49

1.7K 57 2
                                    

Pov Annick

De voordeur gaat open en ik hoor twee sukkels praten. Ik pak mijn telefoon en kijk ik het spiegelbeeld naar mezelf. Jesus, wat zie je er mooi uit met je mascara op je wangen. Haastig veeg ik het van mijn wangen en haal diep adem. Ze zijn ze zo snel hier gekomen?

"Hey," hoor ik Juul zeggen waarna ze een tas op het aanrecht zet. Ik kijk haar aan en glimlach zacht. "Hoe gaat het?" Vraagt ze en Louis komt naast haar staan. Ha, ze zijn even groot nu. Ik haal mijn schouders op, "gevoelens die zwaar kut zijn." "Snap ik," zegt ze en pakt de tas uit. "Dus hij was gewoon hier?" Vraagt Louis en ruimt de pizzadozen van de tafel op. "Jupp, hij was gewoon aardig," zucht ik, "Juul, eigenlijk heb jij het verpest." Ik kijk haar aan. "I know. En sorry daarvoor, maar ik wist niet dat hij hier was," zucht ze en stopt alle spullen in de keukenkastjes. "I know en het goed. Beter dat je het nu zegt dan dat ik al in een relatie zit," zucht ik. "True," zegt Louis. Ze hoeven dit echt niet op te ruimen.. echt niet.

Juul schopt dr hakken uit waardoor ze gelijk kleiner is. Ik grinnik zacht en volg haar als ze met een paar zakken van iets naar mij toeloopt. "Geen idee waar je zin in had, maar alsjeblieft," zegt ze en laat de zakken op mijn schoot vallen. En zak Kit Kats, M&M's met pinda en zonder, Haribo Star mix, naturel chips, Mars+Twix+Rolo mix en het nog af te maken, een zakje wortels. Ik kijk haar verbaasd aan, "hoezo dit?" "Omdat ze er zin in had en omdat dit helpt," zegt Louis droog en komt op de bank zitten. "O my god, ga gewoon eten. Ik zie aan je ogen dat je het wilt," zegt ze en komt tussen ons in zitten. "Thanks anyways," zeg ik en knik. "You're welcome," glimlacht ze.

"Maar wat is er gebeurt?" Vraagt ze dan. "Naja, we waren gewoon aan het eten totdat jij kwam. En ik vroeg dingen aan hem over haar, maar ontkende alles. Dus ik zei maar dat er vriendinnen kwamen en dat ie weg moest gaan," vertel ik zonder emotie in mijn stem. "Nou eh, ik wist niet dat ik een meisje was," zegt Louis sarcastisch waarna Juul hem slaat. "Maar ik weet niks van haar. Martijn had in ieder geval geen contact met haar. Of hij moet die zaken buiten ons allemaal geregeld hebben," vertelt hij verder. "Ik snap niet waarom ik überhaupt nog moeite in hem heb gestoken," mompel ik en pak een Kit Kat, "hij deed gewoon aardig en probeerde echt mijn aandacht weer te krijgen. Gewoon de sukkel die we kennen van drie jaar geleden." "Tja," zucht Juul.

"Hij belt ook nog gewoon op het goede moment," zegt Louis en zucht. "Ik wil wel opnemen, maar dan weet ie dat jullie hier zijn," zeg ik en grinnik. "Geef is," zegt Juul. Gelijk krijgt ze zijn telefoon in haar handen en neemt op.

"Hallo," zegt ze en zet hem op luidspreker. "Wie ben jij?" Vraagt hij gelijk waardoor ze haar lacht inhoud. "Ya know," zegt ze lachend. Ik begin ook te lachen, dit gaat zo goed. "Niet lachen," sist Louis lachend. Ik leg gelijk mijn hand over mijn mond en luister naar het gesprek. "Geen idee wie je bent, maar waar is Lou?" "Ergens," zegt ze droog. "Nee effe serieus," zegt hij geïrriteerd. Ik maak een gebaar dat ze door moet gaan en ze knikt. "Ik ben serieus," zegt ze serieus. "Ken je Julia?" Vraagt hij dan. "Ik ken geen Julia, ja Julia Robberts," zegt ze en trekt een pedo face. "O my god, dit gaat niet goed," mompelt hij, "je weet dat hij getrouwd is?" Louis trekt het niet meer en drukt zijn gezicht in een kussen. "Oh. Dat wist ik natuurlijk wel. Ik ben niet achterlijk hoor. Want ja, ya know. I'm his wife," zegt ze droog. Het blijft even stil aan de andere kant van de lijn. Ik kijk haar aan en lach zonder geluid.

"Maar wassup," zegt ze normaal. "Zijn jullie thuis?" Vraagt hij, "in het appartement?" Nee, waar anders? "Nope," zegt ze. "In jullie nieuwe huis?" Vraagt hij weer en ik kijk haar verbaasd aan, nieuwe huis? OH WAIT. Ze hebben een huis gekocht in hartje Amsterdam bij het Vondelpark. Ook niet," zegt ze. "Waar dan? Ik moet serieus naar jullie komen," zegt hij haastig waarna je hem hoort lopen. "Waarom? Owh ja, waarom heb je onder de foto van Charelle een hartje geplaatst?" Vraagt ze in één keer door. Ik sla haar gelijk, dat had ze niet moeten doen. "Wat? Welke foto?" Vraagt hij. Ik steek mijn middelvinger op naar die telefoon, gaat ie effe lekker ontkennen. "Ja eh, dat ze je mist en snel wilt afspreken," zegt Louis dan. "Wat? Nee, what the fuck. Dat was ik niet. Echt niet," zegt hij onschuldig. Ik ga naar insta en dan naar Martijn zn insta. "Nou dan heb ik heel mooi nieuws, je bent gehackt," glimlach ik vals waarna ik gelijk mijn hand voor mijn mond sla.

A Beautiful Flight ft Martin GarrixWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu