Pov Lana
Het is nu een maand later en Shawn en ik hebben een paar keer afgesproken totdat hij weer op tour moest. Hij is nu een weekje weg en ik mis hem nu al. Ondertussen zijn wij (Liv, Maja en ik) weer terug in Londen. Maja heeft zonder moeite het zalfje voor Dark Light meegekregen dus die gaan we nu naar de manege brengen.
'Rij ik of jij?' Vraagt Maja. 'Ik rij!' Gil ik en sprint naar de bestuurderskant. Ik scheur naar de manege. Ik parkeer mijn auto en loop richting de kantine. Nog voordat we bij de kantine zijn komt Els, de eigenaresse van de manege, al naar me toe. 'Lana! Gelukkig je bent er! Dark laat niemand meer in haar stal en zijn been verslechterd steeds meer. Ik zie dat jullie het zalfje hebben. Mooizo maar zou jij alsjeblieft bij Dark willen gaan kijken. Jullie hebben altijd al een goede band gehad.' 'Ja is goed. Goed je weer te zien. Met die woorden loop ik weg naar de stallen.'Lana, ik ga naar Blue toe oke? Ik kom straks nog wel even kijken.' Ik knik en stop als ik in Dark ben. 'Hey jochie. Ik ben er weer. Ik hoorde dat je niet zo lief was. Dat moet je niet doen hoor.' Al pratend pak ik zijn halster. Voorzichtig open ik zijn stal en stap erin. 'Het is goed jochie, ik doe niks. Ik kom je alleen even verzorgen. Als jij lief doet dan heb je zometeen minder pijn.' Ik stap op hem af en doe rustig het halster om. 'Goed zo, hij is braaf.' Fluister ik. Ik pak een borstel en begin haar te poetsen. Ik merk hoe dichter ik bij zijn achterbenen kom hoe onrustiger hij wordt. Ondertussen blijf ik praten over hoe het in Amerika was. 'Zal ik nu maar eens dat zalfje opdoen? Het is schoon genoeg nu.' Op de verpakking stond dat de plek eerst helemaal schoon moest zijn voordat je het erop mocht smeren.
Ik open het bakje en doe een beetje op mij vingers. Ik loop weer op Dark af en aai dr over haar rug. Langzaam glij ik met mijn hand richting zijn benen en smeer het zalfje uit. Als het er goed opzit smeer ik de andere kant ook in. Als ik klaar ben wrijft Dark Light met zijn hoofd tegen mijn schouder aan. 'Awh, jij bent ook lief hoor.' Ik geef hem een knuffel en hij rust zijn hoofd op mijn schouder.
'Hoe doe je dit toch?' Hoor ik iemand mompelen. Ik draai me om en zie Els voor de stal staan. Ik loop de stal uit. 'Ik weet het ook niet. Hij vertrouwd me gewoon denk ik. Ze is door de vorige eigenaars mishandeld. Dat zie je aan de littekens op haar rug en buik.' Els knikt. 'Ik wou je iets vragen. Zou jij Dark de komende tijd willen verzorgen? Jij bent serieus de enige die er bij kan komen. Dus het zou fijn zijn als je dat zou willen doen.' Ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht. 'Natuurlijk wil ik dat doen!' Els lacht en loopt verder. Ik loop weer de stal in. 'Hoorde je dat? Ik ga je de volgende tijd verzorgen.' Ik geef hem een snoepje en doe het halster af. Ik hang het halster terug aan de stal en loop richting de stal van Blue.
'Hey ga jij vandaag nog rijden?' Vraag ik aan haar. Ze haalt haar schouders op. 'Ik denk het. Ze heeft lang geen beweging gehad. Oh en je moest tijdens de periode dat je het zalfje gebruikt je paard goed in beweging houden dus ik denk dat je dat even moet gaan doen.' 'Oh oké, ik ga wel even met hem stappen.' Met die woorden loop ik weg. Terug naar Dark. Onderweg neem ik gelijk het hoofdstel mee. Voor de zoveelste keer sta ik weer bij Dark Light's stal. Hij kijkt even op als ik binnen loop maar knabbelt gelijk weer door als ze doorheeft dat ik het ben. 'Kom, dan geen we eventjes wandelen. Hup hup, dat hoofdje omhoog.' Ik pak zijn neus vast en doe snel het bit in. 'Ha! Nu kan je niet meer eten.' Grinnikt ik hij een poging tot eten doet. Vlug maak ik de riempjes vast en neem hem mee naar de binnenbak.
Na een paar rondjes en figuurtjes zie ik een stapel pionnen in de hoek staan. Misschien is even slalommen ook wel leuk. Bedenk ik me. Ik huppel naar de pionnen terwijl Dark blijft staan. Ik zet de in een rechte lijn en loop weer op Dark af. 'Kom jochie, we gaan slalommen.'
JE LEEST
It's All Over Now.
أدب الهواةhaii ik ben Lana Jans, ik heb halflang bruin haar en bruine ogen ik ben 20 jaar en ben altijd super hyper!! oowja en ik heb een verslaving aan wortels♥ Ik kijk NOOIT in de spiegel en vraag aan m'n beste vriendin waar ik mee samen woon of alles goed...