Mereka mendongak memandang gua yang besar itu. Kesemua mereka ternganga kerana pertama kali melihat gua sebesar itu. Ianya lima kali ganda lebih besar daripad gua di bumi.
Di dalamnya terlalu gelap sehinggakan mereka tidak dapat melihat apa-apa pun.
"Hyung..Tak sangka gua ni lebih besar daripada sangkaan saya," kata Jongdae dengan mulutnya yang ternganga.
Kaki ahli YEOGI serta-merta terketar-ketar. Entah mengapa kesemua mereka tiba-tiba diselubungi rasa takut yang amat. Bagaikan ada satu perasaan yang membuatkan mereka gementar untuk menghadapinya.
Ish ish ish .DU-GA-AN ~~
"Gwenchana semua?" tanya Chanyeol seolah-olah mengerti dengan situasi sekarang. Faham benar dia dengan perasaan wanita yang luarannya nampak kuat tapi dalamannya lembut.
"Hurm.. sikit?" balas Minsya, perlahan. Minsya memegang erat tangan Shinka kerana terlalu takut.
Masing-masing mula mencari kekuatan di dalam diri. Mereka risau sekiranya ada yang bakal terkorban di dalam sana nanti.
Yelah, kata Woobin, untuk mencari Batu Mutiara Biru tu banyak halangan yang bakal mereka hadapi dan halangan tu dah jadi kenyataan.
Sekarang ni, balangan apa pula yang bakal author beri kepada mereka semua? Menyusahkan kalau ada director macam author ni. Sikit-sikit nak berbelit macam sinetron yang berjuta episod tu. Dah cakap jangan tengok sinetron tapi dia tengok jugak.. Maghah ni maghah!!
[Chanyeol + Hana POV ]
"Kau okey?" soal Chanyeol kerisauan.
"Okey. Eh! Tak! Aku tak okey. Aku takut lah!" jawab Hana dan spontan tangannya menggengam lengan Chanyeol.
Chanyeol tersenyum untuk memberikan semangat kepada Hana.
"Jangan risau. Aku, Park Chanyeol, guardian kau, akan selalu di sisi kau.." bisik Chanyeol dan membuatkan Hana terharu.
[Luhan + Eunqa POV]
"Wei Lu! Bahaya tak kat dalam tu?" tanya Eunqa kepada Luhan.
"Maybe? Aku sendiri pun belum sampai lagi kat dalam sana tu," jawab Luhan. Dia sendiri pun takut meskipun dia lelaki. Don't judge a people by their face. Walau Luhan dari luaran nampak lemah, dari dalam pun lemah sebenarnya.
"Jangan risau. Aku akan jaga kau Luhan," ujar Eunqa.
"Ka-kau? Jaga aku?"
[Kyungsoo + Shinka POV]
"Jangan takut. Kat dalam tu tak bahaya pun. Fikir positif okey?k nasihat Kyungsoo kepada Shinka.
"Tapi...Otak aku asyik fikir pasal negatif je! Aaaa! Musseoweooo!" Shinka merengek manja di hadapan Kyungsoo.
"Jangan ngada-ngada boleh tak? Orang cakap fikir positif tu positif jelah! Sekarang kita biri-biri lompat pagar sampai infiniti. Jangan berhenti!" arah Kyungsoo. Marah juga dia kalau Shinka tak nak dengar cakap.
"Nae.." balas Shinka perlahan. Dia pasrah.
"1 biri-biri. 2 biri-biri -----"
[Suho + Minsya POV]
"A-aku yakin! Aku boleh buat. Trust yourselft Ryu Minsya!" Kata Minsya kepada dirinya sendiri.
"Hei, jom kita ulang sama-sama..Nak?" ajak Suho. Minsya mengangguk. Apa-apalah sajalah Suho. Waktu-waktu macam ni angguk jelah.
"TRUST OURSELF! WE CAN DO IT!" Jerit Suho sambil memegang tangan Minsya. Minsya mengulangi perkataan yang sama sambil terketar-ketar.
"Janganlah takut. I'll always be by your side," bisik Suho perlahan.
[Lay + Seolhyun POV]
"Yixing... jaga aku nanti okey?" pinta Seolhyun. Namun hatinya was-was. Boleh ke budak pelupa and blur ni jaga keselamatan dirinya yang feloles ni?
"Dey macha. Tahulah. Aku guardian kau.. Aku akan jaga kau sepenuh hati," balas Yixing dengan wajah yang serius.
W-wait! Where's my YIXING?! 😭😭 The real Yixing?
"Sejak bila kau boleh serius ni?" tanya Seolhyun. Masa-masa ni lah perasaan nak bersembang datang.
"Dah lama. Sejak jumpa kau. Aku sedar, diri aku bukan diri aku yang. Aku rasa.. diri aku ada dekat sana.." kata Yixing lalu menunjukkan kearah hati Seolhyun.
Pang!
"Penyumbangleweng!! BYUNTAEE!"
"APA?! AKU TUNJUK HATI KAU LAH! Aku buat pickupline yg tak berapa pickupline je tadi tu!" Yixing memuncungkan bibir pinknya.
"Jangan buat aku segan lah.: Seolhyun mencuit bahu Yixing. Mukanya berona merah setelah sedar apa yang dikatakan oleh Yixing. Yixing tersenyum. Dia terhibur.
- bersambung
WOII! Banyak betul Lay punya part ..Well, kena adil..lagipun dia bukan watak utama sangat 😭😭 poor my yixing 😢 ..
Vote + Comment = Update
YOU ARE READING
(C)Vampire Love [EXO][뱀파이어 사랑]
VampirosSekumpulan gadis terkenal di Korea yang memiliki darah yang paling unik didunia telah diculik oleh Vampire Vampire Love Siri 2 : Our Kingdom (mohon baca ^^) Highest rank #5 in Vampire #4 in Vampire #3 in...