Pocit strachu jsem za svůj život pociťoval tolikrát, že už jsem proti němu otupělý. Tma se dříve zdála tak děsivá a mocná. A nyní v ní žiju. Mým posláním je ukrývat se ve stínech.
-
Louis
Lillian Marková je mrtvá. Nyní už doopravdy. Stále však musím přemýšlet nad jejími posledními slovy. Bratři. Myslí tím další oběti anebo to má nějaký hlubší význam? V tuhle chvíli jsem nedokázal normálně a racionálně uvažovat, jelikož jsem měl ve své hlavě neklid. V hlavě jsem měl tisíce myšlenek, které byly tak hlasité, až mě z nich bolela hlava.Když se otevřely dveře od kanceláře, všichni zpozorněli. Do místnosti vešel Leo společně se Zacharym. Vedl ho za rameno, protože měl Leo obě oči zavázané. Povzdychl jsem si a opřel se o čelo židle. Zachary Lea posadil a všem nám věnoval pohled. Měl jsem pocit jako by všichni z nás chtěli něco říct, ale Leo nás ihned přerušil.
„Vím, co chcete říct: „Běž domů, Leo, odpočívej." Anebo něco jako: „Měl bys zůstat pod lékařským pohledem, Leone."" Napodoboval naše hlasy Leo a rozhlížel se směry, kde si myslel, že sedíme. „Ani náhodou. Sice nebudu dočasně vidět, ale až se to oko trochu zlepší, tak pořád budu mít to jedno ne? Není to žádná tragédie." Pronesl s klidem a podupával si nohou. „Dobře je to strašný. Jak může nic nevidící detektiv pracovat?!"
„Leone." Začal Liam, ale Leo ho zas hezky rychle přerušil.
„Ticho! Já to zvládnu, jasný? Tohle mě nezlomí." poupravil si obvaz a jeho obličej se zkřivil do bolestné grimasy. „Doufám, že už jste Louisovi poděkovali. Nebýt jeho, tak Lillian nechytnete." za tohle jsem si vysloužil pohledy od všech z místnosti. Zakroutil jsem hlavou a upil ze sklenice přede mnou. „He, co to bylo?" rozhlížel se zmateně Leo.
„Položil jsem sklenici na stůl, Leo." Chápavě přikývl a opřel se o židli. Rozrazili se dveře tak prudce, až bouchly o skříň vedle nich. Leo leknutím nadskočil na židli a otočil se směrem ke dveřím.
„Zdravím moji milí kolegové z jiného oddělení." Pronesl poměrně divným tónem Finn, který vypadal jako by několik dní nespal. Z pytlíku v jeho ruce ujídal gumové bonbony a jeho pohled spadl na Leo. „Páni, ta potvora ti dala pěkně zabrat co?"
„Proč jsi tady, Finne?" odbije ho nasupeně Liam a čeká na jeho odpověď.
„Oh jasně. Přišlo nám video adresované vám, které by vás mohlo zajímat."
„Uhh, od koho zas?"
„Shadow." Zamrzly jsme v pohybu a beze slova se zvedli ze židlí a vydali se za Finnem do IT oddělení.
Sešli jsme se kolem Finnova počítače a napjatě čekali, co nám ukáže. Chvíli tam nebylo nic kromě černé obrazovky, ale později se tam objevila osoba se zakrytým obličejem, kterou osvětlovalo malé světlo.
„Louisi Tomlinsone," ozval se hrubý hlas nejspíš upravený v nějakém programu. „Liame Payne, Leone Jerry. Jsem rád, že k vám dnes mohu promlouvat. Upřímně oceňuji vaši práci a vaše postavení vůči nám. Liame Payne." Liam zpozorněl. „Gratuluji k vaší nové pozici vedoucího oddělení. Muselo to dát hodně práce dostat se takhle vysoko, ale přitom tak nízko." Ústa osobě před kamerou se zkřivila do mile vypadajícího úsměvu. „Leone-" zarazil se a ohlédl se za sebe. Pak se znovu otočil zpět na kameru a pousmál se. „Leone Jerry. Opravdu se mi líbí vaše teorie a tahy, které činíte ohledně případu. Zvlášť ta teorie o studentech byla dobrá. Jednou z vás bude určitě vysoce postavený detektiv."
„J-Jak o tom ví?" zamračil se Leo a kroutil hlavou.
