*35

294 5 0
                                    

Pov Lana

Na nog een praatje met de fans komt Shawn backstage gelopen. Hij komt naast me zitten en staart naar de poster tegenover de bank. Huh? Waarom hangt die poster hier? Het is de poster van Liv en ik met die tekst dat ze vragen wie wij zijn. Shawn kucht en kijkt op. Ik kijk hem recht in zijn ogen aan en verdrink bijna in dr Chocola kleurige ogen. Ik glij van de bank af en laat me op de grond vallen. 'Oh nee! Ik ben verdronken! Verdronken in je ogen!' Roep ik en ik maak belachelijke bewegingen. Shawn lacht me keihard uit. Wacht, wat heb ik zojuist gedaan? Ik heb een potvis op t droge nagedaan voor de ogen van mijn crush. Gaat lekker Laan. Ik ga met rode wangen weer op de bank zitten en zucht. Waarom deed ik dat in vredesnaam! Ik hoor de deur open zwaaien en Liv komt de ruimte ingerend. 'HOLY SNITZEL DAT WAS ZO CUTE!' Ze springt rondjes om ons heen en ik trek haar aan dr arm naar de toe. 'Kijk dadelijk onopvallend tegenover de bank. Dat hing ook bij de trappen in het ziekenhuis.' Fluister ik. Ze knikt en loopt naar een tafel met eten. Hoe kan t ook anders. Ze draait om en kijkt vlug naar de poster. Ze hapt naar adem en doet gelukkig snel weer normaal. Ze kijkt me aan met een wtf blik en gaat op de grond zitten. Shawn beweegt wat ongemakkelijk en ik kuch wat. Liv kijkt ons aan, dus naar shawn en weer naar mij. Shawn, ik, Shawn, ik,  Shawn, i-oh laat maar ze staat op en loopt weg naar de deur. Shawn haal diep adem en draait zich naar mij toe.
'Euh. Lana, toen jij en Liv jullie prank uithaalde wist ik al dat je speciaal was. Maar ik had geen idee dat je nu al zo belangrijk voor me zou zijn. Als ik je aanraak tintelt alles en krijg ik het warm. Ik snap dat je nu wegrent of iets in die richting maar ik wilde je het zeggen.' Hij kijkt naar zijn handen en ik duw zijn kin zachtjes omhoog. Ik leun naar voor en fluister dicht bij hem dat als je tegen iemand praat, diegene aan moet kijken. Ik maar de millimeters tussen onze lippen kleiner en Shawn zet zijn lippen op de mijne.

HOLY SHIT

IK KUS MET SHAWN FRICKING MENDES!

Als mijn adem op in trek ik terug en kijk ik hem aan.
'Wow. Ik weet niet wat ik moet zeggen.' Zeg ik zacht.

*EH BABE MISSCHIEN MOET JE OPNEMEN!* 
Hoor ik opeens een jongensstem zeggen. Shit dat is mijn ringtone van Thijs. Hij heeft die ooit ingesproken en ik heb m nooit veranderd.

'Oh, je hebt een vriendje.' Zegt Shawn teleurgesteld.
'Oh shit nee! Dat is mijn neef Thijs. Wacht even ik bel hem heel even terug dan hoor je t wel.' Ik bel hem snel even en hij neemt gelukkig meteen op.
'Hey babe, kan je straks even langskomen? Ik wil even met je praten.' Zegt hij meteen voordat ik iets kan zeggen. Mijn ogen worden groot als ik hoor wat Shawn zegt: 'Ik hoor het al. Ik wens jullie nog veel geluk samen.' Hij staat op en loopt teleurgesteld weg. 'Nee wacht! Thijs is echt mijn neef!' Roep ik naar hem.

'Huh? Wie was dat Lana? Lana? Halo? Ben je er nog?' Hoor ik mijn telefoon zeggen. Oja ik was aan t bellen. 'Ja ik ben er nog. En dat was Shawn Mendes waar ik zojuist mee heb gezoend, totdat jij belde en jou ringtone is nog steeds die ene die je had ingesproken. Dus ik belde jou terug om te bewijzen dat jij mijn neef was maar ik heb kunnen zeggen omdat jij al begon met praten en Shawn daardoor wegliep.' Ik trek gefrustreerd aan mijn haar en begin te ijsberen. 'Ik heb wel een idee, ik belde je omdat ik je iets wil vertellen. Ik heb een vriendin.' Hoor ik mijn telefoon zeggen. 'Holy shittels jij hebt een vriendin? Ik dacht dat je forever alone was.' 'Nope ze heet Laura en staan nu voor het concertgebouw.' Als hij nu hier is met zijn vriendin en ik ben binnen met een teleurgestelde Shawn. Dit komt perfect uit! 'Ik kom nu naar buiten. Ik heb een idee.'

'Kom mee, ik ga Shawn bewijzen dat wij niet samen zijn.' Zeg ik als ik Thijs en Laura heb gevonden. En me natuurlijk voorgesteld. Ik loop voor ze uit naar de kleedkamers. Ik kom iemand van het management van Shawn tegen en vraag waar ik hem kan vinden. 'Volgens mij zag ik hem net op het podium.' Ik bedank hem en loop met Thijs en Laura achter me aan richting het podium.  Zodra we dicht bij zijn hoor ik hem zingen.
'I know I can treat you better than he can. And any girl like you deserve a gentleman.'
Au dit doet pijn. Je voelt de emotie in zijn stem. Ik haal adem en val voor hem in.
'Tell me why are we wasting time
On all your wasted crying
When you should be with me instead' verschrikt draait Shawn zich om. Zodra hij me ziet staan  wil hij opstaan en weglopen. 'Nee wacht! Shawn ik wil het uitleggen!' Ik haal hem in leg een hand op zijn schouder, mijn hand begint te tintelen en ik duw hem zacht naar me toe.  'Dat was mijn neef. Ik meen het, hij belde om te vertellen dat hij een vriendin heeft.  Hij heeft die ringtone een paar jaar geleden ingesproken en die is nooit veranderd. Hij is nu met die vriendin hier. Dus ga je mee?' Hij knikt en loopt met me mee naar buiten. 

Zodra we buiten zijn zie ik Thijs al staan met een meisje naast hem. Dat moet Laura zijn. 'Kijk dat is mijn neef en zijn vriendin.' Vertel ik als we er naar toe lopen. 

Als we er zijn geven Thijs en ik elkaar een knuffel. 'Lana, dit is Laura. Mijn vriendin. Laura, dit is Lana. Mijn nichtje.' stelt Thijs ons aan elkaar voor. Ik geef Laura een knuffel en vertel wie Shawn is en waarom hij er nu ook bij is. Na een tijdje gepraat te hebben wordt Shawn gebeld en naar binnen geroepen. We geven elkaar een knuffel en gaan dan beide onze eigen weg.

It's All Over Now.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu