Part 22

2.6K 246 33
                                    

Shinee- Sherlock

"Da..danger?" soal mereka. Hana mengangguk.

"Ye! Tadi waktu aku pergi belakang istana sebab nak curi buah durian, aku nampak diorang tengah bincang sesuatu," jawab Hana.

"Kau dengar tak diorang cakap apa?" soal Eunqa. Hana mengangguk.
"Aku dengar, diorang suruh Jaehyun bagi kita makan buah pear. Aku pasti buah tu beracun.." balas Hana.

"Jap! Makan buah pear? Hahaha.. Kau ni dah gila? Makan je kot.." celah Seolhyun sambil mengangkat keningnya.
"Aniy! Sebab lepas tu aku dengar diorang cakap pasal nyawa pulak. Bahaya beb bahaya!"

Knock!! Knock!!

Pintu bilik mereka diketuk. Kesemua mata memandang kearah pintu.

----------------

"Guys, cakaplah sesuatu! Aku boring ni!" pinta Taeyeon sambil menarik-narik rambutnya. Mujur tak tercabut.

"Nak cakap apa? Tak de perkara yang nak dibincangkan," balas Baekhyun.

"Aku rasa tak sedap hati lah," kata Jungli sambil memegang dadanya seolah-olah sakit jantung.

"Memanglah hati tak sedap. Sebab tu lah aku tak makan hati ayam. Pahit seyh," celah Shinka. Jungli menunjal dahi Shinka.

"Hoii! Aku cakap pasal hati yang ni, bukan makanan!" marah Jungli sambil menunjuk ke dadanya.
"Whatever, flat," balas Shinka, tidak peduli.

"Aku nak pergi cari diorang," Chanyeol bersuara. Ahli EXO memandangnya dengan pandangan yang sukar dipercayai.

"Serius lah Yoda hyung? Tak payahlah?" rungut Tao. Chanyeol tidak menghiraukannya.

"Aku tak kisah kalau kau tak nak ikut. Aku nak cari dia sebab dia tanggungjawab aku. Kalau kau tak nak cari Mijoo kau. Aku tak kesah. Yang sekarang ni aku nak cari Hana. Budak tu dah pandai nak melawan!" bebel Chanyeol. Tanpa dia sedar taringnya sudah pun keluar.

Tao baru tersedar yang dia ialah guardian Mijoo. Dia menepuk dahinya tanda kesal.

"Ha'ah lah... Lupa," kata Tao.

"Yoda. Janganlah tunjuk taring tu. Kau tak nampak budak perempuan tu dah naik atas pokok sebab takut dengan kau?" celah Minseok sambil menghalakan jarinya keatas.

Kelihatan lima orang ahli YEOGI sedang berpaut pada dahan pokok sambil menggigil selepas melihat taring Chanyeol.

"Owh..Mian mian. Hoiii, turunlah! Jangan nak buat kitorang risau lah!" jerit Chanyeol. Mereka menggeleng.

"Kau raksasa..Aku takut!" jerit Sulli. Chanyeol terdiam sebentar.

"Raksasa tak raksasa..Kau turun! Nak kena makan dengan anakondi ke hah?!" pekik Chanyeol lagi.

"Anaconda lah!" balas Taeyeon.
"Anaconda kat dunia kau! Anakondi kat dunia kami!" beritahu Baekhyun.
"Anaconda..anakondi sama-sama ular.. maigaddddd..aku nak turun!" teriak Shinka lalu terjun dari ketinggian satu meter dan terjatuh di atas Kyungsoo dan Yixing.

"Aigoo..beratnyaa!" raung Kyungsoo dan Yixing.

"Aku pun nak turun!" jerit Hyoyeon. Dia dengan selamba badaknya turun dari pokok dengan cool. Macam tarzan wanita pun ada. Boleh masukkan dalam Law of the jungle ni. Jadi partner KBM a.k.a Kim Byung Man.

Akhirnya, yang lain juga turut turun kerana takut dibaham anakondi.

'Bhahahaha..percaya jugak diorang dengan penipuan Chanyeol... Mana ada anakondi..mengarut..' gelak Jongdae dalam hati.

