Aku gelisah kenapalah jungkook balik lambat selalunya dia balik awal hari ni dia balik lambat.
Aku tekan dail nombor jungkook. Dia langsung tak jawap. Aku risau semacam entah mengapa.
Kereta jungkook kedengaran dan di parking di hadapan rumah. Dia keluar kereta. Aku lari terus peluk dia. Jungkook terkedu.
"Waeyo chagi?? "Jungkook yang terkedu belai rambutku.
"Chagi?? "Aku diam.
"Eunji tu risau kamu balik lambat"omma jungkook gelak dan geleng kepala.
Jungkook senyum dan pegang kedua-dua lenganku untuk leraikan pelukanku.
"Hey are you worry about me?? "Jungkook tatap wajahku. Aku pout dan angguk.
"So i'm back right?? "Aku angguk lagi. Dia usap rambutku.
Aku muncung.
"You miss my kiss?? "Dia sentuh bibirku yang muncung. Aku geleng pantas. Jungkook gelak.
"Okay kajja masuk"dia tarik tanganku. Aku keraskan tubuhku. Jungkook toleh.
Entah mengapa pantas jungkook kiss lipsku sekelip mata. Aku bulatkan mataku dan sentuh bibirku.
"Geram"jungkook cubit pipiku.
"Dah masuk cepat"jungkook berjalan dulu. Aku masih tidak berganjak. Jungkook toleh aku yang masih tak berganjak.
Dia datang balik dan terus cempung aku sebab lambat sangat nak masuk rumah.
"Ahhh yeobo yah"aku rangkul lehernya takut jatuh. Jungkook berhenti depan pintu rumah.
"Chagi lambat"jungkook pandang aku. Aku ronta-ronta untuk minta turun.
"Eh eh chagi"jungkook turunkan aku. Aku merajuk.
"Okay yeobo minta maaf sebab balik lambat"dia pegang lenganku.
"Janji tak buat lagi.."aku keluarkan jari kelingkingku. Jungkook sambungkan jari kelingkingku dengan jari kelingkingnya.
"Dah tak mau majuk lagi"dia belai rambutku. Aku angguk laju.
"Alolo sweetnya.. Dah jungkook pergi mandi lepas tu turun makan. Haa eunji kan jungkook dah balik"omma membebel. Aku sengih toleh jungkook. Jungkook usap pipiku dan terus naik atas.
Aku tolong omma jungkook yang sedang hidangkan makanan untuk dinner.
***********
Jungkook turun dan tarik kerusi terus duduk. Jikook sibuk nak angkat pinggan akau tak bagi sebab takut pecah.
"Omma jikook nak buat"rengek jikook. Aku geleng dan usap rambut jikook. Aku letak pinggan di meja makan. Jikook muncung.
Aku datang dekat dan cangkung depan jikook.
"Jikook marah omma ye"aku tanya lembut.
"Haah sebab omma tak kasi jikook nak tolong omma"dia gosok-gosok matanya. Aku pegang pipinya untuk dia pandang wajahku.
"Bukan omma tak nak bagi tapi omma takut pecah pinggan tu nanti kalau tangan jikook luka macam mana?? "Aku pegang tangannya.
"Omma tak nak jikook luka nanti"aku usap tangannya. Jikook berhenti nangis dan rangkul leherku.
"Omma sayang jikook?? "
"Mestilah omma sayang sebab.. "Aku ambil tangan jikook dan letak di perutku.
"Sebab omma yang kandungkan jikook.. Susah payahnya omma lahirkan jikook.. Omma pernah kehilangan jikook.. So omma tak nak anak omma tercedera walaupun sikit.. "Entah mengapa air mataku mengalir. Jungkook hanya mendengar aku berkata-kata.
"Omma jikook minta maaf.. Omma janganlah nangis.. Jikook sayang omma.. "Dia peluk aku. Aku senyum dan kesat air mataku.
**********
"Haa omma jungkook ambil cuti seminggu nak holiday dengan eunji"jungkook toleh aku dan tangannya letak di peha aku. Aku yang baru suap nasi toleh jungkook.
"Ohh pergilah"
"Tapi jungkook.. "
"Jangan risau jimin dan taehyung ikut kita sekali"jungkook senyum.
Aku mengeluh dan terus suap makanan.
TBC
YOU ARE READING
고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)
Fiksi Penggemar#18 In Fanfiction Rank - 13 Jan 2017 DEAD LEAVES 1 Eunji digelarkan Darah Pembunuh di mata Omma Jungkook tapi tidak di mata Jungkook. Eunji digelarkan darah pembunuh atas kejahatan Appanya sendiri. Kisah bermula setelah eunji sudah menjadi wife kepa...