebo nie?"

,,Skôr než sa môžem do niečoho skutočne pustiť, musím si skontrolovať situáciu. Potrebujem poriadnu obhliadku obrany, vojakov, proste všetkého čo by mi mohlo pomôcť spraviť konkrétny plán postupu."

,,Na prístup k vojakom a opevneniam ti stačím aj ja, ale ta zbytok budeš potrebovať povolenie od niekoho iného."

,,Ty mi chceš pomôcť?" spýtal sa Peter prekvapene.

,,Áno. Čo si čakal?"

,,Že sa mi budeš snažiť vo všetkom zabrániť."

,,A prečo by som to robil?"

,,Pretože otec."

,,Uvedomuješ si že viem rozmýšľať a rozhodovať sa sám za seba?"

,,Hej? Od kedy? To mi je nejaká novinka," povedal sarkasticky.

Dragon BloodWhere stories live. Discover now