3-DAVETSİZ MİSAFİR

9.8K 665 8
                                    

Oğullarını sağ salim görünce içi rahatlasa da Giray'ın kucağında taşıdığı baygın kızı görünce tekrardan panikledi Feride hanım.Hemen eve yöneldi Giray, alt kattaki odalardan birine girdi ve kızı yatağa yatırıp doktor müdahale edebilsin diye biraz geriye çekildi.Doktor hızlı hareketlerle hastaya müdahale ederken,üzerindeki çamur ve kir kaplı giysiler işini zorlaştırınca onları kesmeye başladı.Bunun üzerine odada olan Giray ve Hızır, kızın mahremiyeti için oradan çıkıp diğer aile üyelerinin yanına ,salona geçtiler.Hızır patrondan çok, ona dost olan Giray'a merakla sordu:

"Ne iş."

"Bir bilsem.Önüme atladı birden zar zor durdum."

"Garip.Tuzak olmasın,içimize girip bilgi almak için Kadir itinin bir oyunu mesela."

Giray bir an düşündü.Olabilirdi.Onun için tedbirli olması gerekiyordu,her zaman olduğu gibi....

"Uyansında bir sağ salim anlarız."demekle yetindi.

Yarım saate yakın geçen bir sürenin sonunda , önden doktor hemen ardından da Feride hanım salona girdi.Onlara merak içinde bakan Giray,Ilgaz,Hızır üçlüsünden Giray;

"Durumu nasıl.."

"Baygınlığı kaza ile ilgili değil.Bir kaç ezik,çizik ve çürük dışında genel durumu iyi.Aşırı yorgunluk,stres ve açlıktan bayılmış .Ayıldı ama yorgunluktan tekrar uyudu.Bu gece uyanamaz zaten,serumuna hafif bir sakinleştirici iğne karıştırdım."dedi.

Doktor gitmek için çıkışa doğru ilerlerken Feride hanıma;

"Çiziklere o merhemi sürerseniz morarmazlar."dedikten hemen sonra gitti..

Doktor gittikten sonra Feride hanım bir açıklama beklediğini bildiren bakışlarını Giray'ın üzerine dikti.Oğluda bu bakışları iyi tanırdı.

"Benim ile ilgisi yok anne,boşuna öyle şüpheyle bakma bana.Ilgazda yanımdaydı,önümüze atladı.Artık neden kaçıyorsa.Hem benim bir kadına zarar verebileceğimi nasıl düşünürsün."

"Düşünmedim zaten.Sadece işin aslı başkadır diye.Şu Kılıçlara sözü verilen kız bu mu onu mu alıkoydun diye...."

Giray'ın öfke ve nefretle kararan bakışları Feride hanımın konuyu kapatmasına yetip artmışken ,söyledikleri ise hızla oradan uzaklaşmasını sağladı.

"Kadir Demirci'nin kız kardeşinin meraklısı değilim.Ben o şerefsiz gibi kadınların arkasına sığınmam.Kılıçlarla kardeşini evlendirip aklınca bana karşı birleşecekler.Hepsi gelsin Kadir de ,onun gibi şerefsiz Kılıçta."

Feride hanım bütün geceyi hastanın baş ucunda geçirmişti.Yavrucak tüm gece anne diye sayıklayıp durmuştu.Sabaha karşı sıçrayarak uyandığında Feride hanım onu sakinleştirmiş,kazayı anlatmış başkada bir şey sormamıştı.
Odadaki banyoyu yıkanması için hazırlatmış,yardımcılarına Pelinin kıyafetlerinden getirmelerini söylemişti.Banyodan duş almış  çıkan kızın güzelliğini perdeleyen çamur ve kir gidince Feride hanım bu Ceylan gözlü meleksi yüze sevgi ile baktı.Hala halsiz olan kıza giyinmesi için yardım etti.Uzun koyu kumral saçlarını taradı.Mutfaktan istediği sıcak tavuk çorbasını içmesine yardım etti.Sabah olmuştu ki kızda iyice toparlanmış gitmek için ayaklanmıştı bile.

Pelin ile bedenleri aynıydı, belki bu güzel kız kendi kızından bir parça daha uzundu o kadar.Ona sevgi dolu bir sesle;

"Güzel kızım ben gitmene izin veremem.Oğlum yani seni bulan ancak onunla konuşunca gidebilirsin."

Karaca ne yapacağını bilmiyordu.Bu insanlar ona yardım etmiş gibi görünüyordu.Bu sevgi dolu kadın tüm gece ona nenesi gibi çok iyi bakmıştı.Ama güvenemezdi.Olanlarda sonra kimseye güvenemezdi.Gitmek istiyordu.Evinde uyanmak istiyordu.Sabah odasının camından baktığında sere serpe uzanan engin ormanın birleştiği denizi görmek istiyordu.Şu an sadece evine gitmek istiyordu.

"Şey...onunla konuşmama izin verirseniz....."

"İzle beni güzel kızım,kahvaltıya oturmuştur herkes.Salona geçelim...."dedi ve yürümeye başladı.

Feride hanımın kendinden emin adımlarına çekingen adımlarla eşlik etti Karaca.En az kendi evi kadar büyük bir evdi bu.Duyduğu seslerden kalabalık bir aile oldukları da anlaşılıyordu zaten.

Feride hanım içeri girdiğinde ailesi kahvaltı masasına yeni oturuyordu.Bu eve yabancı kızı fark eden ev halkı yavaşça sessizleşti.Tüm ilgi yabancının üzerinde toplanmıştı artık .Giray uzun saçları yüzünden,kızın suratını bir türlü göremeyince bu meraklı bekleyişe bir son vermek istedi ve hızla kıza yaklaştı .Tüm ailesinin ummadığı sertlikte yüksek bir sesle bağırdı;

"SÖYLE.Kim önüme atlaman için tuttu seni......"

BİZDEN ÖNCE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin