Part 32

2.1K 149 47
                                    


"Tak pergi mana-mana pun.Aku pergi selamatkan diorang lah," balas Chanyeol, selamba.

"Korang okey ke ni?" soal Kai dengan prihatinnya. Kesemua ahli YeoGi  mengangguk.

Kyungsoo berpaling ke belakang beberapa kali dengan muka yang agak cemas. Shinka yang perasan akan kelakuan Kyungsoo terus menyapa Kyungsoo.

"Waegurae?" soal Shinka, kehairanan. Kyungsoo memegang tangan Shinka dan terus membisikkan sesuatu.

"Arasseo!" Shinka terus berdiri rapat dengan Kyungsoo dan tidak berganjak langsung. Mijoo yang perasan akan kelakuan Shinka dan Kyungsoo turut memandang ke belakang Kyungsoo.

"Kenapa korang berdua ni?" Tanya Mijoo.

"Bila aku kira sampai tiga..semua kena lari.. faham?" Arah Kyungsoo dan tidak menghiraukan kata-kata Mijoo tadi. Mijoo berdecit dan menjeling Kyungsoo seterusnya berdiri bersebelahan dengan Tao.

"1....2......"

Baekhyun : LARII!!!

++++++++

"Kenapa kita lari ni?" soal Mijoo yang sudah tercungap-cungap.

"Ha'ah. Kenapa kyungsoo?" Tanya Suho pula. Kyungsoo tersenyum dengan muka tak bersalahnya. Dia menggaru belakang tengkuknya dan bersalam dengan kesemua ahli EXO.

"Mian. Aku sengaja nak kita cepatkan perjalanan je..."

EXO dan YEOGI merenung Kyungsoo dengan wajah sebal. Kyungsoo dijeling. Terpancar aura kebencian disitu.

"Kyungsoo!" EXO dan YEOGI memukul Kyungsoo beramai-ramai kerana marah dengan apa yang berlaku tadi. Kyungsoo hanya mampu berdiam diri dan menahan kesakitan itu.

'Mianhae..tapi aku terpaksa tipu korang. aku tak nak korang takut je.. lagipun lembaga tu dah hampir dan tangkap kita.. mianhae..'

Uuuu..poor my kyungsoo.. ehh silap.. poor your kyungsoo..huhuuu..

×××

"Baekhyun, nak tanya satu benda boleh?" tanya Taeyeon sambil mencabut satu persatu daun dari ranting yang dijumpainya. Baekhyun mengangguk.

"Kau memang dingin macam ni ke?" tanyanya. Baekhyun terdiam.
"Kalau ye kenapa?"

Taeyeon tersenyum.

"Okey kalau macam tu.."

"Maksud kau?" Baekhyun masih tidak faham dengan apa yang dimaksudkan oleh Taeyeon.

"Aku.. suka lelaki yang dingin macam kau. Kau nampak sungguh berkarisma. Itu ciri-ciri lelaki yang aku suka.." Taeyeon terus berlari meninggalkan Baekhyun setelah menyatakan perasaannya. Dia malu. Baekhyun pula berhenti melangkah dan tersenyum lebar. Hatinya berbunga-bunga. 

××

"Ta-tao ya.." panggil Mijoo dengan sangat perlahan. Tao berpaling.

"Wae?"

Mijoo membuat puppy eyes dan memegang tangan Tao.

"Janji yang awak tak akan tinggalkan saya?"

Tao tergamam. Baru pertama kali ini dia memegang tangan wanita.

(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]Where stories live. Discover now