Aku melangkah masuk ke bilik jungkook. Menarik nafas dalam² kemudian hembuskannya semula. Gementar rasanya hendak masuk dalam bilik itu. Walaupun kami sudah sah sebagai suami isteri tapi aku masih takut dengan suamiku sendiri entah apa yang bermain di fikiranku pada malam ini. Nasib baik jungkook masih lagi di bawah berborak dengan Jr dan taehyung selepas majlis semua selesai. Dengan belum tukar dress weddingku yang merimaskan ini. Aku menuju ke tangga melihat dari atas kelihatan masih lagi berborak rancak di bawah. Tapi aku hairan mana Jimin buat tadi dia sudah balik ke?? Aku melihat sekeliling di bawah. Seseorang menepuk bahuku. Aku menoleh belakang.
"Awak Cari siapa??"Jimin bertanya dengan melihat di bawah.
"Haa tak ada pape saya masuk dulu"aku mengelak tadi Jimin terus masuk bilik jungkook. Jimin yang pelik melihatku terus turun ke bawah.
"Haa Jimin asal kau lambat turun macam dia yang kahwin"usik taehyung. Jimin mengosok-gosok belakang lehernya.
"Ohh kookie Hyung rasa eunji cari kau kot sebab tadi di tengok kau dari atas"Jimin duduk sebelah taehyung dengan berkata kepada kookie.
"Awalnya cari kookie?? Tadi dia kata nak sendirian kat bilik??"kookie melihat jam di tangannya. Jimin mengangkat bahunya tanda tidak tahu.
"Mungkin dia rindu kau kot kookie" Jr sambung. Jungkook sengih.
"Aik lain macam je kau kookie"taehyung yang memandangku sengih.
"Tak pe lah kookie naik dulu"jungkook bangun.
"Sweet dreams"Jimin berkata. Jungkook senyum kepada Jimin terus naik ke atas. Baru hendak memulas tombol pintu biliknya.
"Oppa.."suara Yuju kedengaran. Jungkook mengalihkan tangannya dari memegang tombol pintu tersebut.Jungkook memandang yuju.
"Oppa Yuju sayangkan Oppa"Yuju tiba² peluk jungkook. Jungkook terkejut dengan kelakuan yuju. Yuju menangis semasa memeluk jungkook.
"Kenapa Oppa berubah... Oppa dah janji nak kahwin dengan yuju..."yuju berkata dengan tangisannya. Jungkook menolak bahu yuju perlahan-lahan until meleraikan pelukkan yuju.
"Yuju.. Oppa anggap yuju hanya sebagai seorang adik.. Lagipun oppa cintakan eunji sejak kami kecil lagi.. Oppa percaya one day you will find a good man for you"jungkook cuba membetulkan keadaan. Yuju masih menangis di hadapan jungkook. Jungkook menlapkan air Mata yuju.
"Oppa harap yuju faham"jungkook mengusap-usap rambut yuju dengan senyum kepada yuju. Jungkook masuk ke dalam biliknya. Kelihatan eunji mengeringkan rambut dengan tualanya. Aku terkejut tiba² jungkook masuk. Jungkook memerhatikan.
"Yeobo....."aku berkata kerana jungkook seperti dipegun denganku. Jungkook tersedar apabila aku memanggilnya.
"Yeobo nak tidur ke??"aku bertanya.
"Ani Jimin kata chagi Cari oppa"jungkook berterus terang."Ani..."aku membalas terus duduk atas katil.
"Aikk?? Chagi rindu oppa ke??"jungkook berkata membuat aku pantas memandangnya.
"Tak.. Ma.. Mana ada.."aku tiba² gagap. Aku menepuk-nepuk bantalku. Jungkook senyum sinis. Terus baring sebelahku.Jantungku berdenyut laju.
Aku membaringkan tubuhku perlahan-lahan membelakangkan jungkook.Jungkook mencucuk lembut bahuku. Aku tidak berani menoleh jungkook. Aku menutup mataku untuk menhiraukan kookie.Kookie duduk kemudian cuba melihat wajahku. Aku membuka mataku."Oppa.."aku takut. Jungkook sengih.
"Nae wae??"jungkook baring semula.
Aku baring menghadap jungkook."Chagi sebenarnya.."aku cuba berkata.
"Gwenchana Oppa tahu"jungkook membalas.
"Chagi tak ready lagikan??"
jungkook berkata dengan memandang mataku. Aku menganggukkan kepalaku."Dah chagi dulu okay" jungkook menarik selimut untukku.Aku menutup mataku begitu juga jungkook
TBC...
YOU ARE READING
고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)
Fanfic#18 In Fanfiction Rank - 13 Jan 2017 DEAD LEAVES 1 Eunji digelarkan Darah Pembunuh di mata Omma Jungkook tapi tidak di mata Jungkook. Eunji digelarkan darah pembunuh atas kejahatan Appanya sendiri. Kisah bermula setelah eunji sudah menjadi wife kepa...