[JONGDAE+ SULLI POV]"I'll take care of you started from now.." bisik jongdae dengan seikhlas hatinya di telinga Sulli.
"Betul ke kau ni? Bukannya boleh percaya sangat. King of troll," balas Sulli yang tidak percaya dengan kata-kata Jongdae.
"Just percaya sebelum aku bekukan kau," ugut Jongdae.
"Tapi kuasa kau kilat lahanat."
[TAO + MIJOO POV]
"Jiejie(kakak)..takut lah.." ujar Tao sambil memegang lengan Mijoo.
"Like seriously Zitao? Berani lah sikit!" marah Mijoo.
"Okey kalau itu yang kau nak." Tao tersenyum sinis dan terus berubah. Dengan pantas Mijoo mengetuk kepalanya.
"Pelik lah kau ni! Dan jangan panggil aku jiejie. Aku ni pangkat boleh jadi girlfriend kau bukan kakak kau!" Marah Mijoo. Mata Tao terus terbeliak mendengar kata-kata Mijoo itu.
"Girlfriend?" soal Tao, sengaja ingin mengusik Mijoo. Pipi gadis itu merona merah sekarang.
"Gi—Giraffe! Kau salah dengar ni. Aku sebut giraffe!"
"Yelah tu. Cik Girlfriend.."
[BAEKHYUN + TAEYEON POV]
"Tae, promise me. Kau akan buat ni kalau aku tak terselamat."
"Huh? Buat apa?"
"Bagitahu eomma appa aku. Jangan sesekali guna eyeliner aku meskipun aku dah mati.."
"What the fuck? Bukan kau tak ada mak bapak ke?"
Baekhyun terdiam. "Haah lah."
Lelaki itu terdiam."Bongok," kutuk Taeyeon.
"Haih. Gua is not my style.." rungut Baekhyun.
"Kau ingat kau sorang je? Aku pun samalah," marah Taeyeon. Baekhyun mengeluh lagi.
"Whatever. Stay behind me..So i can protect you.." arah Baekhyun. Personalitinya berubah lagi.
"Wow. Hero dah tiba," sindir Taeyeon.
[XIUMIN + JUNGLI POV]
"Baozi..Good bye forever.." ucap Minseok dan berusaha mengalirkan air mata.
"Just stay away from me. Kecuali kalau kau dah tak sebut pasal baozi," arah Jungli, tegas.
"Who said 'baozi' tu makanan. Baozi yang aku maksudkan ialah kau. Gadis kegemaran dan kesukaan aku.."
"Jadi apa maksud kau good bye forever tu?! Nak kata aku mati ke apa?! Kau nak tinggalkan aku?!"
"Mampus aku."
[KAI + HYOYEON POV]
"Oh tidak..hilang keseksian aku."
"Tsk..this kid..kita dah nak mati kalau masih fikir pasal badan kau yang seksi tu? " ujar Hyoyeon.
"Serius badan aku seksi?! Kau akui jugak akhirnya!!"
"Duh. Dia ni. Bila la nak serius sikit?"
[SEHUN + SEOHYUN POV]
"Jangan risau. Aku akan jaga kau.."
"Huhu. Gua ni terlalu gelap!! Macam Kai.."
"Jangan sebut nama dia kalau tak aku tak nak jaga kau," Sehun merajuk.
"Ala kau ni..okey fine.. Aku bergurau je tadi."
"Maaf tak diterima!" Kai mencelah.
+++++
Mereka mula berpegangan tangan dan memasuki gua tersebut. Tiba-tiba, gua tersebut mengeluarkan angin yang teramatlah busuk. Ianya seperti gua tersebut mengeluarkan sendawa. Sendawa setelah kenyang. Kenyang menelan sesuatu...
Namun ditabahkan jua hati ini. Demi Batu Mutiara Biru yang akan menyelamatkan dunia vampire, mereka sanggup mengorbankan nyawa. Mereka ialah EXO.
"Aku dengar bunyi sungai kat dalam." Pendengaran Chanyeol yang teramat tajam membuatkan mereka cuba mengesan bahaya didalam gua..
Baekhyun menyalakan cahaya dari belakang badannya supaya gua yang gelap bertukar cerah.
"Mak!" latah Jungli dan dirinya terjatuh ke dalam sesuatu. Baekhyun menyalakan cahayanya lebih terang. Mereka ternampak Jungli yang sedang terkial-kial untuk berdiri. Separuh kakinya sudah termasuk ke dalam himpunan taik-taik kelawar. Taik-taik yang bercampur air dan kelihatan seperti lumpur.
Baunya? Usah di kata lagi. Memang tahap kau berak tak basuh 50 tahun. Tak pun kau campur taik gajah yang busuk dengan taik semua binatang atas muka bumi ni..
"Euu.. Unnie busuk.." Seobaby menutup hidungnya. Dia dan Hyoyeon membantu Jungli untuk berdiri tegak..
"Hati-hati. Makin dalam kita masuk, makin banyak bahaya mendatang. Siapa yang pendek tu duduk depan. Tak pasal-pasal nanti korang tertimbus dalam taik-taik ni. Mati taik lah kat sini," bebel Suho dan berjalan meninggalkan mereka.
"Sh*t. Dia pun pendek.." kutuk Taeyeon.
"Kau pun pendek," balas Hana. Taeyeon mencebik.
Seperti yang di beritahu Suho, semakin dalam mereka masuk, semakin dalam jugalah kawasan sungai taik itu. Gila! Berapa juta tahun dan berapa jumlah bilangan kelawar yang ada dalam gua ni?
Hendak dicarut , nanti ahli EXO akan tersinggung. Yelah, diorang pun dari jenis kelawar juga. Tak pasal-pasal nyawa diorang melayang kat sini.
Erhhhh ( xpandai buat sound effect 😂😂😂😂 )
Sekali lagi, gua tersebut menghembuskan angin yang berbau. Mungkin kesan daripada taik kelawar yang telah lama terkumpul di sini.
Ada yang hampir pengsan dan tercekik..
"Stop!" jerit Tao. Mereka berhenti secara tiba-tiba. Haduh ZiTao, mengapa nak berhenti sekerat jalan?
Habislah ditelan taik-taik kelawar ni. Sudahlah parasnya menyamai pinggang Suho. Bayangkanlah kalau ada yang lebih pendek dari Suho? Innalillah.
"Kau kenapa Tao?" tanya Mijoo kehairanan.
"Aku dengar macam ada air terjun kat depan. Mungkin kita dah hampir sampai dengan Batu Mutiara Biru tu," ujar Tao. Mereka terpana dan kaku dalam masa yang sama.
"Kaja!"
-bersambung
YOU ARE READING
(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]
VampirSekumpulan gadis terkenal di Korea yang memiliki darah yang paling unik didunia telah diculik oleh Vampire Vampire Love Siri 2 : Our Kingdom (mohon baca ^^) Highest rank #5 in Vampire #4 in Vampire #3 in...