Kollarımın arasındaki Zalton'ın hareketlendiğini hissedince gözlerimi zorlukla açtım.
Zayn Zalton'ı kucağına almış götürüyordu.
Peki ama nereye?"Zayn?" dediğimde tüm bedeniyle bana döndü, takım elbise öyle yakışıyordu ki ona bakarken nefesim kesiliyordu.
"Nereye götürüyorsun?"
"Odasına." gülesim gelmişti, uyuyan çocuğu neden odasına götürüyordu ki?
"Onunla uyumak istiyorum, geri getirir misin?"
"Hayır, odasında uyumayı öğrenecek her gece buraya gelmemeli."
"Zayn, saçmalama." dedim Zalton üzerinde bir çok fikir ayrılığımız olduğunu tekrar hatırlayarak, bu kesinlikle Zalton için çok zor olacaktı.
"Onun hakkındaki kararları ben veririm, karşı çıkma."
"Şu an onu götürmeni gerektirecek bir durum yok, oğlumu geri getirir misin?"
"Bak güzelim." Zalton kucağındayken bana yaklaştı, en saçma konuyu bile büyütebiliyordu.
Uyuyan çocuğu alıp götürmesi başlı başına bir saçmalıktı.
"Onu ben yetiştireceğim ve bu küçük olayda bile benim dediğim olacak."
Cevap vermeme fırsat bırakmadan odadan çıktığında şaşkınlıkla bekledim, yanımda masumca uyuyan oğlumu almıştı benden ve nedeni neydi?
Sadece beni sinir etmek.Bir kaç dakika boş boş yatıp bu saçma tavırlarını düşündüm, o Zalton'ı nasıl yetiştirebilirdi ki?
Kendi gibi mi yapacaktı?
Zalton'a bu saçma grubun kurallarını mı anlatacaktı?
Yetiştirmeden kastı buydu onun, eğitimine değer vermiyordu.Malik'ler için eğitim fazla da önemli değildi, ne de olsa istemedikleri kadar çok paraları vardı ama ben ve benim ailem için eğitim önemliydi, bu insanın karakterini doğrudan etkiliyordu, tamam ben üniversiteyi bitirdikten sonra iş bile bulmadan evlenmiş olabilirdim ama belli bir düzeyde bilgi birikimim vardı.
Her neyse dedim içimden, Zalton'da uyuyorken evi topla çünkü o uyanıkken benim topladığım odayı tekrardan hiç toplanmamış gibi dağıtabilir.
-
"Anneye öpücük." işaret parmağımı yanağıma bir kaç kez vurduğumda yanağıma kocaman bir öpücük bırakmıştı.
"Anne." okul çantasını karıştırıp içinden bir mektup çıkardığında kaşlarımı çatıp mektubu açtım.
Ne yazdığını merak etmiştim doğrusu.Değerli Malik çifti,
Sonbaharın yaklaşmasıyla akıllarda beliren nostaljiyi yaşatmak adına bu duyurumuzu mektupla göndermeye karar verdim.
17 Eylül akşamı öğretmenin öğrencinin yaşam alanını incelemesi etkinliği üzerine saat 7'de orada olacağımı bildirmek isterim.
Sevgi ve saygılarımla.-Eva Sallhen
"Bunu neden daha önce vermedin?" dedim kağıdı son kez inceleyip.
"Unutmuşum."
"Bir daha öğretmeninin sana verdiği şeyleri bana göstermeyi unutma, tamam mı?"
"Tamam." ona son kez sarılıp Dace'e verdiğimde derin bir nefes alıp her gün yaptığım şeyi tekrarladım, onu arabaya binene kadar izlemek çok hoşuma gidiyordu.
Ama şu an evi tamamen temizleyip, yemek yapmam gerekiyordu.-
"Hayır bebeğim." Zalton'a bir bardak su verip sandalyelerden birine oturduğumda yorulduğumu hissettim.
Çok güzel yemekler yapmıştım."Anne lütfen."
"Öğretmenin gidince Zalton, şimdi beni yorma."
Sinirle nefes alıp mutfaktan çıktığında tam kafamı sandalyeye yaslayacaktım ki kapı çaldı.
Kıyafetlerimi hızla düzeltip boğazımı temizledim ve kapıyı gülümseyerek açtım.