Part 15

366 22 1
                                    

Aku senyum melihat awan di langit sungguh indah sekali. Telefon kookie berdering di sebelah meja katil. Kookie pantas melihat siapa yang menelefonnya. Kookie memandangku. Pantas aku memandang ke langit kembali. Kookie mengambil telefonnya lalu masuk ke dalam bilik mandi dengan merengangkan sedikit pintu bilik mandi tersebut. Aku melangkah perlahan-lahan berselindung dengan dinding sebelah pintu bilik mandi tersebut. Aku mendengar perbualan Kookie bersama orange yang menelefonnya.

"Yuju kenapa call kookie?? " suara kookie dengan memperlahankan suaranya.

"What?! Yuju kat sini sorang²?! Bahaya tahu tak?! "Kookie cover² berkata dengan perlahan-lahan.

"Yuju tunggu kat situ kookie datang Sekarang"kookie berkata terus matikan panggilan tersebut. Pantas aku ke tingkap balkoni sebelum kookie perasan yang aku dengari perbualannya dengan yuju.Kookie keluar dari bilik mandi dengan memegang telefonnya. Aku memandang kookie. Kookie tersenyum kepadaku. Kookie menghampiriku. Rasa tangannya memegang kedua-dua tanganku.

"Waeyo?? "Aku bertanya kepada kookie yang tiba² sahaja memegang kedua-dua tanganku.

"Yuju ada kat sini... Dia kat bar..  Chagi tahukan..  Oppa dengan dia.."

"Oppa dengan dia like siblings right?? "Aku memotong ayatnya yang belum sempat dihabiskan kata²nya.

"Chagi tahu oppa tak boleh lupakan cinta oppa dengan dia kan"aku mula menimbulkan pergaduhan.

"No.. Oppa..Op.. Oppa.. "Kookie mula tergagap-gagap.

"Oppa mesti lindungi dia sebab oppa.. "

"Sebab Oppa sayangkan dia"aku memotong Kata²nya lagi. Telefon kookie berdering lagi. Aku melihat nama yuju papar di telefon kookie.

"Chagi.. Salah faham"

"Pergi... Kalau oppa nak lukakan chagi.. " aku memotong ayatnya lagi.

"Chagi... Oppa hanya cintakan chagi seorang saja dalam hidup oppa... Tapi... pada masa yang sama Oppa sayangkan yuju.. Yuju dah macam adik oppa.. "Kookie berkata.

고엽 Dead Leaves 1(✔) & 2 /J.J.K / J.E.J (✔)Where stories live. Discover now