Aradan tahmini iki-üç saat geçmişti. Kapımı tıklatıp içeri doğru başını uzatan Asiye, izin vermemi bekledi.
Asiye'nin de durumdan haberdar olmayıp hiçbir suçlamayı hak etmediğini bildiğimden elimle gel işareti yaptım. Tatlı gülümsemesi ile girdiğinde yatak örtümün ucunu kaldırıp yanıma davet ettim. Yatağa yanıma uzanıp başını omzuma yasladı. Konuşmasa da varlığı ile bana destek olduğunu hissettirmeyi başarmıştı."Sana geçmiş olsun demek mi lazım bilmiyorum ama umarım tekrarlanmaz. Çok üzgünüm iki olay adına"dediğinde elini tutup ses çıkarmadım.
"Annem ve babamın hiçbir suçu yok Zuhal. Sana istemediğin evliliği yaptıran vasiyetti, böyle kabul etmeye devam et bence. Onlar seni asla üzmedi ve kesinlikle buna izin vermezler. Bunu bilmen yeterli olur" dediğinde içime çektiğim nefesle gözlerimi kapattım. Fazla abarttığıma kanaat edip
"Ailene kırgın değilim ama bu hali sindirmem lazım"dedim.
Tekrar konuşmaya çalışınca ona izin vermedim.
"Lütfen konuşmayalım, kafamın içi yeterince dolu. Bana kırılma olur mu?" dedim. Neyse ki ısrarcı olmadı.Tv deki filme kendimizi kaptırmıştık. Kapıdan bizi seyreden Süheyla teyzeyi fark edince ürkerek ona döndük. Asiye
"Anne, insan bir ses verir, ödümüzü kopardın" dedi.
Süheyla teyze elini bel boşluğuna dayayıp yatağın ayak ucunda durdu. Kızgın olduğundan neler söyleyeceğini merak ettim."Yatakta Türk sineması keyfi ama anneye yer yok öyle mi? Sizi cadılar, açılın bakalım" deyip yatağa çıktı ve ikimizin arasına uzandı, bizi kollarının altına alıp sarıldı. Önce beni sonra da Asiye'yi öpüp
"Canım kızlarım benim" dedi ve ciddileşen ses tonuyla
"Zuhal, annem.... Biz neticeye bakalım. Sebep ne olursa olsun kimsenin canına zarar gelmeden oldu çok şükür. Sen benim gelinim değil kızımsın ve ben her gün Allah'a şükür ediyorum. Bizi incitecek tek hareketin olmadı. Bizim de seni incitmeye niyetimiz yok. Mirza'ya da iyi geldiğinin farkındayım. Geçmişi kara toprağa hapsedip önümüzde ki aydınlık günlere bakalım" deyip saçlarımı okşadı. Bana şefkatle sarılmış anne kokan kadına karşı çıkmam imkansızdı. Ben de ona sarılıp gül beyaz yanağından öptüm.Film bitince Asiye acele ile yerinden kalkıp
"Durun kıpırdamayın! Bu anı her zaman yaşayamayız" deyip Türkan ŞORAY filmlerinden Kara Gözlüm ü açtı. Büyük zevkle izlediğim filmin sonlarına doğru uyumuşum.
Süheyla teyzenin kollarında bulduğum huzurla kendimi rahat hissetmek gibisi yoktu.Burnumu sıkarak oynayıp beni uyandırmaya çalışan Mirza muziplik peşinde miydi acaba?
"Kalk hadi soğutmadan ye!" derken doğrulmaya çalıştım.
"Neyi soğutmadan?" dedim. Elinde ki paketi sehpanın üzerine koyup önüme doğru itti ve ayranı açıp bıraktı.
"Yemek yememişsin, ben de sana yemek getirdim" dedi ve kağıda sarılı dürümü açıp elime tutuşturdu.
"Bu ne?" dediğimde gururla göğsünü kabartıp
"Nohut dürümü, ünlüdür. Vallahi yemeden bırakmam" dedi ve inanılmaz şekilde kocaman ısırıp turşusunu da ekledi.
Bende onun iştahından etkilenip bir ısırık aldım ve gerçekten güzeldi. Tabi biber turşusunu yediğimde gözümden yaşlar süzüldü.
"Çok acı....." diyerek ayrana sarıldım.
Karşımda acı çekmemden zevk alan Mirza'nın alay konusu olmayı başardım.
"Gaziantep gelini ol ama acı yeme" deyip kahkahalarla güldü.Karnımız doyduktan sonra Mirza
"Bence babamla tekrar konuşmalısın. Seni incitecek ne yaptı ki? Ne olmuşsa geçmişte kalmış. Küslüğü hak eden tek kişi o değil. Bu olaylar yaşanırken de babam ailenin yanındaymış yani tarafı belli aslında" dedi.
"Zaten benim kırgınlığım babanın saklamış olmasına ama beni yaralayan asıl mesele annem ve babamın yıllarca gizli tutmuş olması. Haklısın, beni kırmadı, sahip çıktı. Aklıma takılan tek soru, hala net mi acaba? Anlattıklarında gizli kalmış yerler var sanki. Zafer yoksa neden bunu tehdit olarak görsün? " dedim. Mirza ellerimi tutup gözlerime aşkla baktı.
"Gizli kalan olaylardan ziyade bence Zafer aramızda olandan habersiz. Bunu sebep olarak göreceğini düşünmüş olamaz mı?" dedi.
Aramızda olanı bir de dillendire bilirsek o zaman Mirza ile gerçekten evlene bilirdim. Kendime söz veriyorum. Bana aşkını itiraf edene kadar onunla gerçek evlilik bağı kurmayacağım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ESMER RÜYA (Tamamlandı)
Roman d'amourKapak: @MasalByk Vasiyet adı altında yapılan evliliğin geçmişin karanlık günlerine yolculuğunda, kimsesizlikten üşürken AŞK'la tanışan ZUHAL Sert kişiliğine ve hayata asi duruşuna karşı, mecburi karısına kalkan olmaya çalışan MİRZA Mirasın peşine dü...