Jikook langsung tak keluar bilik selepas memberitahu bahawa eunji adalah omma kandungannya. Langsung tak nak makan mahupun minum. Jungkook cuba pujuk Jikook tapi Jikook tak mahu membalas atau membuka pintu. Dari semalam hingga hari ni Jikook tak mahu keluar bilik. Hanya berkurung dalam bilik Tampa mendengar suaranya.
Jungkook mengeluarkan telefonnya dan dail nombor eunji.
Aku sedang jemur kata di luar jadi tak dengar telefon berdering. Aku mengebas kain dan sidai di ampaian di liar rumah.
10 minit selesai sidai kain aku terus masuk rumah dan mengajar Eunmi berjalan. Aku langsung tak tengok telefonkun yang berada di atas meja makan.
"Eunji.. Where are you"jungkook mula risau dan mendailnya lagi.
Jimin turun ke bawah dan mendekati aku dengan Eunmi. Telefonku berdering. Aku letakkan eunmi di atas sofa. Aku toleh ke belakang, Jalan aku dihalang oleh jimin. Aku cepat² pandang lain dan tolak dadanya ke tepi untuk memberikan aku laluan tapi jimin langsung tidak berganjak.
"Eunji.. Look I'm sorry for yesterday"jimin minta maaf, aku pandang mukanya.
"Okay.. Just forget about this..."aku mengalah. Aku tolak jimin ke tepi sampai jimin terduduk di sofa dan terus capai telefonku. Aku tengok telefonku. Jungkook call 10 Kali. Aku terkejut dan pantas call jungkook.
"Eunji"jungkook jawap dengan tergesa-gesa.
"Nak apa?? "Aku jawap ringkas.
"Jikook.. Dia langsung tak keluar bilik.. Chagi tolong yeobo..."
"Aku busy.. Maaf kookie.. "
"Tolong chagi.. Yeobo risau Jikook tak jawap atau Kata apa².."jungkook merayu.
"Okay"aku matikan telefonku. Jimin pandang aku dengan bangkukan eunmi.
"Jimin aku keluar jap"aku keluar rumah dengan selamba. Jimin mengejar aku.
"Kau nak pergi mana?! "Jimin jerit kepada aku. Aku toleh jimin dan berjalan.
"Jumpa Jikook"aku jalan kaki pergi ke sana.
************
Aku ketuk pintu rumah omma, kookie buka pintu dan senyum kepada aku. Aku langkah masuk tanpa pandang wajah kookie. Young tunjukkan bilik Jikook, pantas aku ke bilik Jikook. Jungkook mengekoriku. Aku tengok yuju ada depan pintu Jikook sedang pujuk Jikook. Langkahku terhenti. Yuju toleh aku dan jauhkan bilik jikook. Aku datang dekat pintu bilik Jikook. Aku pejam mataku dan buka mataku semula. Aku ketuk pintu bilik Jikook perlahan-lahan.
"Jikook.. Ini Eunji noona.. Jikook.. Keluar.. Tak baik buat omma dengan appa jikook macam ni... "Aku berkata tapi tiada apa² balasan dari Jikook.
YOU ARE READING
고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)
Fanfiction#18 In Fanfiction Rank - 13 Jan 2017 DEAD LEAVES 1 Eunji digelarkan Darah Pembunuh di mata Omma Jungkook tapi tidak di mata Jungkook. Eunji digelarkan darah pembunuh atas kejahatan Appanya sendiri. Kisah bermula setelah eunji sudah menjadi wife kepa...