*29

454 14 1
                                    



pov Lana

Vandaag is het zo ver. We gaan naar Amerika! 'Liv schiet ohop! We staan al uren te wachten!' zeur ik door de telefoon. Liv moest persè nog naar de winkel om tarwebloem te halen. Waarom weet ik niet maar goed. Daardoor staat Maja en ik nu al weet ik hoe lang te wachten. 'Jaha ik ben er al! kom naar buiten dan rijden we meteen aan.' Liv was met de ingepakte auto weg dus we konden haar niet ophalen en mee sleuren. Ik ren naar buiten en sleur Maja achter me aan. 'Hoho waar gaan we naar toe?!' roept Maja. 'Naar Amerika!' roep ik hyper terug. 'Oke wat heb je gegeten?' Maja kijkt me lachend aan. 'Euh misschien 2 chocoladerepen?' Ze facetpalm zich en zucht. Ik hoor haar gewoon denken: Dit wordt nog een lange reis... Ik grinnik. We springen in de auto en we vliegen vooruit. 'OP NAAR AMERIKA!' Ik begin Make It In America te zingen van Victoria Justice.

'Eindelijk ze is klaar.' zucht Maja zacht. Maar ze heeft pech dat ik het hoor... Ik ga weer zingen en dit keer het liedje american idiot van Green Day.

' Wat een kut kind.' zegt Liv hard genoeg zodat ik het kan horen. 'Love you too!' gil ik in haar oor. 'Zijn we er al?' vraag ik nieuwsgierig. 'We zijn er bijna.' antwoord Liv. Oee dat breng me op een idee: 'WE ZIJN ER BIJNA WE ZIJN ER BIJNA MAAR NOG NIET HELE MAAL KONTJE KAAL FRIET SPECIAAL OLIFANT AAN DE KANT 10 METER AFSTAND! Dan zie ik het bord van het vliegveld staan. 'Eindelijk...' Maja springt uit de auto en rent naar de schuifdeur van de ingang. Ik wacht rustig tot Liv geparkeerd heeft en stap rustig uit. Als Liv er ook uit is en de auto opslot heeft gedaan spring ik op haar rug. 'Hihaa paardje!' Liv begint te rennen en ik val er bijna vanaf. Maja kijkt ons hoofdschuddend aan. We doen al die shit die je altijd moet doen op een vliegveld en gaan dan opzoek naar een starbucks. 'Oee daar!' ik huppel er naar toe en stop plotseling als ik bedenk dat ik nog geen geld heb. Ik ren terug naar Maja en Liv. 'Mag ik alvast geld? Please.' ik zet puppy oogjes op. 'Nee jij krijgt geen koffie.' Zegt Liv. De vorige keer dat ik een starbucks drankje had had ik bijna een kroonluchter in de hal van ons huis gesloopt en daarna een stuk of 3 vazen gebroken. Hmm maar ik krijg die koffie wel... Wacht maar af. Maja en Liv lopen door. Snel doe ik mijn haar in een knot en trek mijn vest binnenste buiten aan. Snel doe ik nog mijn muts op en een oerlelijke zonnebril op. Tijd voor plan JatHetGeldVanLivEnMaja. Ik loop doodnormaal de starbucks in en ga achter Liv en Maja staan. Als ze hun geld willen geven gris ik het uit hun handen en ga achter in de rij staan. Snel zet ik de zonnebril af en draai mijn rug zo dat ze mijn gezicht niet zin. 'Shit Lana heeft het geld.' Hoor ik Liv vloeken. Ik heb deze truc al een keer bij haar uitgehaald dus ze kende hem al. Maja betaald snel en ze lopen naar buiten. 'Een frappecino caramel en 3 chocolade muffins alstublieft.' zeg ik overdreven beleeft als ik aan de beurt ben. Ik krijg het en betaal het snel. Ik huppel blij naar buiten en zie daar die twee kalkoenen staan. 'Hey!' gil ik hard. Ze kijken me droog aan. Ok. We rennen naar de goede gate toe en rennen het vliegtuig in als we horen dat ons vliegtuig bijna vertrekt.

It's All Over Now.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu