Jungkook Jalan sana ke sini menunggu aku di dalam wad kecemasan. Tidak senang duduk jadinya kookie memikirkan pasal diriku.
Jungkook pov
Aku asyik² melihat pintu wad tersebut kerana terlalu bimbang keadaan wifeku di dalam. Jimin, taehyung dan jinyoung berlari ke arahku.
"Jimin... Apa patut aku buat?! Anak aku jimin!? Taehyung!? Jinyoung!? "Aku mula panik dan pandang sorang demi sorang antara mereka. Jimin menepuk bahu kananku dan mula menenangkanku.
"Eunji akan okay.. "Taehyung berkata. Pintu wad dibuka. Doktor keluar dari wad tersebut dan menuju ke arah kami.
"Siapa suami kepada Pn.Eunji?? "Doktor bertanya dengan memyeluk tangannya ke dalam poket seluarnya.
"Saya doktor"aku pntas menjawap.
"Isteri awak dan anak awak okay cuma tolong jangan buat dia stress. Salah satu punca keguguran adalah stress"doktor berkata. Aku menggangguk dengan laju.
"Awak boleh tengok wife awak tapi dia masih belum sedarkan dirinya.Saya pergi dulu"doktor itu senyum dan menepuk lenganku dan blah. Aku dengan pantas menolak pintu wad tersebut dan melangkah masuk. Begitu juga yang lain. Aku mendekati eunji perlahan-lahan. Matanya masih tertutup. Aku memegang tangannya.
*********
Dua hari di hospital...
Aku mengerakkan jariku dan membuka mata perlahan-lahan. Dinding berwarna putih di atas. Aku memegang kepalaku. Aku kata mana?? Memandang ke kiri cahaya matahari melalui tingkap memancar ke arahku. Aku memandang kanan kelihatan jungkook yang tertidur letakkan kepalanya di katil sebelah aku baring. Tanganku digenggam olehnya. Tangan kananku memegang kepala kookie.
"Yeobo.. "Aku dengan nada yang lemah memanggil mama kookie. Kookie masih tidak sedar.
"Yeobo... Argh.. "Aku mengalihkan tanganku kepada perutku. Kookie dapat rasa jariku bergerak. Kookie mengangkat kepalanya melihat keadaanku.
"Chagi"kookie mengelabah aku telah sedar. Kookie terus bangun dan kerusi yang ke belakang berbunyi dengan kuat. Kookie melihat tanganku memegang perutku. Tangannya turut berada di atas tanganku memegang perutku bersama-sama.
"Chagi lapar ke yeobo pergi belikan makan"kookie kalam kabut hendak pergi. Aku menahannya dengan memegang tangannya. Dia pusingkan badannya memandangku.
YOU ARE READING
고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)
Fanfic#18 In Fanfiction Rank - 13 Jan 2017 DEAD LEAVES 1 Eunji digelarkan Darah Pembunuh di mata Omma Jungkook tapi tidak di mata Jungkook. Eunji digelarkan darah pembunuh atas kejahatan Appanya sendiri. Kisah bermula setelah eunji sudah menjadi wife kepa...