Part 38

1.4K 125 25
                                    

Seolhyun memandang kearah tangan Hana yang sedang bercahaya. Dia tidak berkelip memandang tangan Hana.

"Wei EXO, boleh tak kalau korang semua berdiri atas lambang-lambang tu?" arah Seolhyun secara tiba-tiba.

Mereka (EXO) memandang satu sama lain lalu mengangguk perlahan.

Baru sahaja mereka mahu menunaikan permintaan Seolhyun, Sistar bertukar menjadi seperti manusia dan menghampiri mereka.

"You guys lagi? Bila nak mati ni?" rungut Baekhyun disebabkan kemunculan Sistar.

"Hoii Ninggal bin sila.. Ingatkan dah mati katak dalam air taik kelawar tadi!" sindir Soyou. Baekhyun dan Soyou sama-sama menjelirkan lidah mereka tanda protes.

Taeyeon dan Hyorin memukul kepala mereka berdua disebabkan perangai yang tak ubah seperti kanak-kanak.

"Kalau korang nak survive dari sini, baik korang bagi batu mutiara biru tu.. Aku tak jamin orang tersayang korang akan selamat.." ugut Hyorin. Exo tersenyum sinis.

"Apa yang kau boleh buat? Kitorang lebih ramai dari kau," Yixing bersuara.

"Memang kitorang tak boleh buat apa-apa. Tapi for your information, gua ni akan runtuh sekejap lagi sebaik sahaja korang ambil mutiara tu. Jadi kalau korang bagi mutiara tu dekat kitorang, kitorang akan selamatkan korang.."

Kata Hyorin dengan senyuman yang menakutkan. Yeogi cemas mendengarkan kata-kata Hyorin.

"Hajima! Jangan bagi. Entah-entah dia tipu," ujar Minsya kepada ahli Exo. Mereka di dalam dilema.

Hana, Eunqa, Seohyun dan Jungli berlegar-legar di belakang sistar dan Exo. Malas mereka nak ambil tahu tentang dua kumpulan itu.

Hana menyentuh salah satu lambang yang sama ada di tengkuk Chanyeol. Ianya lambang phoenix. Dalam masa yang sama, sewaktu dia menyentuh lambang tersebut, tangannya bersinar sekali lagi dan ianya disedari oleh Eunqa dan Seohyun.

"Unnie.. Kenapa tangan unnie bercahaya?" tanya Seohyun. Hana menggeleng tanda tidak tahu.

Eunqa segera menyinsing lengan baju Hana. Alangkah terkejutnya si leader apabila mendapati terdapat tatu phoenix di lengannya.

"Igeobwoya? Kau buat tatu ni bila?"

"Aniya! Naneun mollayo! (Aku tak tahu!)" jelas Hana. Memang dia tidak tahu menahu akan hal ini.

"I guess..Kalau kita semua berdiri dekat atas lambang-lambang ni. Maybe batu mutiara tu akan muncul? Ingat tak dekat istana dulu? Kita berdiri atas lambang yang sama macam ni? Dan keluar jembalang-jembalang hensem tu.." ujar Eunqa. Hana memandang ahli-ahlinya yang lain. Dia bersetuju dengan kata-kata Eunqa itu.

"Lambang-lambang ni ada di belakang Exo. Kalau kita semua berdiri dekat atas ni. Sistar takkan nampak. Kaja! Bagitau ahli lain!" arah Hana.

.

"Kalau macam tu, gaduh lah jawabnya.." kata Bora setelah penat melihat Hyorin dan ahli-ahli Exo bersengkang mata.

"Kai kau pergi!" arah Kyungsoo. Kai merungut.

"Wae!!" rungut Kai.

"Kalau kau lawan, kau yang mati dulu. Nanti kitorang menyusul dari belakang.." Balas Kyungsoo. Kai menjeling Kyungsoo si tak guna.

"Taik punya kawan. Kalau aku mati, orang pertama yang aku cari ialah kau!!" Tengking Kai..

"Mati itu pasti! Hal mati bawak tepi lah hitam manis! Sekarang ni lawan jelah!" Kyungsoo menyepak belakang Kai kearah Hyorin.

Baru sahaja Hyorin ingin menyambar Kai dengan kukunya yang tajam, Kai menggunakan kuasa teleportnya dan terus berada di belakang Hyorin.

Dia mencekik leher Hyorin dengan lengannya.

"Lepaskan unnie aku lah!" marah Bora dan memukuk kepala Kai dengan kuat. Darah perlahan-lahan keluar dari kepala Kai.

"Jongin!" teriak Kyungsoo dengan geram. Dia terlalu kesal sehingga matanya semakin merah dan lama kelamaan menjadi hitam.

"KAI!!" Kakinya dihentakkan keatas tanah. Seluruh gua bergegar.

"Opocot sakit!" Hana tersadung diatas sesuatu yang berada ditengah-tengah bulatan kuasa yang dikelilingi oleh lambang-lambang tadi..

Cahaya-cahaya terus bersinar sebaik sahaja lutut Hana memecahkan sesuatu yang berupa kaca di tengah bulatan itu.

Ahli Yeogi tidak dapat membantu Hana bangun kerana kaki mereka bagai digam di atas tanah sebaik sahaja cahaya kuning tersebut muncul.

"Halang diorang!!" jerit Hyorin. Namun ahli Exo berjaya menghalang Sistar daripada menyerang Yeogi..

"Aduhh. Rasanya tulang aku patah," ujar Hana kepada membernya. Kesakitan yang teramat itu membuatkan dia hampir pengsan.

Ahli Yeogi yang lain tiba-tiba sahaja terasa seperti dipukau. Mata mereka dipaksa untuk dipejam.

"Hyung kenapa diorang jadi macam tu?" soal Jongdae, cemas. Luhan menghalangnya daripada pergi kearah Yeogi. Jongdae seperti cacing kepanasan.

Badan ahli Yeogi terapung-apung di udara. Cahaya biru pula bersambung bermula dari si maknae hinggalah ke pusat bulatan iaitu kearah Hana.

Gua semakin bergegar. Batu-batuan kecil mula jatuh diatas mereka.

Bulatan yang pecah tadi telah terbuka dan mengeluarkan sesuatu yang berupa batu yang bersinar megah.

"Itu dia..Dasom ambik batu mutiara biru tu!!!" jerit Hyorin kearah Dasom.

-bersambung

Ada tiga lagi chap before kim publish season 2 ❤

(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]Where stories live. Discover now