Part 13

3.2K 258 47
                                    

BGM : 4 Walls-F(x)

[ Baekhyun/Taeyeon POV ]

"Janganlah celupar sangat!" Marah Taeyeon. Baekhyun tersenyum-senyum.

"Takutlah tu," usik Baekhyun. Taeyeon mencebik lalu berjalan meninggalkan Baekhyun di belakang. Baekhyun pula ketawa kecil melihat kelakuan Taeyeon yang seperti anak kecil.

Sepanjang mencari bunga merah yang mampu mengubati Kai yang sedang merana, Baekhyun hanya memerhati setiap langkah Taeyeon.

"Eo, itu bunganya!" jerit Taeyeon, menghulurkan tangan ingin memetik bunga merah itu. Dia tidak perasan akan seekor ular sedang melingkar di atas dahan pokok di atas kepalanya.

Taryeon memetik bunga tersebut dan ingin berpusing kearah Baekhyun.

"Baekhyun, aku dah—" Belum sempat Taeyeon menghabiskan ayatnya, Baekhyun terlebih dahulu menolaknya ke tepi sehingga mereka jatuh ke dalam lumpur. Ular sawa itu ingin menerkam mereka tetapi Baekhyun sempat mengeluarkan cahaya dari tangannya untuk menyilaukan ular tersebut. Taeyeon terkedu seketika.

Baekhyun mengaduh kesakitan kerana ditindih anak badak.

"Baekhyun?" panggil Taeyeon, berasa sangat risau.

"Beratnya kau," rungut Baekhyun sambil mengerutkan mukanya.

Taeyeon yang tadinya berasa kesian dengan Baekhyun sekarang berasa ingin menumbuk muka Baekhyun sehingga lebam. Dia bangun dan meninggalkan Baekhyun yang sedang nyawa-nyawa ikan kerana ditumbuk anak badak.

"Kim Taeyeon! Tunggu!" jerit Baekhyun sambil membuang daun-daun yang berada di atas kepalanya.

"Palli!" jerit Taeyeon pula. Sekelip mata Baekhyun sudah berada di sebelah Taeyeon.

Sesampainya di tempat mereka berehat, Taeyeon dengan segera menyerahkan bunga merah berduri itu kepada Kyungsoo.

Kyungsoo mengepal bunga itu dengan jari ibu dan jari telunjuknya. Sekelip mata, bunga itu kelihatan seperti ditumbuk menggunakan lesung.

Kyungsoo menyapu bunga itu disekitar mata Kai dan menyuapkan bunga itu ke dalam mulut Kai. Kai terpaksa mengunyah bunga itu dan menelannya.

[ Warning!! Jangan cuba aksi ini dirumah. Nanti tak pasal-pasal masuk paper,seorang budak keracunan kerana memakan bunga selepas membaca ff Vampire Love daripada @Yeollie_Girl ..Famouslah ff ni nanti.. bhahahaha >_< ]

"Eee. Mesti pahit kan?" tanya Shinka sambil memerhati raut muka Kai yang berkerut.

"Uwaaa!" jerit Kai selepas tenaganya kembali penuh. Kesemua mereka terkejut dengan jeritan Kai.

"Hoi kau Hyoyeon. Lepas ni aku akan denda kau sebab buat aku sakit!" jerit Kai secara tiba-tiba. Tapi dia dengan pantas melentokkan kepalanya di bahu Kyungsoo dengan manjanya. Mulalah drama korea berlaku disitu. Hyoyeon pula mencebik. Salahkan dia pulak. Ehh? Tapi bukan ke memang salah dia? haha

"Mwo? Aishh. Sikit-sikit aku yang salah. Cubalah orang lain pulak!" jerit Hyoyeon lalu menyepak daun ke muka Kai. Kyungsoo menolak kepala Kai sehingga terhantuk ke pokok. Kai terus pengsan dengan hidungnya berdarah disebabkan hentakan itu .

"Kyungsoo!" jerit ahli EXO dan YEOGI. Kyungsoo hanya membuat muka blur.

"Noona! Nak teman Yixing pergi cari buah tak?" tanya Yixing kepada Seolhyun. Seolhyun menjegil tajam lantas menarik rambut Yixing sehingga Yixing menjerit.

