Part 29

307 27 4
                                    

Aku meminta Jimin untuk bincang dengan pihak Hospital untuk aku check out pada hari ini. Setelah lama kelamaan pihak hospital membenarkan aku keluar dari hospital. Sepatutnya aku kena tahan seminggu. Tapi nasib boleh check out awal. Aku melangkah keluar dari hospital.

"Jimin.. Aku nak jumpa Jikook.. "Aku berkata dengan keadaan yang belum baik sepenuhnya. Jimin pandang jinyoung dan taehyung. Kemudian pandang aku semula.

"Tapi eunji.. Kau.. "

"Aku tahu.. Aku belum pulih sepenuhnya.. Tapi tak salahkan aku nak jumpa anak aku.. Aku nak dukung Jikook.. Cium dia.. Kau fahamkan.. "Aku pegang bahu jimin. Jimin sayu dan angguk. Aku senyum dan peluk jimin lemah. Jimin menitiskan air matanya semasa aku memeluknya. Jimin sedih aku sudah seperti hilang hala tuju. Aku leraikan pelukkan tersebut dan senyum kepada jimin.

"Kenapa kau nangis jimin??"aku lap air mata jimin yang jatuh ke pipinya. Jimin gelengkan kepalanya.

"Tak ada pape.. Just aku rindu kau yang dulu.. "Jimin mengesat air matanya. Aku pandang jimin dan air mataku jatuh juga.

"Jimin.. Gomawo.. "Aku berkata. Jimin pantas pandang aku semula. Jimin pula lapkan air mataku. Dia gelengkan kepalanya.

"Eunji.. Jebal jangan nangis lagi cukuplah kau nangis untuk tempohi semua ni... Kami tak sanggup tengok kau nangis lagi.. "Jimin berkata. Aku tunduk dan gelengkan kepalaku. Jimin tepuk lenganku.

*********

Telefon yuju berdering, pantas dia capai dengan makan buah epal. Yuju senyum sinis dan jawap panggilan tersebut.

"Hello, Mr. Jeong~"yuju berkata.

"So how now?? Where my daughter?? "Mr. Jeong berkata.

"Mr. Jeong don't worry. Yuju akan bawa dia sendiri jumpa dengan Mr. Jeong~Just wait okay~"yuju membalas dengan makan sepotong buah epal.

"Okay~Bye sweetheart~" kata Mr. Jeong dan matikan panggilan tersebut. Yuju senyum dan letak telefonnya sebelah pinggan epal.

Jikook menangis lagi. Jungkook jalan ke sana sini fikir untuk membuat Jikook berhenti menangis. Kedengaran bunyi kereta berhenti depan rumah. Aku menyelak sedikit langsir balkoni melihat kereta jinyoung berada di hadapan rumah. Jikook berhenti menangis dan senyum. Jungkook pelik tengok Jikook.

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now