Aku keluar dari isi perut kereta. Terlihat sebuah banglo besar yang anggak mewah juga. Aku menutup semula pintu kereta itu. Jimin, Jungkook, taehyung semua dah keluar.
"Eunji waeyo??" Tanya Jimin. Aku menoleh Jimin.
"Ani" aku menggelengkan kepalaku.
Taehyung dan Jungkook hendak masuk ke dalam banglo itu. Jimin memegang tanganku."Kajja" Jimin menarik tanganku supaya aku mengikutinya. Aku menahan tanganku daripada ikutnya. Jimin menolehku.
"Haa mianhae.." Aku melihat tanganku dipegang olehnya. Jimin melepaskan tanganku. Jungkook menoleh ke belakang. Jungkook mendekatiku kerana aku kelihatan kurang selesa dengan Jimin.
"Kajja" Jungkook menarik tanganku. Aku memandang tangannya yang menarik tanganku masuk ke dalam banglo itu. Jimin hanya lihat aku mengikut Jungkook. Setelah aku dan Jungkook masuk ke dalam banglo itu, kemudian Jimin pula menyusul masuk. Aku menarik tanganku dari pegang Jungkook.
"Yow Jungkook" seseorang bertegur sapa dengan Jungkook. Jimin dan taehyung turut memandang namja tersebut.
"Jimin yeojachingu kau ea??" Namja itu berkata kepada Jimin. Jimin tersenyum lebar.
"Ani dia yeojachingu Jungkook" Taehyung membetulkan keadaan.
"Eunji mesti awak tak selesakan kajja ikut saya" Taehyung menarik tanganku pula.
"Aniya" Jungkook pantas memegang tanganku sebelah lagi. Aku pantas menoleh Jungkook. Taehyung melepaskan tanganku.
"Jungkook waeyo??" Namja tadi bertanya. Wajah Jungkook begitu serius entah mengapa tiba² dia begitu serius.
"Jungkook.." Aku bersuara. Jungkook terus menarik tanganku masuk ke sebuah bilik. Jimin, Taehyung dan seorang namja pelik melihat perangai Jungkook.
Jungkook menutup pintu bilik tersebut. Dia bertentangan denganku, dia memegang kedua-dua lenganku.
"Eunji tolong hati-hati" Jungkook berkata dengan tegas. Aku memandang tepat ke arah matanya.
"Lepas ini tolong jangan berjauhan dengan kookie" dia mengoyangkan sedikit lenganku.
"Jungkook.. Hantar saya balik.." Aku bersuara. Jungkook menggengam lenganku.
"Saya tak akan hantar awak balik" aku terkejut apabila Jungkook berkata begitu. Aku menolak dadanya dengan kuat sehingga lenganku yang digenggam olehnya terlerai.
YOU ARE READING
고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)
Fanfic#18 In Fanfiction Rank - 13 Jan 2017 DEAD LEAVES 1 Eunji digelarkan Darah Pembunuh di mata Omma Jungkook tapi tidak di mata Jungkook. Eunji digelarkan darah pembunuh atas kejahatan Appanya sendiri. Kisah bermula setelah eunji sudah menjadi wife kepa...