Esok.. Pukul 9 pagi..
Jungkook menarik yuju dengan tergesa-gesa menahan teksi tapi semua tidak berhenti. Akhirnya dekat 6 minit ada juga teksi yang sudi menumpangkan kami. Bergegas ke hospital.
********
Aku masih belum sedarkan diri selepas melahirkan Jikook. Jikook di pindahkan kepada wad baby. Mereka bertiga balik untuk buat apa yang patut.
Sampai di hospital, jungkook dan yuju berlari masuk ke dalam wad tersebut. Pergi ke kaunter.
"Pn. Eunji wad nombor berapa?? "Kookie bertanya dengan tergesa-gesa.
"Ermm bilik no 189"nurse itu berkata. Kookie terus mencari bilik eunji bersama yuju. Setelah pusing² mencari bilik eunji akhirnya jumpa juga.
Jungkook masuk ke dalam bilik tersebut bersama yuju. Eunji tidak sedarkan dirinya. Jungkook hendak mendekatiku tapi yuju menahan jungkook dengan pegang lengan kookie.
"Honey.. Kita datang sini bukan nak jumpa eunji.. Tapi kita nak ambil anak dia.. "Yuju berkata. Jungkook menoleh yuju dan menarik yuju keluar dari bilik itu. Yuju pergi ke kaunter yang tadi.
"Maafkan saya nurse.. Boleh saya Tanya?? Baby kepada Pn.Eunji bilik nombor 189 kat mana?? "Yuju bertanya kepada nurse tersebut.
"Maaf cik kami tak boleh bagitahu cik.. "
"Dia suami kepada Pn.Eunji"yuju menunjuk jarinya ke arah kookie. Kookie sibuk melihat bilik eunji.
"Ouh maafkan saya cik Mari ikut saya"nurse tersebut berkata. Yuju menarik jungkook ke wad baby. Nurse tersebut tunjuk tempat Jikook. Kookie melihat anaknya yang sedang tidur. Kookie senyum. Yuju pula senyum lebar melihat Jikook.
"Encik boleh bawa baby ni balik dah lagipun Jikook tiada masalah"nurse berkata kepada jungkook.
"Baiklah kami akan bawa balik Jikook"yuju yang gembira melihat wajah jikook dan berkata kepada nurse.
********
Jungkook pov
Selepas selesai dengan baby Jikook, yuju sibuk mendukung dan bermain dengan jikook. Aku pergi ke bilik eunji. Aku menolak pintu tersebut dan melihat susuk tubuh eunji yang masih tidak sedarkan diri. Aku jadi sayu melihat eunji.
Aku datang dekat dengan eunji dan duduk di atas kerusi sebelah katil eunji. Aku pegang tangannya. Aku melihat wajahnya.
"Chagi.. Gomawo.. "Mata aku berkaca. Masa kini aku tak pasti adakah aku terus membenci eunji atau hendak bersama eunji. Aku melihat nafasnya yang bernafas perlahan-lahan. Aku mencium tangannya. Aku keluarkan kotak yang aku sudah lama ingin berikan kepada eunji. Aku buka kotak tersebut dan pegang seutas rantai. Aku memakaikan rantai di leher eunji. Aku pegang pipi eunji. Aku rindu semua tentang eunji.Aku kiss dahi eunji dengan lama. Dan lepaskan kiss tersebut.
"Mianhae...Chagi.. "Air mataku jatuh ke pipi eunji. Aku lapkan air mataku yang jatuh ke pipinya. Aku lepaskan tangannya dan melangkah pergi dari bilik tersebut.
End pov
Eunji pov
Aku sedarkan diri. Aku buka mataku dan pandang kiri kanan. Aku pegang perutku dan kurus. Aku jadi risau.
"Jikook.. "Aku duduk dengan keadaan yang lemah. Tiada siapa di bilik ni. Tanganku masuk air pantas aku tanggalkannya. Aku bangun melangkah perlahan-lahan. Keluar dari bilik.
"Jikook.. Jikook.. "Aku mula menitiskan air mataku. Aku pegang dinding dan Jalan perlahan-lahan. Aku nampak yuju dan jungkook yang sedang dukung baby keluar dari hospital. Aku berjalan dengan pantas walaupun aku lemah.
"Andwae.. Jikook.. Jungkook.. "Aku menjerit tapi aku terlalu lemah menjadikan jeritan aku lemah.Aku Jalan dengan lebih pantas. Yuju sudah masuk dalam teksi tapi kookie masih belum masuk. Sempat aku menarik lengan kookie menghalang kookie masuk dalam isi perut teksi. Kookie menolehku.
"Yeobo.. Jangan ambil Jikook.. "Aku menarik lengan dengan menangis di hadapannya. Yuju keluar dari isi perut dan menolak aku ketepi.
"Honey masuk cepat!! "Yuju menjerit.
"Pulangkan anak chagi!! Jikook!! "Aku lawan tangan yuju yang menahanku. Nurse menarikku dari memegang tangan yuju.
"Lepas!! Jungkook!! "Nurse menahanku dari mengerang yuju. Aku menarik-narik lenganku.
"Puan jangan macam ni"nurse berkata .Yuju pantas masuk dalam teksi dan mula bergerak. Aku menolak nurse tersebut dengan kuat sehingga nurse terjatuh ke lantai. Aku berlari mengejar teksi tersebut. Ketika badanku lemah tapi aku masih kejar teksi tersebut dari belakang.
Jungkook menoleh belakang, kookie terkejut tengok eunji mengejar teksi dari belakang. Jikook yang didukung oleh kookie mula nangis.Kookie tepuk lembut Jikook untuk diam tapi jikook terus menangis dengan kuat.
Aku berlari mengejar teksi hingga simpang empat. Kereta hampir melanggar aku ketika itu kereta tersebut sempat berhenti di hadapanku. Aku jatuh di depan kereta tersebut. Aku melihat teksi itu semakin jatuh. Aku melayang-layangkan tanganku untuk mencapai teksi tersebut. Mataku kabur dan pejamkan mataku. Darah mengalir di kakiku. Pemandu itu keluar dan terkejut.
"Eunji!! "Pemandu itu menjerit. Rupa² jinyoung pemandu tersebut. Jimin dan taehyung keluar dan tengok hadapan kereta benar eunji. Taehyung mencempung eunji dan masuk ke dalam isi perut kereta. Terus ke hospital tadi.
TBC
YOU ARE READING
고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)
Фанфик#18 In Fanfiction Rank - 13 Jan 2017 DEAD LEAVES 1 Eunji digelarkan Darah Pembunuh di mata Omma Jungkook tapi tidak di mata Jungkook. Eunji digelarkan darah pembunuh atas kejahatan Appanya sendiri. Kisah bermula setelah eunji sudah menjadi wife kepa...