Part 17

2.9K 250 50
                                    

Dear Santa - TTS ( Eng. Ver )

"Jungli, awak tak pape?" tanya Minseok dengan cemas. Jungli mengangguk. Dia gembira kerana dapat menghirup udara segar.

"Gomawo Minseok sebab selamatkan saya.." kata Jungli dan hampir menangis. Minseok mengangguk.

"Gomawo korang," kata Jungli kepada yang lain pula.

"Cheonma.. Omma," balas Taeyeon lalu memeluk Jungli dengan erat. Mereka memapah Jungli ke tempat mereka berteduh.

Sesampainya di sana, kelihatan sebahagian ahli yeogi dan exo yang menunggu ketibaan Jungli.

"Dia tak pape ke?" soal Hana. Yang lain mengangguk.

"Dah, makanlah ni Jung. Hah kau Taeyeon! Mana kau pergi hah? Dah lah kau baru aje sedar dari pengsan!" marah Eunqa. Kluar dah suara 'jantan' dia.

"Mian, mian. Sekali sekala menyelam dalam air buatkan aku rasa segar," jawab Taeyeon.

"Kau buat kitorang risau tau tak?" sambung Eunqa.

"Hehe. Gomawo risaukan aku. Sayang kau adikku," kata Taeyeon lalu memeluk Eunqa. Eunqa mencebik.

"Banyaklah kau adik. Aku unnie kau lah," marah Eunqa lalu kepala Taeyeon ditunjal.

"Dahlah. Makan-makan. Tadi kitorang ada jumpa biawak dalam semak," arah Seolhyun sambil memakan biawak bakar

Mereka memandang Seolhyun dengan pandangan 'Kau-biar-betul?'

"Apa? Sedaplah. Gomawo Kyungsoo. Sedap kau bakar," sambung Seolhyun lagi. Nampak macam kebulur budak ni.

Ahli YEOGI yang baru tiba duduk dihadapan biawak bakar dengan perasaan serba-salah. Ahli EXO pula leka melahap biawak tersebut.

"Makanlah Hana. Kau leader kan?" arah Shinka sambil menghulurkan satey biawak. Hana menelan liur.

"Eh. Kau ahh Shinka.. Kau kan shiksin." Hana menolak satey biawak itu jauh-jauh.

"Jung, makanlah. Kau tak sihat kan?" pelawa Seolhyun pula. Jungli menelan liur..

"Err..O--Okey.." ujar Jungli dengan tergagap-gagap. Ahli YEOGI yang lain menelan liur semasa melihat Jungli ingin memakan satey biawak. Seolhyun pula tersenyum dan memaksa Jungli untuk memakan dengan segera.

"Nyum!" bunyi Jungli menguyah daging biawak yang sudah dibakar. Matanya terbeliak. "Mashittaaaaa!!" jeritnya

"B..bluerrkk!" Hana, Hyoyeon, Seohyun beserta Eunqa dan Sulli muntah di sebalik pokok. Bagi mereka, lebih baik muntah dan berlapar daripada perlu makan daging biawak. Sungguh menyeramkan.

"Korang okay tak ni?" tanya Mijoo sambil menghulurkan sup daging biawak.

"Bluerkkkk!" Mereka muntah sekali lagi
"Kyahh!!" jerit Mijoo dan turut muntah. Apa ni main muntah-muntah -___- ..nak join boleh?

"Korang makan lah, aku nak tidur," kata Hana lalu segera berbaring di sebuah pokok yang rendang.

"Aku pun," Sulli mengekori Hana.

"Diorang tak pape ke tu?" tanya Kyunhdoo dengan risau. "Tak..jangan risaulah..perkara biasalah tu," jawab Jungli.

Malamnya..

"Erhhkkk..erhhk," Bunyi perut setiap orang yang makan daging biawak. Nampaknya perut mereka meragam

"Sakit!!" suara Shinka mengerang berbunyi menyeramkan.

"Arghhhh!!" jerit Minsya lalu bangun dan berlari jauh dari situ dan 'melepas'.
"Hyung!! Hyung!! Teman Kai jappp!!" rayu Kai pada Kyungsoo.
"Apa?" tanya Kyungsoo
"Taik dah nak keluar nii!!!" rayu Kai.

"Serius? Dia dah ada kat hujung bontot kau ke?" Soalan paling bodoh yang pernah ditanya oleh Do Kyungsoo.
"Yelahhhh!!" jerit Kai. Kyungsoo dengan tergesa-gesa menolak badan Kai ke dalam semak.

"Pandai-pandai sangat makan. Kan dah kena," Hyoyeon membebel kepada Minsya. "Ish, senyap lahh!!" marah Minsya..

"Membebel je kerjanya..orang nak melepas pun tak senang!" gumam  Minsya dengan muka masamnya.

-bersambung

(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]Where stories live. Discover now