D.L 2~Part 24

181 25 5
                                    

Aku bow kepada pelanggan yang sudah singgah di cafe itu. Aku ambil kain dan lapkan meja.

"Eunji"

Suara memanggilku. Aku toleh belakang.

Jimin.. Taehyung.. Eunmi..

Eunmi lari sambil nangis terus peluk aku.

"Omma.. "Dia peluk aku erat. Aku belai rambutnya dan anak mataku pandang jimin.

************

"Mana chanyeol?? "Taehyung tanya aku.

"Dia.. dah tak ada.. "

"Tak ada?? "

"Dia meninggal dunia.. Menghidap kanser tahap 4"

Jimin dan taehyung terkejut.

"Mana anak kau?? "Jimin tanya aku.

Aku tunjuk yeoja yang ketawa dengan jin.

"Aku teruskan hidup aku kerana dia.. Aku cuba ada dia dalam hidup aku"aku masih pandang JiEun.

"JiEun"aku panggil JiEun. Dia terus datang kepada aku.

"Waeyo omma?? "

"Ini uncle JiEun"aku belai rambutnya. JiEun tengok jimin dan taehyung.

JiEun dekat dengan Jimin.

"Appa siapa yeoja ni?? "Eunmi bertanya kepada jimin. Jimin senyum kepada eunji dan belai pipi eunmi.

"Appa.. JiEun tak ada appa.. Boleh tak JiEun nak uncle jadi Appa JiEun"
Aku terkedu dengar JiEun berkata begitu.

"Boleh sayang.. "Jimin belai pipi JiEun. JiEun nangis dan terus peluk Jimin.

Air mataku mula mengalir. Jimin pandang aku.

"Gomawo.. "Aku berkata sambil nangis.

Jimin angguk kepada aku. Taehyung tarik aku dalam dakapannya. Aku nangis puas² dalam dakapannya.

*********

Aku tutup kedai bersama jin. Aku kunci pintu cafe tu dan serahkan kunci kat jin.

Aku bow dan hendak melangkah pergi dengan dukung JiEun yang lena di bahuku. Aku tepuk dia lembut.

"Eunji"jin panggil aku. Aku diam dan toleh dia. Aku naikkan keningku.

"Jungkook nak jumpa awak"kereta jungkook parking sebelah jin.

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now