'Chanyeol ni nampaknya dah boleh dapat master.. bagus anak muridku..bagus..aku bangga!' sambung Jongdae lagi dalam hati.

Tangannya ligat menepuk belakang Chanyeol. Mukanya tidak habis-habis tersenyum. Macam Pakcik KFC pun ada, tapi lebih seram.

"Kau pehal senyum macam tu? Sorry ok. aku bukan anak murid kau..huh..tak hingin aku belajar troll orang daripada kau," kata Chanyeol lalu menunjal kepala Jongdae.

Dalam perjalanan mereka mencari ahli yang terpisah, mereka sesekali memandang sekeliling dengan berhati-hati. Bahaya ada dimana-mana sahaja. Mereka perlu peka.

Grumm grumm

Bunyi kilat menyambar membuatkan ahli YEOGI tersentak begitu juga Tao.

Kilat menyambar buat kali kedua, menandakan mereka harus bergerak pantas.

"Palli cari tempat berteduh..hujan nak turun!" arah Jongdae dengan cemas. Mereka hanya menuruti kata-kata Jongdae tanpa banyak soal.

"Jongdae, kau kan kenal dengan mahaguru kilat.. Apa hal kau tak cakap kat dia, jangan turunkan hujan dulu? Bagilah kita cari diorang dulu," cadang Yixing. Jongdae menepuk dahinya.

"Mahaguru pebenda kau ni, mana ada benda macam tu..mengarut tak habis-habis," balas Jongdae. Yixing menarik muncung sepanjang-panjangnya.

"Kau yang bagitau aku hari tu..penipu!" balas Yixing. Jongdae baru sahaja mahu menyambar kilat kearah Yixing tapi Suho menghalangnya.

"Jangan berani sambar dia, nanti aku sembur air pada kau!" ugut Suho. Jongdae tersenyum seperti menyindir Suho.
"Kau sembur aku sambar.." balas Jongdae.

"Hoi hoi, kalau kau sambar dan kalau kau sembur nanti korang juga yang mati. Tak ingat ke apa yang cikgu ajar?" celah Jungli.

"Ajar apa? Apa tu cikgu?" Yixing tiba-tiba menyampuk.

"Haih..Air tu kan pengalir elektrik. Nanti korang sama-sama mati.." sambung Jungli.
"Betul betul betul. Nanti kalau mati, tak dapatlah aku bersuamikan lelaki kacak macam dia ni!" Sulli bersuara sambil menunjukkan kearah Jongdae.

Ahli YEOGI terbeliak memandang Sulli
"Sulli, apahal kau jujur sangat!" bisik Taeyeon kepada Sulli. Sulli baru tersedar dengan kata-katanya tadi.

"Opps! Lupakan kata-kata aku tadi!" rayu Sulli dan terus meninggalkan mereka.

"HAHAHA! Dia malu tu Jongdae!" kata Luhan sambil tergelak.

"I know it!" balas Jongdae.

"Oh boy," Taeyeon mengusik Sulli yang kini sedang menutup mukanya. Lagu Blue Velvet itu membuatkan muka Sulli makin membahang.

"Hajima!" arah Sulli.

"Hahaha..Jangan Taeng..Kita usik lagi," hasut Hyoyeon. Taeyeon dan Hyoyeon tersenyum jahat lalu mencubit pipi Sulli.

"Kau ni comel lah. Dah, tak payah lah nak malu. Kitorang faham perasaan kau," kata Taeyeon dan mengusap bahu Sulli.

"Jinjja? Kau faham?" tanya Sulli. Taeyeon tersenyum.
"Tak!" balasnya dan kembali ketawa bersama Hyoyeon. Seronok sungguh dapat mengenakan Sulli.

"Mesti seronok kalau diorang ada sekali. Dapatlah buli Sulli sama-sama," ujar Shinka. Mereka mengeluh lagi.

"Jangan risau..Kami kan ada," celah EXO.

-bersambung

Guys, Kim ada publish cerita baru tajuknya 'POTTER' . Dipersilakan baca❤

(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]Where stories live. Discover now