The End

1.7K 131 55
                                    

"Kamsahamnida sebab membantu kami," ujar Kim Woobin lalu menyerahkan gelang emas 8000 karat kepada Taeyeon selaku wakil kepada ahli YEOGI.

Hyeri pula menyerahkan sekalung rantai kepada Eunqa dan ianya amatlah bernilai tinggi, hampir sama nilainya dengan gelang emas Taeyeon.

Mereka dibawa berjumpa dengan rakyat-rakyat vampire yang kini sudah kembali sihat. Para vampire bersorak keriangan melihat para wira yang telah membantu mereka selama ini.

"Yeojagirls telah membantu kita mengatasi semua masalah kita. Dengan ini beta, Kim Woobin dan permaisuri beta, Kim Hyeri menganugerahkan pangkat teragung iaitu The Knight kepada Yeoja Girls," ucap Kim Woobin.

"Beta juga ingin mengumumkan bahawa kandungan permaisuri yang selama ini telah tergantung selama wabak telah kembali normal. Permaisuri akan melahirkan dalam masa 18 bulan lagi. Jadi, beta akan mengadakan satu parti selama 100 hari untuk rakyat-rakyat beta sahaja!"

Vampire-vampire mula bersorak keriangan. Woobin menggerakkan tangan ahli YEOGI keatas seperti seorang pemenang dalam WWE. Ahli YEOGI memandang kearah hutan larangan yang kini telah selamat untuk dikunjungi. Mereka masih menanti Hana untuk kembali.

EXO pula berada di belakang patung lilin yang berupa setiap seorang ahli YEOGI.

Dengan kuasa Luhan, dia menggerakkan patung-patung tersebut diatas istana dan serta-merta patung-patung itu membesar. Patung Hana pula diletakkan di tengah bagi memperingatinya.

Selepas mengumumkan berita gembira, Woobin menyampaikan berita sedih tentang kepergian seorang lagi watak yang penting.

Mereka berdoa selama lima minit atas pemergian Hana dan mengharap dia akan tenang di sana.

++

"Kau dah nak pergi?" soal Yixing kepada Seolhyun. Seolhyun mengangguk. Dia
memegang pipi Yixing dan mengucupnya dengan lembut.

"Kau janganlah jadi pelupa lagi ye? Dan jangan sesekali kau berani lupakan aku. Kalau tak, nampak penumbuk ni?" Seolhyun menumbuk perut Yixing dengan kuat. Yixing mengaduh kesakitan dan terpaksa merawat sakitnya sendiri. Seolhyun berasa bersalah dan mengetuk kepalanya. Berterima kasih kepada Seolhyun kerana telah berjaya memulihkan Yixing sehingga dia kembali normal, dengan bantuan kuasa cinta.

"Luhan!" panggil Eunqa. Luhan memasamkan mukanya dan tidak mahu menyahut panggilan Eunqa.

"Aishh budak ni. Takpelah nanti saya pergi awak dah tak leh jumpa saya dah!" Eunqa cuba mengumpan luhan.

Luhan akhirnya kalah.

"Okey..Fine, janganlah pergi. Nanti kau usha lelaki yang lagi macho dari aku. Tak nak lah!" pinta Luhan.

"Mian. Aku terpaksa. Ambiklah hello kitty ni sebagai kenangan terakhir daripada aku.."

"Minseok-ahh, nanti makan banyak-banyak tau? Jangan angkat barang berat. Jaga kesihatan. Jaga pandangan. Jaga diri I will miss youuu oppaaa!!" Jungli memeluk erat Minseok seperti tidak mahu melepaskannya.

"Ara-ara. Janganlah macam ni. Nanti aku culik kau dan tak bagi kau balik ke bumi," ujar Minseok.

"Aku rela." Kepala Jungli diketuk.

"Parents? Tak rindu?" Minseok menyepetkan matanya.

"Ha'a kan? Aku tak rela lah.. Tapi aku sayang kau." Jungli kembali sedih.

"Aku pun.."

"Mijoo, sentiasa ingat aku okay. By the way, you are my style. Jinjja nae style. saranghaeyo!" ujar Tao dan memeluk Mijoo buat kali terakhir. Mijoo sedaya upaya menahan diri agar tidak menangis.

