Pov Annick
De volgende dag word ik wakker met mijn hoofd op Tijntjes buik. Tijntje slaapt nog en ik hoor hem zachtjes snurken. Elke dag dat ik hem zie word ik weer een klein beetje verliefder op hem. Die grijze ogen die onder zijn gesloten oogleden zitten en dat schattige neusje van hem. Ik hoop echt dat ik later ook kinderen met hem krijg en met zijn schattige neusje. Hoe laat zou het zijn? Naja, het is zondag. Alles komt goed.
Ik ga naast hem liggen en trek het deken meer over ons heen. Ik heb het best koud en Tijn die ligt hier zonder shirt, wel met een broek aan. Zal ie het dan nie koud hebben? Slaperig kruip ik tegen hem aan en glimlach. Hij is zoo kjoeet. Ik ga op mijn buik liggen en steun op mijn linkerarm. Ik haal mijn andere hand door zijn haar waardoor zijn haar recht omhoog staat. Gelijk grinnik ik, dit ziet er zo fancy uit. Wacht, wat nou als ik twee staartjes maak? Nee, dat is sneu. Ik glimlach en druk een kus op zijn wang. Hij zucht en draait op zijn zij met zijn gezicht naar mij toe. Ik reik mijn hand uit naar zijn wang en raak zijn wang zachtjes aan. Zachtjes wrijf ik met mijn duim over zijn wang.
Opeens ontstaat er een glimlach op zijn lippen. Hij legt zijn hand op mijn mijn hand en opent zijn ogen. "Hi," zeg ik zacht. "Hmm," mompelt hij. Ik grinnik zacht. "Goedemorgen," zegt hij hees en gaapt. "Goedemorgen Tijn," glimlach ik. Hij glimlacht en trekt me naar zich toe. "Lekker geslapen?" Vraag ik. Hij knikt gelijk en verbergt zijn hoofd in mijn nekholte. Ik grinnik en druk een kus op zijn haren. "Wat ga je vandaag doen?" Vraagt hij zacht. "Hardlopen en leren," zeg ik zacht. "Moet ik mee en helpen?" Zucht hij. "Ja," zeg ik gelijk en glimlach. Hij zucht geïrriteerd en kijkt me aan, "ik heb geen zin." "Je moet conditie hebben. Kom op," zeg ik. Hij krijgt een glimlach op zijn lippen, "ik heb geen kleding en schoenen." "Meneer de bekende DJ, ga je serieus menen dat jij nog nooit een paar schoenen opgestuurd gekregen hebt of een nike trainingsbroek? Nee gekkie, daar trap ik nie in en anders ga je maar hardlopen op je yeezys. Kan ook wel voor een keertje hoor." "Ja maar mijn sportkleren liggen thuis, en dan moet ik je verlaten. Ik wil hier blijven" zegt hij met een glimlach en trekt me steviger tegen zich aan. "'Ja maar' is nee," zeg ik. "Annick," zucht hij. "Okay dan," zucht ik ook en druk een kusje op zijn wang.
Hij kijkt me aan en glimlacht. Ik glimlach ook, hij is zo mooi. Ik hou van hem, maar dan ook echt. En hij is ook nog eens knap, lief en geweldig. Een beter vriendje kan je echt niet wensen. Ik ben echt blij dat ik hem ontmoet heb, hij blijft mijn favoriete artiest, hij is gewoon een goede DJ. Nee, ik ben nu blij met mijn leven.
Hij trekt een raar gezicht waardoor mijn trance verpest is. "Nerd," grom ik en sla hem zachtjes. "Wat?" Lacht hij. "Ik was naar je mooie gezichtje aan het kijken, en dan trek je een stom gezicht," zeg ik en zucht. "Niet zo zeuren," zegt hij. "Wat ben jij irritant. Mijn gedachtes zijn veranderd: je gaat mee met mij sporten," zeg ik en probeer te ontsnappen uit zijn armen. "Nee," zegt hij. Ik blijf gewoon liggen en kijk hem aan. "Het is zondag en ik ben eindelijk bij mn vriendin. Ik wil knuffelen. Mag het?" Vraagt hij. Nee.. "Ja," zeg ik zacht. "Kom hier," zegt hij en ik ga meer tegen hem aanliggen. "We gaan zo heus wel, gewoon effe chill," zegt hij en drukt een kus op mijn lippen. Ik knik en druk een kus op zijn schouder. "Ik hou van je," zeg ik. "Hm? Ik verstond je niet," zegt hij. "Ik hou van je," herhaal ik en kijk hem aan. Daar ligt ie dan, met een stomme glimlach op zn gezicht. "Ik hou ook van jou," zegt hij en knijpt zacht in mijn zij. Ik glimlach.
•
Ik stop met rennen en kijk naar Martijn die naast me komt staan. "Zijn we bijna klaar?" Vraagt hij hijgend. Ik knik. "Alleen nog oversteken en dan naar mijn huis," zeg ik. Hij knikt, "thank god. I'm dying." "Nou nou," grinnik ik. "Zo ga ik helpen met je huiswerk, liggend, en dan gaan we niks doen," bepaald hij. "Sure," glimlach ik. Hij pakt mijn hand vast en we steken over als het kan. Ik vlecht onze vingers met elkaar en besluit maar om niks te zeggen, ik wilde nog rennen. Maar laten we gewoon naar lopen.
Samen lopen we de langs de weg en kijk hem aan. Hij kijkt voor zich uit en haalt zijn hand door zijn haar. Ik glimlach. Hij kijkt me aan en stopt met lopen. "Wat is er?" Vraag ik zacht. "Niks," mompelt hij en slaat zijn armen om me heen. Ik druk mijn neus tegen zijn wang en sla mijn armen ook om zijn lichaam. "Je bent zo leuk," zegt hij uit het niets en wrijft over mijn rug. "En waar komt dat ineens vandaan?" Vraag ik verbaasd. "Uit mijn hart," zegt hij. Het bloed stroomt gelijk sneller door mijn aders en het bloed stijgt naar mijn wangen. "Je bent gewoon leuk," zegt hij blij. "Jij ook," fluister ik.
•
Als we thuis zijn, loop ik naar boven. "Wat ga je doen Nicky?" Vraagt die drol. "Douchen, want ik zweet joh, zou jij ook moeten doen." "Oke ik kom er al aan, fijn dat ik mee mag douchen." "NEE MENEER APPELSAP, JIJ GAAT NA MIJ DOUCHEN, EN GEEN COMMENTAAR!" schreeuw ik naar beneden. Ik moet eerlijk zeggen dat hij het wel slim heeft geprobeerd, maar wat hij niet weet is dat ik slimmer ben. Ik pak even snel mijn ondergoed en de trui die Tijn gister aanhad en loop de douche in.
Terwijl ik onder de douche sta, begin ik langzaam te zingen. Na een tijdje hoor ik ritmisch geklop op de deur. Hij zou er wel bij willen dus ik zet de douche af en droog me af. Ik trek mn ondergoed aan en sla de handdoek om me heen en loop snel langs Tijntje heen.
JE LEEST
A Beautiful Flight ft Martin Garrix
FanfictionÉén vlucht, één liefde, één beslissing. Onverwachts komt Annick haar celeb crush tegen in het vliegtuig als ze met haar familie naar Los Angeles gaat. Martin Garrix is haar crush sinds hij bekend is geworden, niet alleen om zijn uiterlijk, maar ook...