D.L 2 ~Part 12

219 21 4
                                    

"Omma.. "Suara yang bergema di mimpiku. Aku sedar dan buka mata perlahan-lahan.

Aku tengok siling.. Kenapa lain?? Aku kata mana??

"Omma"aku dengar suara jikook yang genggam tangan aku. Aku toleh dia dan jimin...  V pun ada...

Kenapa aku kat wad hospital?? Aku tak sakit pun.

"Omma.. Jikook ingat omma dah tinggalkan jikook.. "Jikook peluk aku dan nangis. Aku bingung ketika itu. Aku usap rambut jikook walaupun aku tak tahu apa yang berlaku.

"Jimin.. Taehyung.. "Aku panggil nama mereka berdua.

"Shh.. Rehat je"taehyung yang senyum. Aku terdiam.

Jimin juga tersenyum.

"Eunji, congrats~"jimin berkata. Aku masih bingung dalam situasi ini.

"You're pregnant!! "Taehyung berkata. Aku terkejut lalu sentuh perutku.

"Why... Now... "Aku genggam selimut di perutku. Bayi ni dalam bahaya.. Kenapa mesti dia ada sekarang...

Aku mula nangis.

Taehyung dan jimin pelik kenapa aku tiba² nangis.

"Waeyo.. Eunji..?? "Jimin risau.

"I'm afraid..."aku terus nangis.

"Why?? "Taehyung pula bertanya.

"Jungkook tahu pasal kandungan ni?? "Aku tanya.

"Yeah he know about this. Dia gembira gila bila kitaorang bagitahu yang eunji  pregnant"taehyung beria cerita.

Aku diam dan lap air mataku.

"Omma jikook akan dapat adik ke?? "Jikook tertanya-tanya. Aku toleh dia yang senyum lebar nak tahu jawapan.

Aku nampak kesungguhan dia ingin tahu. Aku angguk dan senyum hambar. Jikook senyum gembira dan letak kepalanya di perutku.

"Baby I'm Jikook"dia berkata.

Aku usap rambut jikook dan tengok dia gembira bila dengar kehadiran bayi ni.

**********

Aku pandang keluar tingkap dan tengok cahaya yang memancar di dalam bilik wadku. Aku sentuh perutku dan sayu aku tengok tanganku menyentuh perutku.

Aku tarik nafas dalam-dalam dan hembuskan nafasku.

"Baby... Kenapa sekarang mesti kau berada di dalam perutku... Semuanya dalam bahaya sayang.. Why now... "Aku jatuhkan air mataku ke pipiku.

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now