D.L 2~Part 4

292 20 0
                                    

Aku dukung eunmi yang suhu badannya sudah menurun sejak aku selalu datang melawat eunmi.

"Eunmi kena sihat tau nanti appa eunmi yang comel ni sedih arraseo"aku cubit lembut pipi eunmi yang gebu.

"Chagi"suara jungkook memanggilku. Aku toleh dia. Dia mendekati aku.

"Hey Park EunMi"dia sentuh lembut pipi eunmi. Masa dia tatap wajah eunmi. Aku tenung wajah jungkook dan senyum sendiri.

"Kan Best kau yeobo berada disamping chagi masa chagi mengandungkan jikook"aku berkata dalam hati dan senyum hambar. Jungkook alih pandangnya kepada aku. Mata aku sayu alih pada arah lain. Supaya jungkook tak perasaan mataku hampir berkaca.

"Chagi Waeyo?? "Kookie letak tangannya atas kepalaku.

Aku geleng dan pura-pura senyum.

Eunmi makin sembamkan mukanya di bahu kananku.

Entah mengapa aku sedih bila ingat perkara yang berlaku sebelum ini.

Dia pegang tanganku. Pantas aku pandang tangannya yang genggan tanganku.

Dia ambil tanganku yang dia genggam tadi letakkan di dadanya. Pandangku alih ke dadanya.

Mataku mula berkaca bila dapat rasa denyutan jantungnya. Tangan sebelahnya pula pegang pipiku.

Aku pandang dia. Dia senyum.

"My heart.. My love only just for you.. You and i... I love you My Wife.. "Dia cium dahiku lama dengan kehangatan sentuhannya di pipiku. Air mataku mengalir.

Dia kesatkan air mataku. Eunmi yang tengok senyum dan dia genggam lenganku.

"Can i hug you??"aku pout.

"Ofcourse you can my dear"dia ciut hidungku. Aku tertawa dan peluk dia dengan masih dukung eunmi.

Dia rangkul pinggangku. Dia belai rambutku.

"Omma"suara jikook yang berlari ke arah kami. Dia nangis dan terus peluk kaki aku. Aku toleh jungkook. Jungkook angkat bahu tanda tak tahu.
"Waeyo Jikook?? "Aku cangkung depan jikook. Jikook gosok-gosok matanya.

"Omma.. Uncle taehyung.. ambil aiskrim jikook.. "Dia nangis. Eunmi lentokkan kepalanya di bahu kananku.

"Dah² tak mau nangis nanti dah hensem macam appa.. Nanti omma belikan jikook aiskrim ye"aku belai rambut jikook.

"Promise.. "Dia tunjuk jari kelingking. Aku rapatkan jari kelingkingku dengannya dan buat janji bersama jikook.

"Promise dah tak mau nangis"aku kesat air mata jikook. Jungkook senyum tengok aku layan jikook.

"Come"aku buka pelukanku yang masih dukung eunmi untuk jikook. Jikook yang manja terus peluk aku.

Taehyung masuk dengan selamba.

"Haa pembuli anak aku kau rupanya"jungkook pura-pura marah taehyung.

"Lek Ah"

"V tak baik tau.. Kesian Jikook"aku berkata lembut. V gosok belakang lehernya dan datang dengan jikook. Dia cangkung hadapanku.

"Jikook.. Uncle taehyung minta maaf.. "Taehyung buat muka aegyo aku senyum. Jikook yang sembamkan muka di bahu kiriku gelengkan kepalanya. Aku tepuk-tepuk lengan jikook lembut.

"Okay kalau jikook maafkan uncle taehyung.. Uncle taehyung belikan jikook coklat nak?? "V cuit pipi jikook. Jikook pandang v dan angguk.

"Meh dengan uncle taehyung kita pergi beli coklat"jikook dekat dengan taehyung. V dukung jikook dan beredar. Pergi beli coklat lah tu.

Aku diri semula dan tengok eunmi dah tertidur di bahu kananku. Aku usap belakang badan eunmi.

Aku baringkan eunmi di katilnya dan cium dahi eunmi.

Jimin masuk dengan bawa tiga bungkusan makanan. Dia letakkan di sebelah meja katil.

Jungkook rangkul lenganku.

"I have something for you"dia bisik buat aku geli. Aku tergelak kecil. Jimin perhatikan aku bersama jungkook mesra.

***********

Aku pimpin tangan jikook tuju ke arah sebuah kedai. Jikook pilih aiskrim coklat. Aku hanya tersenyum. Kookie hanya gelengkan kepalanya dan ambil aiskrim coklat juga.

Aku ambil aiskrim vanila dan nak bayar. Jungkook lagi pantas bayar.

Jikook duduk kat bangku panjang depan kedai tu. Jikook duduk di antara jungkook dan aku.

Jikook nampak seorang budak namja dan mungkin itu adiknya yeoja sedang bermain kejar-kejar.

Jikook berhenti makan.

Aku toleh jikook yang berhenti makan aiskrim.

"Jikook waeyo?? "Aku tanya. Jikook toleh aku dan murung.

"Omma.. Jikook nak adik baru.. Jikook bosan lah"

Aku terdiam pandang jungkook.

"Arraseo"jungkook jawap ringkas. Jikook senyum toleh appanya dan peluk jungkook.

Aku yang muncung teruskan makan aiskrim merajuk dengan jungkook.

Jikook pergi lari main dengan taman. Aku perhatikan dia dari jauh. Jungkook rapat dengan aku sedikit. Aku buat tak tahu je.

"Chagi~" jungkook rangkul lenganku.
"Yeobo sukakan buat keputusan sendiri kan"aku jeling kookie.

"Apa salahnya kau jikook nak adik"

Aku mengeluh.Aku letakan kepalaku di bahu jungkook.

Jungkook senyum tengok aku.

TBC

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now