Part 47

287 21 0
                                    

Hari ke 5...

Aku pandang luar tingkap kereta. Kami sudah balik dari bercuti. Jungkook yang memandu pandang aku sekejap.

"Eunji"suara jungkook kedengaran. Aku toleh jungkook.

"Dae?? "Aku naikkan keningku.

"Eunji okay?? "Soal jungkook. Aku gelak dan angguk.

Telefon jungkook berdering. Jungkook pantas pakai earphone dan tekan jawap panggilan.

Aku masih pandang jungkook yang jawap panggilan telefon. Jungkook siap ketawa-ketawa dengan memandu. Aku alihkan pandang. Entah siapalah dia tengah cakap tu.

"Nae, Love you too"aku berkata dalam panggilan dan matikan panggilan tersebut. Aku mula sakit hati tak tahu kenapa. Aku muram dan sandar. Jungkook focus bawa kereta dengan tersengih-sengih.

"Ermm jungkook"aku mahukan penjelasan siapakah yang menelefon jungkook tadi. Jungkook pandang aku dan senyum lebar.

"Siapa?? "Aku ringkas.

"Naeun dia ajak saya keluar"jungkook berkata.

"Oh okay"aku jawap dengan ringkas dan pandang luar. Aku nak nangis masa tu. Tapi takut jungkook nampak pula.

Jungkook pelik aku tanya begitu. Jikook pandang aku dan cucuk-cucuk lembut bahuku. Aku toleh jungkook.

"Omma naeun tu baikkan"jikook dah kenapa tanya macam tu. Buat aku geram pula. Tapi masih boleh sabar.

"Aaa.. Naeun.. aaa.. "Aku teragak-agak nak cakap.

"Naeun kawan omma"jungkook sambung ayatku. Jikook senyum kepada jungkook.

"Kalau jikook nak omma baru boleh?? "Aku bulatkan mataku bila jikook tanya begitu kepada jungkook. Jungkook gelak dan pandang aku.

"Kan jikook dah ada omma"aku pantas membalas.

"Tapi nanti omma akan kahwin dengan jimin... Habis tu.. Kalau omma boleh kahwin dengan jimin.. Tak salahkan kalau appa kahwin dengan perempuan lain.. "Jikook mula buat aku sentap. Aku tak tahu jawap apa dah. Aku bagaikan hancur berkecai bila dengar jikook berkata begitu. Aku terdiam dan tahan air mataku dari jatuh ke pipi.

"Appa Kalau nak jumpa naeun bawa jikook sekali"jikook beria-ria. Aku hanya berdiam diri pandang hadapan.

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now