Part 36

370 31 4
                                    

Empat hari kemudian...

Banyak cara Jimin untuk memikat eunji tapi satu pun tak berjaya hinggalah balik dari holiday. Tak mudah untuk memikat eunji. Eunji hanya mesra bersama Jimin hanya kerana Eunmi. Eunji sudah kata kepada Jimin berhenti berharap untuk mendapatnya tapi jimin tetap berdegil.

Aku dukung Eunmi dan bawa eunmi ke halaman rumah. Aku tunjuk bunga kat situ kepada Eunmi. Eunmi senyum dan menyentuh bunga tersebut. Jimin bersandar ke pintu dan melihat aku yang mesra dengan eunmi. Jimin sangat berharap eunji akan menjadi wifenya tapi hati eunji tak dapat membuang jungkook walaupun jungkook telah membencinya. Taehyung tepuk bahu jimin. Jimin toleh taehyung.

"So bila kau nak kahwin dengan eunji?? Plan jadi tak masa holiday tu"taehyung Tanya dengan pandang aku yang sibuk bergurau dengan Eunmi sampai tak perasan mereka pandang aku.

"Satu pun tak jadi.. Aku harap sangat dia boleh jadi wife aku"jimin mengeluh. Taehyung tepuk lagi bahuku.

"Eunji hanya cintakan jungkook.. Kau kena ingat tu. Dia tak akan berhenti mencintai Jungkook walaupun Kookie bencikan dia.. Kookie untung dapat wife macam eunji tu.. "Taehyung berkata. Jimin angguk dan senyum memandang aku kiss pipi Eunmi.

************

Jungkook balik ke Korea bersama yuju dan Jikook. Yuju lumur selepas kemalangan yang berlaku beberapa hari lalu. Jungkook tak sabar-sabar jumpa eunji untuk sayangi dia tapi mampu ke eunji sayangi dia lagi setelah 3 tahun tinggalkan eunji kerana percayakan yuju. Jungkook tahan teksi tak menuju ke rumah omma.

************

Sampai rumah omma, jungkook tolak yuju yang menggunakan kerusi roda menuju ke pintu rumah omma. Jikook ikut dari belakang.Jungkook tekan loceng rumah dan omma pantas membuka pintu rumah. Omma terkejut yuju duduk di kerusi roda.

"Yuju..?? Kenapa jadi macam ni?? "Omma pegang tangan yuju dan terkejut. Yuju menangis dan peluk omma.

"Omma.. Maafkan yuju...yuju suruh omma dera eunji sampai eunji hampir gugurkan Jikook.. "Yuju peluk erat omma. Jungkook tepuk-tepuk lengan Jikook. Omma usap belakang yuju.

"Sudahlah.. Omma maafkan.. Yuju tapi kita patut minta maaf dengan eunji.. "Omma berkata.

**********

Jungkook duduk di sofa bersama Jikook. Yuju bersebelahan dengan jungkook.

"Maaf kookie omma pun tak tahu di mana eunji Sekarang lepas kau balik ke China. Eunji langsung tak tunjukkan dirinya lagi. Jimin, jinyoung dan taehyung pun omma tak tahu diaorang di mana. Omma cari mereka tinggal semasa kookie balik sini tapi diaorang dah pindah"omma berkata. Yuju pandang lantai. Kookie pegang tangan yuju dan senyum kepada yuju.

"Jimin dah kahwin ke omma?? "Kookie bertanya. Omma anggukkan kepalanya.

"Omma dengar jimin sudah kahwin dan mempunyai seorang anak perempuan"omma berkata.

"Dengan siapa omma?? "Tanya yuju pula. Omma gelengkan kepalanya.

Jikook leka tengok televisyen. Jikook terlompat² apabila melihat kumpulan Apink membuat persembahan tapi tidak secara live. Apink menyanyikan lagu Secret dan Luv.

Jikook berlari ke arah jungkook.

"Appa² Jikook nak jumpa Eunji unnie boleh"jikook menarik tangan Jungkook. Jungkook pelik Jikook berkata Eunji unnie.

"Eunji unnie?? "Jungkook pelik. Jikook angguk kepalanya.

"Eunji unnie dari group apink"jikook tunjuk tv ada terpapar wajah eunji sedang menyanyi. Jungkook terkejut eunji sudah menjadi penyanyi terkenal di Korea. Eunji senyum.

***********

Aku bersiap-siap untuk keluar bersiar-siar di bandar Seoul bersama Eunmi. Eunmi golek-golek atas katil. Jimin dengan taehyung pergi jenguk Jinyoung dan bomi. Aku dukung Eunmi dan keluar rumah terus kunci pintu. Aku Jalan kaki pergi ke sebuah cafe berdekatan dengan entertainment aku sendiri. Aku order secawan latte dan kek cheese sepotong dan duduk di tempat duduk hanya dua orang.

"Eunmi nak makan juga ke??"aku berkata dengan eunmi yang duduk di pehaku. Eunmi hanya sengih. Aku usap pipinya dengan lembut dan minum latte.

Jungkook pergi ke entertainment tempat aku debut. Terus masuk bersama jikook. Jungkook Tanya orang di situ tapi eunji tiada di situ. Jungkook cuba mendapatkan alamat Eunji. Jungkook beruntung sebab dapat alamat eunji tingga sekarang atas alasan jungkook adalah suaminya.Jungkook gembira dan keluar entertainment.

"Appa Jikook nak ice cream kat cafe tu"jikook berkata dengan menarik baju jungkook.

"Arraseo, kajja"jungkook usap rambut Jikook dan terus menuju cafe di mana aku dan eunmi berada.

"Eunmi kajja"aku pakaikan topi bayi kepada eunmi dan melangkah keluar dari cafe. Pada masa yang sama jungkook melangkah masuk ke dalam cafe dengan pandang jikook manakala aku melangkah keluar dengan dukung dan senyum kepada Eunmi. Aku melangkah balik ke rumah.

TBC
-Comment
-Vote



고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now