Part 11

362 28 0
                                    

Aku duduk di sofa yang berada di bilik untuk menunggu weddingku bermula. Dress weddingku serba putih. Aku yang duduk dengan sopan di sini dengan memegang sejambak bunga. Walaupun keluarga tiada dari belahku, aku cuba untuk tersenyum sedaya upaya untuk weddingku ini. Kedengaran pintu dibuka oleh seseorang. Aku menoleh ke arah pintu tersebut. Kelihatan seorang yeoja yang aku pernah melihatnya sebelum ini. Dia memandangku atas bawah seperti tidak puas hati denganku.Dia mendekatiku dengan memberikan senyum sinisnya.

"Wow! Hebat kau kan!?"dia menepuk tanganya. Kemudian berpeluk tubuh.

"Jungkook mesti merana dapat kau kan.Yelah darah pembunuh kahwin dengan darah anak orang kaya"dia menyindirku. Aku hanya berdiam diri. Hanya memandang ke hadapan langsung tidak memandang yeoja tersebut.

"Jeong Eunji sedap nama kau tapi buruk nama kau pada mata keluarga Jeon"aku tidak mampu melawan hanya mampu bersabar sahaja.Pintu dibuka oleh seseorang. Yeoja itu terdiam. Kelihatan Jimin dengan sutnya berwarna hitam tersenyum ke arahku.

"Ohh eunji I have to go. By the way congrats"yeoja itu kelihatan resah apabila Jimin masuk ke dalam bilik ini. Yeoja itu sempat memandang jimin kemudian meninggalkan aku bersama Jimin di situ.

"Hye Eunji"Jimin melambaikan tangannya kanannya manakala tangan seluk dalam poket seluarnya.

"Hye"aku tersenyum melihatnya.

"By the way you looks so pretty like cinderella"Jimin mengusikku. Aku memandangnya.

"Not funny okay"aku tergelak kecil.

"Untunglah jungkook dapat cinderellakan"Jimin mengusik lagi.

"Maybe oneday you find your Cinderella too"aku membalas balik.

"My Cinderella is you"Jimin dengan spontan berkata kepadaku. Aku terus memandangnya dengan wajahnya terkejut.

"Jimin.. Eun.."

"No I just kidding"Jimin cuba memulihkan keadaan.

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now