Special Part

2.3K 160 77
                                    

"Yeoja Girls! Yeoshin! Yeoja Girls! Yeoshin!" teriak para fans setelah selesai YeojaGirls' melakukan persembahan dengan lagu terbaru mereka.

Setiap satu ahli mengambil tempat di meja yang disediakan. Ini adalah kali yang kedua mereka mengadakan fansign di tengah-tengah bandar Seoul. Dan di tempat ini jugalah pertama kali mereka melihat EXO.

Kenangan bersama EXO terimbau kembali di minda. Serta-merta setiap ahli tersenyum manis.

"Noona? Mengelamun jauh nampak?" tegur salah seorang fanboy. Hana terkejut dengan teguran itu dan juga disebabkan rupa fanboy tersebut.

"Chan-Chanyeol?" soal Hana, gelabah.

"Nugu? Saya Hong Chan Lie. Doktor kacak yang femes tu. Yang pernah masuk dalam rancangan The Return of Superman dan pernah rawat Daeul," terang Chan Lie. Hana hampa. Lama dia merenung wajah Chan Lie yang tak ubah bak Chanyeol. Matanya bertakung.

"Noona okey?" soal Chan Lie. Cemas dia melihat Hana sebegitu. Hana mengangguk dan terus menandatangani album yang diserahkan oleh Chan Lie. Dengan pandangan sayu, dia merenung pemergian Chan Lie.

💟💟

Eunqa yang sibuk memakan lolipop sekali lagi tersedak. Matanya menangkap susuk badan seorang lelaki yang serupa dengan Luhan. Beberapa kali dia menggosok matanya agar tidak tersilap pandang.

"Tak mungkin dia. Pintu ke bumi dah ditutup. Angau sangat ke aku ni?" soal Eunqa kepada dirinya sendiri. Semakin lama semakin figura lelaki itu mendekatinya.

"Hai noona. Saya Park Jihoon. Nak sign boleh?"

"Park Jihoon?" Tapi kenapa dia nampak seperti Luhan?

💟💟

Minsya dengan bersemangat memberi tandatangan tanpa henti. Berusaha dia tersenyum di hadapan fans.

"Noona, terimalah kredit card saya ni. Saya minat noona sangat-sangat. Jebal?" ujar seorang lelaki yang tak ubah seperti Suho, sambil melutut.

"Awak ni..Suho ke?"

"Yea? Siapa Suho? Saya Sou Hu. Tapi noona tolonglah ambik kredit kad ni..
Jebal!" rayu Sou Hu lagi. Minsya mengangguk sahaja. Mana boleh tolak kredit kad tu walaupun sebenarnya dilarang.

"Terdesak sangat kau ni dik," ujar Minsya dan melambai-lambai kearah Sou Hu yang sedang berlari-lari seperti orang gila.

"Amboi kau dapat hadiah berharga daripada fans. Aku ni setakat dapat makanan je," ujar Shinka yang cemburu. Baru sebentar tadi seorang perempuan yang mukanya hampir sama dengan Kyungsoo datang dan memberi hadiah yang dapat mengenyangkannya.

"Lah. Aku kena bagi pada Hongki oppa juga supaya pulangkan. Mana boleh aku terima hadiah macam ni," balas Minsya. Shinka mencebik.

💟💟

Sulli dengan mesra mengajak fans untuk berselfie. Semakin lama semakin ramai pula yang mendekatinya.

"Hana, dul, set. Say kimchi!"

Sulli melihat gambar tersebut dengan teliti. Sewaktu dia mengezoom kearah semua fans, dia terlihat satu wajah yang sering bermain di mindanya. Wajah yang disukainya, Jongdae.

"Apa dia buat kat sini?"

"Siapa?" tanya Seolhyun kepada Sulli.

"Jongdae eh tak de sape lah," balas Sulli. Seolhyun pula kembali mengelamun apabila Sulli tidak mahu berbual dengannya. Fikirannya melayang kepada Yixing.

Backstage..

Mijoo, Taeyeon, Hyoyeon, Jungli dan Seohyun yang sedang berehat dikejutkan dengan bunyi orang menjerit nama mereka dan juga bunyi rempuhan.

"Bagi kami masuk! Saya nak jumpa Hyoyeon! Jebal!" jerit satu suara.

"Tak boleh! Ini kawasan larangan! Mana pass backstage kamu ?! Kalau tak de tak boleh masuk!" marah pengawal keselamatan. Akibat bising yang amat, mereka berlima keluar untuk menenangkan keadaan.

Alangkah terkejutnya mereka melihat lima orang lelaki yang serupa dengan pasangan mereka.

"Korang buat apa dekat sini? Kyaa Tao macam mana awak ada dekat sini?! " marah Mijoo. Lelaki yang serupa panda itu kebingungan.

"Saya Toa bukan Tao. Saya peminat noona sebabtu saya kat sini. Nak selfie!" balasnya dengan mesra.

"Korang semua ni siapa?" soal Jungli. 


"Saya John In!"

"Saya Baek ah!"

"Saya Min Suk!"

"Saya Shi Xun!"

Kelima-lima ahli YEOGI memandang satu sama lain.

"Kita dah terlampau angau dengan diorang," kata Jungli perlahan. Mereka mengangguk setuju.

++

EXO berlari-lari kearah Kai yang sedang siap sedia untuk teleport ke Vampire World.

"Dah? Terubat dah rindu?" tanya Kai.

"Dah!" jawab mereka serentak. Memang benarlah mereka orang yang menemui ahli YEOGI tadi, cuma nama sahaja yang mereka tukar.

Kai mengumpul kuasanya dan menteleportkan mereka ke Vampire World. Mereka semua memandang kearah bumi dan melambai-lambai dengan mesra. Ini adalah kali terakhir mereka dapat berjumpa dengan pasangan masing-masing kerana kuasa Kai sudah tidak dapat digunakan dalam masa yang terdekat.

"Saranghae!! gomawo semua!" ujar EXO dalam hati.

Sesampainya di Vampire World, WooRi ( Woobin dan Hyeri ) sudah menunggu mereka diatas takhta. Wajah mereka seperti sedang marah.

"Eomma! Appa!" jerit mereka serentak.

"Pergi mana hah?!" marah Hyeri. Baru sahaja EXO hendak menjawab, Woobin mencelah.

"Sudah-sudahlah tengking diorang tu. Diorang dah besar," ujar Woobin. Hyeri mencebik. Lagi-lagi nak menangkan anak teruna dia. Woobin mengalihkan perhatiannya daripada Hyeri kepada EXO. Senyuman manis dihadiahkan.

"Appa ada kejutan hari ni untuk kamu ber-11," kata Woobin, bersemangat. Tiba-tiba, seorang lelaki berpakaian serba hitam keluar dari belakang takhta dan tersenyum memandang mereka.

"Perkenalkan, ini Leon. Kawan appa. Penasihat diraja yang baharu.."

-the real end

++

"Setiap kenangan dicipta untuk dikenang dan diingati serta diambil pengajaran daripadanya."

Eomma, appa ? Kenapa EXO panggil Woori dengan nama panggilan eomma appa? Kenapa Hana tidak lenyap sedangkan pakcik tua dah bagitau yang dia pasti akan mati sekiranya mengorbankan diri untuk menyelamatkan Vampire World? Semuanya akan terjawab dalam Siri Kedua Vampire Love iaitu Our Kingdom.

Harap korang akan sokong Our Kingdom sama macam korang sokong ff ni.

Finally boleh fokus ke season 2 💙

(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]Where stories live. Discover now