"Nado. I love u more and you're also my style.."

"Ehem!" Kim Woobin mendehem. Ahli YEOGI dan EXO berpandangan buat seketika.

"Pintu ke bumi akan dibuka. Korang siap sedialah untuk balik," kata Kim Woobin. Ahli YEOGI memandang bulatan berwarna ungu yang mula terbentuk dihadapan mereka.

Teragak-agak mereka untuk masuk ke dalamnya.

"Hana unnie?" soal Minsya.

"Dia tak akan kembali," kata Kim Woobin.

"Siapa kata?" soal satu suara yang sangat familiar.

"Suara tu macam.." Ahli YEOGI memandang sekeliling.

"Cakk! Hai korang! PEEK-A-BOO!" Hana melambai-lambai di sebalik pintu istana. Chanyeol yang setia menunduk kini memandang kearah pintu istana. Hana datang dalam keadaan yang pucat. Dia juga memakai gaun yang berwarna putih dan panjang. (Bygkan model dalam mv Lotto tu )

"KYAH!! Unnie pergi mana? Kami risau lah! Unnie tak mati lagi? Tapi macam mana? Kenapa unnie nampak pucat? Unnie curi gaun siapa? Unnie dah jadi vampire ke ? Unnie perlu ke kita balik?" Bertubi-tubi soalan ditujukan kepada Hana. Hana menarik nafas sedalam-dalamnya dan menyuruh ahli-ahlinya bertenang.

"Unnie tak kemana pun. Unnie hidup lagi ni. Sorry kalau buat kamu semua risau. unnie pucat sebab unnie lapar. Ni gaun unnie lah dan unnie masih lagi manusia dan ye, kita kena balik..." Hana menjawab soalan tersebut dengan tenang.

Dia memandang kearah Chanyeol. Dia mendekati Chanyeol dengan perlahan-lahan kerana gaunnya yang panjang.

"Jangan pergi!" pinta Chanyeol. Hana mengelap air mata Chanyeol. Hampir saja dia menangis bersama-sama Chanyeol.

"Saya terpaksa pergi. Kalau tak memang saya nak duduk dekat sini..Yeol-ahh, mianhae sebab kasar dengan awak. Mianhae sebab meragui awak dan EXO.. Saya kena bagitau yang saya cintakan awak..tapi kita tak dapat bersama sebab-- "

Chu--

Bibir Hana dicium oleh Chanyeol. Hana terkedu. EXO acah-acah pengsan. Yeogi meraung. EXOL jadi gila. Lol

"I know. Vampire dan manusia tak dapat bersama. Tapi ingat ni, cinta saya hanya untuk awak," sambung Chanyeol.

Satu cahaya merah dikeluarkan dari dadanya dan dimasukkan ke dalam hati Hana. Merah padam muka Hana disebabkan aksi Chanyeol itu kerana hanya dia dan Chanyeol sahaja yang tahu maksud disebalik cahaya tersebut.

"Arasseo. Take care. Ingat saya selalu tau?" Badan Hana dipeluk oleh Chanyeol buat kali terakhir. Chanyeol mencium dahi Hana dengan perasaan yang hiba dan mereka sama-sama mengalirkan air mata.

Kemudian, Hana menyerahkan Batu Mutiara Biru daripada jantungnya dan menyerahkannya kepada Kim Woobin. Kim Woobin meletakkan mutiara tersebut diatas bulatan ungu. Woobin tidak pula bertanya bagaimana batu yang sepatutny hancur itu kembali ke tangan Hana.

"Ingat! Selepas kamu memasuki bulatan ni. Kamu tak akan dapat kembali." Hyeri memberi amaran.

"Nae. EXO! Kamsahamnida atas segalanya!" ujar ahli YEOGI serentak. Satu persatu dari mereka masuk ke dalam bulatan itu. Hana memandang Chanyeol buat kali terakhir. Dia melambai-lambai kearahnya dengan senyuman yang paling manis .

"Sa.rang.hae. Park Chanyeol si vampire.."

Dan bulatan ungu itu perlahan-lahan menghilang.

-the end..

Special chapter is comingg

cam hampeh ending😂😂😂😂

(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]Where stories live. Discover now