„Ptáte se, jak to vím? Ale no tak. Já přece vím o vás všechno." Jeho hlas na zlomek vteřiny zněl hruběji a pokračoval ve svém monologu. „Louisi Tomlinsone." Na nějakou chvíli se odmlčel a já s napětím čekal, co vytáhne na mě. Možná by mi mohl říct něco o Harrym! „S vámi je poslední dobou zacházeno opravdu hrubě. Nejdřív vás zmrzačí, pak vám seberou místo, uhh...nemáte to lehké. Ale i přes tohle všechno vás obdivuji. Dokázal jste chytit jednoho z nás. Který přesně tak rychle, jak jste ho našel a stejně tak rychle vás opustil. To samé s ní. Což mi připomíná. Leone je mi líto vašeho oka. Snad o něj nepřijdete."
„Jak to všechno tak zpropadenej bastard ví?!" vztekal se Liam a nasupeně pozoroval video.
„Teď už jen budeme čekat, zda dokážete najít i svého milovaného." Harry... „A-" znovu se otočil, ale poté už působil víc naštvaně. „Ale budete si muset pospíšit. To víte...pod zemí se těžko dýchá." Měl pocit, že mi srdcem projel ten nejostřejší nůž a zalapal jsem po dechu. To ne. „Určitě vás tíží otázka...Proč? Jak? Jak tohle všechno vím. Jsem všude a zároveň nikde. Pocit strachu jsem za svůj život pociťoval tolikrát, že už jsem proti němu otupělý. Tma se dříve zdála tak děsivá a mocná. A nyní v ní žiju. Mým posláním je ukrývat se ve stínech." Sklopil na pár vteřin pohled a pronesl poslední slova: „Děkuji Zachary." Video skončilo. Huh? C-Co tím myslel?
Prudce jsme se otočili na Zacharyho, které lapal po dechu a po chvíli se vydal na útěk. „Zastav!" zařval na něj Liam běžící za ním.
„Ty jo. Tak tohle je psycho." Řekl Finn a upil si z plechovky s energetickým nápojem.
Liam ho narazil na stěnu a držel mu ruce za zády. „Co tím myslel. Zachary řekni mi, proč ti děkoval!" kroutil mu rukou, až Zachary bolestně sykl.
„Řeknu vám všechno, jen mě prosím pusť." Liam ho dovláčel k židli, na kterou ho hodil a koukal na něj kamenným pohledem. „Vyhrožovali mi, že zabijí mojí rodinu, když nebudu spolupracovat."
„Jak spolupracovat?"
„Poskytovat jim informace o případu." To snad... „Je mi to líto! Chtěl jsem ochránit svoji rodinu. Liame mám děti prosím pochop to. Musel jsem je chránit."
„Doveď mě k němu." Natáhl ke mně rameno Leo a bez námitek ho dovedu k Zacharymu. Leo nahmatal jeho obličej. Jednou rukou ho držel a tou druhou mu jednu vrazil.
„Zradil si naší přísahu, porušil naše pravidla, zradil nás – tvé kolegy. Liame."
„Má pravdu." pronesl Liam a společně se Zacharym odešel.
„Nemůžu uvěřit, že jim pomáhal." Zakroutil jsem nad tím hlavou a opřel se o rukou o stůl.
„Finne. Jak vypadá prostředí na tom videu? Popiš mi, jak to vypadá."
„Shadow sedící v tmavé místnosti osvětlený pouze malým tlumeným světlem."
„Nikdo jiný tam není?"
„Huh? Jak to myslíš?" zakroutil hlavou Finn.
„Párkrát se na tom videu odmlčel. Co dělal?"
„Otočil se." Řekl jsem a došel s Leem zpátky k počítači. „Finne, zesvětli to, jak nejvíc to jde."
„Zvyš hlasitost, až se otočí, prosím." Požádal ho Leo a Finn tak učinil. Zesvětlení tomu moc nepomohlo, ale teď už jsme výrazněji viděli masku, kterou měl Shadow na sobě. Byla jiná, než měl ten, kterého jsme s Leem viděli krátce po sebevraždě Huntera a zabití Dericka Trancyho. Blížil se moment, kdy se otočil a Finn zvýšil hlasitost. V dálce se ozývalo...cinkání?
„Tak počkej. Tohle z ní jako-"
„Řetězy." Dořekl za mě Leo. „Někoho tam drží."
„Myslíš, že by to mohl být-"
„Harry?" sklesle přikývnu, byť vím, že to nevidí. „Je to možné. Nevěř tomu, co řekl. Chce tě jen ještě víc vystresovat."
„Kluci, já nerad ruším vaší chvilku, ale všimli jste si tohohle?" Finn zpomalil video a ukázal na roh obrazovky. „Je to když se podruhé otočí." Noha.
„Co? Co tam je?" naléhal Leo.
„Noha. S řetězem."
Opravdu tam někoho drží.
YOU ARE READING
WANTED (Larry)
FanfictionVrah...Detektiv. Kdo z nich vyhraje tenhle boj? Zlo nebo spravedlnost?