Part 42

352 28 4
                                    

Aku termenung di balkoni dengan angin yang tiup rambutku. Aku teringat peristiwa semalam.

Flashback

Jikook memegang pisau untuk potong Kek. Jungkook pegang tangan jikook yang pegang pisau. Aku hanya tengok jikook yang senyum tengok keknya. Jikook pandang aku dan senyum. Dia capai tanganku dan letakkan atas tangan Jungkook. Mukaku dengan Jungkook agak dekat. Jikook ditengah antara aku dan jungkook. Aku mula tak selesa. Aku alihkan tanganku. Jungkook pandang aku yang hendak melangkah pergi. Aku menolak kerusi roda yuju mendekati mereka. Aku letakkan tangan yuju atas tangan jungkook. Aku mula undur ke belakang dengan tepuk tangan orang menyanyikan happy birthday kepada mereka.

Jimin nampak aku undur dan terus tinggalkan majlis tersebut. Aku berjalan di tepi pantai. Aku tunduk dan terus Jalan. Aku peluk tubuh kesejukan. Tubuhku tak sejuk lagi, apabila jaket seseorang sarungkan jaketnya ke tubuhku. Dia rangkul lenganku. Aku toleh sebelahku.

"Jungkook.. "aku berkata slow. Jungkook menatap wajahku dan selak rambutku yang sedikit menutupi rambutku.

"Eunji.. Kau tetap nak kahwin dengan Jimin?? "Jungkook bertanya. Aku angguk perlahan.

"Boleh tak aku nak kau bersama aku selama 10 hari sebelum kau sah jadi wife jimin?? "Jungkook usap pipiku.

"Arraseo.."aku tolak tangannya dari rangkul lengannya. Aku buka Jaket jungkook dan berikan kepadanya.

End Flashback

Jimin masuk biliknya tanpa aku sedar. Jimin tengok aku yang termenung terus berdiri sebelahku.

"Ermm.. Eunji tak rindu ke?? "Jimin Tanya aku. Aku toleh jimin dan naikkan keningku.

"Rindu?? Siapa?? "Aku Tanya jimin balik.

"Jungkook"jimin selamba. Aku mula pandang lantai dan pusingkan tubuhku tinggalkan jimin. Jimin lebih pantas pegang tanganku.

"Berhenti tipu diri sendiri eunji"jimin berkata. Aku tarik tanganku dan keluar dari bilik.

**********
Satu hari...

Aku practice dance untuk remember di bilik tarian. Aku mula bunyikan lagu dan mula menari. Member apink yang lain entah ke mana.

Jungkook masuk tanpa aku sedar. Aku menarik dan terus menari. Aku nampak jungkook di bawahku apabila aku tengok cermin yang memantul. Aku pusing tubuhku dan aku hilang keseimbangan.

"Argh"Aku tertarik lengan jungkook. Aku terjatuh atas jungkook. Aku pejam mataku. Tanganku di Dada jungkook. Kepalaku di Dada kookie. Denyutan jantungnya kedengaran. Aku buka mataku perlahan-lahan. Aku berada di atas jungkook. Aku terus bangun tapi jungkook tahan tubuhku dari bangun.

"Lain Kali hati²"jungkook sengih dan masih menahan tubuhku daripada bangun. Aku pandang matanya. Aku tolak dadanya lagi tapi dia peluk aku dengan kuat.

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now