"Call me Seolhyun ataupun Seolkid. I'm not your noona! Aku masih muda lah!" marah Seolhyun. Yixing mengusap kepalanya yang sakit.

"Chen kata noona ni noona saya." balas Yixing. Seolhyun mencari-cari siapakah gerangan si Chen.

"Kalau noona cari Chen kat mana. Dia ada kat sebalik pokok tu. Muka yang macam unta tu dia lah," balas Yixing seolah-olah boleh membaca fikiran Seolhyun. Seolhyun mengangguk.

'Ouh, Jongdae rupanya. Kau tunggu Chen. Aku akan balas dendam. I'm still young okay!! Pangkat mak pun belum!' desis Seolhyun dalam hati.

"Arasseo. Jom lah. Oh ya, panggil aku Seolhyun je..kalau aku dengar perkataan 'noona' sekali lagi, aku tumbuk kau punya burung!" ugut Seolhyun. Yixing mengangguk sambil melindungi Yixing Junior.

"Seolhyun!! Nak pergi mana?" tanya Jungli sambil meletakkan tangannya pada bahu Seolhyun.

"Cari buah dengan budak blur ni," balas Seolhyun.

"Nak ikut boleh?" tanya Jungli. Seolhyun dan Yixing mengangguk.

"Unnie!! Sul nak ikut jugak" jerit Sulli lalu terjun dari atas batu dan berlari kearah Seolhyun, Yixing dan Jungli.

"Nae..Khaja," sahut Yixing. Jungli, Seolhyun, Sulli dan Minseok mengikuti jejak Yixing dari belakang.

'Aiyaaa, Sulli kau kenapa gatal sangat nak ikut diorang! Janganlah tinggalkan aku!' rungut si Jongdae dalam hati lalu mengekori mereka yang ingin mencari buah dari belakang.

Sesekali dia mengintai Sulli yang sedang ketawa bersama Seolhyun dan Jungli.

"Kyeopta," kata Jongdae sambil berangan.

"Siapa yang comel?" soal Minseok yang tiba-tiba muncul di hadapan muka Jongdae. Jongdae terperanjat sehingga jatuh tertonggeng.

"Bhahahaha.. padan muka!" gelak Minseok dengan terbahak-bahaknya.

"Wahh Chen!" jerit Yixing.

"Chen?" gumam Seolhyun kemudian dia berlari kearah Jongdae.

Jongdae berdiri sambil membuang habuk dipunggungnya.

"Kau Chen kan? Ambik ni!" kata Seolhyun lalu menumbuk hidung Jongdae.

"Arghhh!!" jerit Jongdae dan terjatuh sekali lagi. Hidungnya bengkak sehingga kelihatan seperti badut sarkas.

"Seolhyun? Bhahahaha!!" gelak Jungli dan Sulli.

"Sulli!! To-long," pinta Jongdae sambil menahan sakit pada hidungnya.

"Sini, dah bangun," kata Sulli lalu menghulurkan tangannya kepada Jongdae.

"Dah macam badut dah kau ni," ujar Jungli sambil tergelak.

"Orang sakit dia ketawakan. Kau pehal tumbuk aku?" soal Jongdae.

"Aku tumbuk kau sebab kau tipu Yixing. Aku masih muda okay? Belum layak digelar 'noona'!" balas Seolhyun.

"Tapi tak perlulah tumbuk aku. Syukur jelah aku tak tipu kata kau tu ahjumma dia," ujar Jongdae. Minseok menggosok-gosok belakang Jongdae dan menyuruhnya bersabar.

"Nampaknya kau kena buat pembedahan plastik lah lepas ni," kata Jungli sambil tergelak. Dia masih tidak boleh berhenti ketawa kerana hidung Jongdae yang membengkak sekarang.

"Hahahaha..Kenapa kau gelak?" tanya Yixing. Penyakit blurnya sudah kembali -_-.

"Tak de papelah. Khaja cari buah. Aku lapar," arah Jungli lalu menarik telinga Minseok tanpa bersebab. Capanglah kau nanti Umin.

-bersambung

So,

baca ya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


baca ya.. 😩

(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]Where stories live. Discover now