Part 8

433 35 0
                                    

Selepas kejadian itu, eunji dibenarkan balik dari hospital tersebut. Jungkook berasa sayu apabila eunji langsung tidak senyum selepas kematian bapa angkatnya. Dia selalu termenung tak nak makan Jungkook risau akan keadaannya.

"Eunji.. Kajja"Jungkook yang membawa beg baju eunji. Memegang lengan eunji. Eunji menoleh Jungkook tanpa berkata-kata yang keluar dari mulutnya. Eunji bangun dan jalan sendiri keluar dari hospital. Jungkook mengekori eunji dari belakang.

Banyak kereta lalu di hospital itu.Eunji melihat kereta yang lalu di situ. Aku berjalan perlahan-lahan ke jalan raya tersebut. Fikirannya entah ke mana. Kereta hampir langgar eunji,Jungkook menarik pantas lengan eunji untuk ke tepi sehingga Jungkook memeluk eunji. Eunji tersedar dari khalayannya. Badan eunji lemah, Jungkook memeluk erat pinggang eunji.

"Eunji!! Apa awak buat ini!! Awak dah gila ke!?" Jungkook memarahi eunji.

"Kenapa awak tolong saya.. Saya nak mati.." Eunji dengan suaranya lemah berkata. Jungkook memegang kedua-dua lengan eunji. Jungkook memandang wajah eunji dengan serius. Eunji hanya seperti orang yang kecewa dan tidak mampu meneruskan hidupnya.

"Apa awak merepek ini!! Awak sedar tak apa yang awak lakukan ini!!"tengking Jungkook. Eunji memandang tepat ke mata Jungkook menolak tangan Jungkook daripada memegang lengannya.

"Apa yang saya Ade!! Saya tak ada siapa... Pernah ke awak rasa macam mane rasa kehilangan yang sayang saya sebagai seorang anak angkat.." Mataku berkaca apabila aku berkata seperti itu.

"Hidup saya is nothing now.." Eunji menangis lalu menundukkan kepalanya. Jungkook menarik eunji dalam dakapan.

"Eunji awak masih ade saya.. Saya akan jaga awak... Saya akan tak akan kecewakan awak.. Saya akan kahwin dengan awak.." Jungkook mengusap-usap rambutku dalam dakapannya. Eunji terus menangis dalam dakapan jungkook.

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now