Zayn Ajax'i inceleyip içkisinden bir yudum alırken kimse konuşmuyordu.
Ajax geldiğine bin pişman koltukta öylece otururken Zayn gücün kendinde olduğunu bilerek bakıyordu herkese."Michael." dedi bakışlarını babama çevirip.
Zayn'in babama seslenmesiyle Ajax hızla Zayn'e döndü.
"Çalıştığın yerden memnun musun?""Evet." dedi babam başını sallayıp ama tam gözlerine bakmıyordu.
Neydi bu Zayn, mafya babası mı?"Eğer değilsen söyle." dedi içkiden bir yudum almadan önce.
"Seni bize geçirelim."
Zayn'in sözüyle gözlerimi kocaman açtım.
Babam insan öldürmez veya onların diğer kötü işlerini yapmazdı."Teşekkür ederim Javadd." dedi babam anneme bakarken.
Aslında babam geçmek ister gibi görünmüştü gözüme ama annem buna izin vermezdi.
"Ama geçemem şu anki işimle idare ediyorum.""Sen şu an çalıştığın şeye iş mi diyorsun?" boş bardağını masaya sertçe koyduğunda Ajax birden atıldı.
"Ne o, şimdi bizim işlerimizi mi beğenmiyorsun?"Zayn kafasını oynatmadan bakışlarını Ajax'e çevirdi.
"Burada büyüklerin konuşurken," dedi sesini yükselterek.
"Konuşma."Ajax gözlerini kapatıp derin bir nefes aldığında babam kızarmış yüzünü tekrar Zayn'e çevirdi.
Zayn'de Ajax'i bırakıp tekrar babama döndü."Bu işte bazen 3 hafta hiç eve uğramadığını biliyorum Michael."
Zayn bana içkiyi tekrar doldurmam için işaret verdiğinde dilimi ısırdım.
Ama yinede doldurmuştum.
Ondan bir yudum daha içip devam etti.
"Hem bu iş senin yaşına uygun bir iş değil." dediğinde Zayn'in neden babama bu kadar ısrar ettiğini anlamamıştım."Babamın işi seni ilgilendirmiyor." Ajax ayağa fırladığında babam Zayn'e fırsat bırakmadan Ajax'e bağırdı.
"Otur yerine!"Zayn baştan aşağı Ajax'i inceledi ve Debroah'a döndü.
"Ben sana annenle babanı getir dedim, bunu değil." dediğinde aklında bir planlar olduğunu biliyordum."Siktirin gidin!" Ajax bağırıp salonu terk ettiğinde gitmek için bahanesinin bu olduğunu biliyordum.
Evden birden çıkıp gittiğinde her şey birden durdu.
Ardından aynı şekilde Debroah'da koltuktan kalkıp gitmeye yeltendiğinde Zayn kolundan tuttu ve onu geri oturttu.
"Gideceğim." dedi Debroah babama bakarken ama bunu Zayn'e söylemek istediğini anlamıştım çünkü Debroah babamdan asla izin almaz veya ona bir şey danışmazdı.
"Gidemezsin." dedi Zayn Debroah'ın omzuna elini koyarak."Gidece-"
"Kes sesini." Zayn dik bir şekilde oturup onu ittiğinde Debroah sinirle soluyup koltukta tam oturdu.
"Michael." dedi Zayn babama dönerek.
"Haftaya benim yerime güneye gidebilir misin?""Ya-yapamam." dedi babam başını eğip. Tabii ki yapamazdı, Zayn'in işine o gidemezdi.
"Ama-""Zayn o senin işin, babam yapamaz." dediğimde Zayn kaşlarını çatıp bana baktı.
"Neden yapamasın?""Daha önce hiç yapmadığı için."
Kaşlarımı kaldırıp konuştuğumda elini dizime koyup okşadı, bu ailemin yanında hoş değildi."Eğer ben gidersem dönmem uzun sürer." gözlerime bakarak konuştuğunda gözlerimin hemen dolduğuna emindim.
"Oralar karışık ve düzene girmesi süre ister.""Babam nasıl yapsın bunu?" kendisi bile orayı zorla düzene girdirebilirse babam bunu hiç yapamazdı.
"Talimatlarıma uyarak."
"Bu sefer gerçekten gidiyorum." diyerek Debroah ayağa fırladığında babam onu geri oturttu.
"Sana kimse gidebilirsin demedi!""Gidebilir miyim?" Debroah Zayn'in önünde kibar görünmeye çalışarak eğildiğinde bunun samimi olmadığını hepimiz anlamıştık.