Aku teringat peristiwa yuju pergi meninggalkan jungkook dan yang lain. Wedding jimin dengan aku lagi dua minggu akan berlangsung. Hari² jungkook datang rumah jimin bawa Jikook. Entah mengapa dia membuat aku ingin kembali kepadanya. Jikook pula suka dekatkan aku bersama jungkook. Aku termenung sendiri apakah keputusan aku. Aku tengok jungkook dari balkoni yang mesra bersama jimin. Mampukah aku buang jungkook dan hidup bersama jimin??
Jikook pula bermain dengan eunmi. Aku terpaksa membuat keputusan sebelum aku kehilangan orang yang aku sayang.
"Jungkook.. "Aku berkata dengan nada yang slow. Entah mengapa jungkook memandangku di balkoni. Aku terkejut dia pandang aku walaupun aku sebut namanya dengan perlahan. Jimin pula memandangku.
Aku masuk dalam bilik. Aku tutup mulutku dan bersandar di dinding. Aku pandang dua kotak cincin di atas meja solek. Sebelah kanan cincin perkahwinan jungkook semasa kami kahwin. Lagi satu.,cincin jimin melamarku. Aku pandang lantai. Aku melangkah keluar dari bilik.Dan ke dapur untuk masak. Aku turun dan berhenti melangkah menoleh jungkook dan jimin.
*********
Jimin packing baju kerana ada urusan di China bersama Taehyung. Kenapa bawa taehyung. Lagi 6 hari hari wedding kami jimin terpaksa flight ke China urusan syarikat appanya katanya. Yang sedihkan aku eunmi pun ikut sekali bersama jimin. Sedang sibuk jimin masukkan pakaiannya ke dalam beg bagasi. Aku duduk sebelahnya dan muram tengok jimin masukkan bajunya dalam beg tersebut.
"Tak boleh ke tinggalkan eunmi kat sini sekurang-kurangnya saya ada teman kat rumah"aku pandang jimin. Jimin berhenti masukkan bajunya dan pandang aku.
"Mianhae eunji.. Jimin terpaksa bawa eunmi sekali sebab appa nak tengok cucu dia.. " jimin pegang tanganku.
"Eunji boleh tak tinggal dengan jungkook sementara jimin tak ada?? "Kata²nya buat aku bulatkan mataku.
"Arraseo.. "Aku pandang lantai. Jimin senyum dan usap rambutku.
*********
Airport
Aku sempat peluk dan cium pipi eunmi sebelum eunmi pergi. Jimin peluk aku dengan erat. Jungkook perhatikan aku bersama jimin. Jungkook tepuk² bahu Jikook.
Jimin pergi tinggalkanku bersama Jungkook. Aku hembuskan nafasku. Jungkook sentuh bahuku. Aku toleh jungkook.
"Kajja.. "Suara kookie kedengaran. Aku angguk perlahan dan pusingkan tubuhku keluar dari airport.
*********
Aku pandang keluar tingkap kereta dan pelik kenapa jungkook bawa aku ke pulau jeju. Aku toleh jungkook yang sedang memandu.
"Jungkook... Wae... "
"Jikook nak datang tempat ni. Lagipun tempat ni banyan kenangan awak dengan saya"jungkook toleh aku sekejap. Aku diam. Aku pandang belakang Jikook sedang tidur. Aku pandang depan balik.
YOU ARE READING
고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)
Fanfiction#18 In Fanfiction Rank - 13 Jan 2017 DEAD LEAVES 1 Eunji digelarkan Darah Pembunuh di mata Omma Jungkook tapi tidak di mata Jungkook. Eunji digelarkan darah pembunuh atas kejahatan Appanya sendiri. Kisah bermula setelah eunji sudah menjadi wife kepa...