"Hyorin-ahh, diorang dah hampir sampai ke sana.." ujar Dasom dengan cemasnya. Dia tidak mampu menenangkan dirinya setelah melihat YEOGI dan EXO berjaya merempuh haluan yang sukar disitu.
Hyorin mempamerkan wajah geramnya. Segera dilibas segala perkakas yang berada disitu.
"Macam mana diorang boleh lepas?!" marah Hyorin.
"Gwaenchana. Kalau diorang dah berjaya masuk, kita pun mesti boleh masuk. Kita menyelit saja di belakang mereka.." cadang Soyou. Hyorin memandang Soyou.
"Boleh ke?" tanya Bora. Soyou mengangguk.
"Confirm seratus peratus ke ni Soyou oii?" soal Hyorin. Soyou mengangguk sekali lagi, yakin!
"Daripada kita buang masa dekat sini. Baik kita kejar diorang. Kita masih ada masa ni. Mungkin kita boleh mendahului diorang.." ajak Dasom. Hyorin bersetuju lalu terus bertukar menjadi kelawar. Yang lain juga sama.
+++++
"Mana diorang?" tanya Bora dan terus mencari ahli Yeogi dan Exo dengan menggunakan mata kelawarnya.
"Mesti diorang ada kat depan sana. Laju sikit.. " balas Siyou dan terbang mendahului Hyorin..
"Itu diorang!" Kata Soyou tapi nada suaranya direndahkan.
"Kita gerak dulu. Diorang berjalan jadi kita ada peluang untuk sampai kepengkalan utama.." arah Hyorin. Mereka terus terbang dengan laju agar kehadiran mereka tidak dikesan oleh ahli yeogi dan exo..
"Omo..Penatnya.." rungut Baekhyun dan merehatkan kepalanya di bahu Tao.
"Konon penat..Aku lagi penat sebab dukung kau lah wahai Byun Baekhyun.." Rungut Tao pula. Dari tadi lagi dia mendukung si Baekhyun seperti anak sendiri. Sudahlah pegangan Baekhyun terlalu kuat sehingga menyebabkan dia hampir tercekik..
"Lek adikku. Adik sayang abang kan. Hehehe.." Baekhyun membelai rambut Tao. Nak ambil hati lah tu.
"Gelilah bongok!" Marah Tao dan secara tiba-tiba kepala Baekhyun dipukul oleh Mijoo.
"Kau buat macam tu dekat Tao sekali lagi. Aku selam kau dalam air taik ni.. Huh! " marah Mijoo.
"That's my girl.." ujar Tao sambil tersenyum sinis. Manakala Baekhyun, dia sudah bermasam muka. Suka hati dialah nak bersweet dengan adik dia sendiri.
"Uwuuuuu" usik member yang lain..
++
"Bahagia betul diorang.." ujar Hana kepada Chanyeol. Seronok melihat membernya mula bergembira dan tidak lagi moody..
"Kau pun patut bergembira macam mereka lagipun..."
Chanyeol terhenti daripada bercakap. Dia cuba untuk memikirkan perkataan yang seterusnya macam dalam filem romantik tapi dia lupa.
"Err lagipun..."
"Kita dah sampai!" jerit Luhan sehingga suaranya bergema di dalam gua.
Kesemua member memandang Luhan. Di hadapan mereka, terdapat sebuah ruang yang cukup luas dan mampu menampung 300 orang di dalamnya dan ianya terlihat sangat cantik.
Satu persatu dari mereka naik keatas dengan bantuan para lelaki yang gagah aka E.X.O kecuali Baekhyun si montoks.
"Wow. Tempat apa ni?" soal Taeyeon dengan kagumnya. Mulutnya tidak habis-habis ternganga.
"Seo..Seol rasa tempat ni pelik lah.." Seolhyun memegang lengan Seohyun dengan kuat.
"Janganlah buat Seo takut.." marah Seohyun. Mereka berdua berjalan beriringan manakala Sehun dan Yixing berjalan di belakang mereka..
"Kenapa aku rasa tak sedap hati hah?" tanya Eunqa kepada Minsya. Minsya memandang Eunqa, pelik. Keningnya terangkat menandakan dia tidak faham.
"Stupid lah kau ni. Sejak kita masuk tadi, bulu roma aku tak habis-habis meremang. Macam akan ada sesuatu yang berlaku.." balas Eunqa. Minsya mencebik..
"Kau lah yang stupid cupid bukan aku. Sikit-sikit nak marah. Dasar perempuan hari-hari period," balas Minsya pula.
"Ni bulatan apa weh?" tanya Suho kepada Chanyeol. Chanyeol turut memandang ke lantai setelah mendengar kata-kata Suho.
Terdapat lambang-lambang kuasa mereka di situ.
"Entahlah.. Aku tak pasti.." Chanyeol menyentuh lambang phoenix tersebut dan tanpa dia sedar, tangannya yang mempunyai tatu phoenix bersinar begitu juga dengan tangan Hana..
-bersambung
Maaf lambat update. Biasalah orang busy di ig dan twitter😂
YOU ARE READING
(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]
VampirosSekumpulan gadis terkenal di Korea yang memiliki darah yang paling unik didunia telah diculik oleh Vampire Vampire Love Siri 2 : Our Kingdom (mohon baca ^^) Highest rank #5 in Vampire #4 in Vampire #3 in...