40

2K 55 4
                                    

Pov Annick

De volgende dag gingen Thomas en ik weer snowboarden. Het was nice en chill, gewoon de grootste lol hebben om niks. En hij was Julia ook vergeten, ze is ook echt weg. Maar hij zei geen woord over haar. Martijn heb ik de hele dag nog niet gezien, niet dat ik hem niet wil zien, maar alleen met mijn bro was ook wel chill. Maar ja, nu moet ik me klaarmaken voor een super chique dinner met mijn fam. Hoe geweldig leuk is dat? Nou gewoon echt totaal niet. Okay okay, ik ben niet zo positief vandaag. Maar ik mag die man gewoon niet, mijn 'opa'. Gewoon nee.

"Ben je bijna klaar? We moeten gaan," zegt Thomas bij de badkamerdeur. "Ja wacht," zeg ik en kijk nog een keer in de spiegel of ik er goed uitzie. Ik loop de badkamer uit en kijk Thomas aan, strak in pak. Oh dit staat hem goed. "Wow. Je ziet er echt mooi uit," zegt hij sprakeloos. "Dank je," zeg ik en kijk nog een keer in de spiegel.

"Wacht, zal ik zwarte hakken doen in plaats van wit?" Vraag ik

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Wacht, zal ik zwarte hakken doen in plaats van wit?" Vraag ik. "Je hebt geen zwarte mee," lacht hij, "doe die glitter dingen." Ik wissel ze om en knik, "better." Hij pakt mijn jas en ik mijn tasje. We lopen de kamer uit. "Jij ziet er ook niet verkeerd uit hoor," zeg ik en pak mijn jas van hem over. "Dank je," grinnikt hij. "En nu ben ik eindelijk even groot," zeg ik en glimlach trots. "Jaja," zegt hij en we stappen de lift in. "Maar waarom moet het altijd zo overdreven?" Zucht ik geïrriteerd. "Tja, dat is opa," zegt hij. "Dat hij rijk en belangrijk is, betekend niet dat het zo moet hoor," zeg ik.

Beneden stappen we de lift weer uit en je hoort mijn hakken behoorlijk. We gaan naast mijn ouders staan in de lobby. "Whoa, jullie zien er echt mooi uit," zegt mijn moeder, ook in een jurk. "Dank je," zegt Thomas zacht. "Nicki, is het niet te koud voor dat?" Vraagt mijn vader gelijk, ook in pak. "Half. Maar we gaan zo toch ergens binnen zitten. Dus ja," zeg ik en kijk inspecterend rond. Allemaal gezinnen, families en stellen ontmoeten elkaar en gaan naar het restaurant. Gewoon normaal, iets netter dan normaal, maar niet zoals ons. Okay, sommige wel. Als mijn ogen die van Tijn vinden, begin ik te glimlachen. Zijn mond valt open en tikt zijn vader aan. Zijn vader kijkt me ook aan en glimlacht voordat hij even zwaait. Kijk: normaal gekleed. Nou ze hebben een blouse aan. Maar that's it. Wij: jurk en pak.

Mijn oma en opa lopen naar ons toe en begroeten ons. Ik glimlach fake en kijk weer naar Tijn. Hij wijst naar mij, daarna naar zichzelf en daarna maakt hij een slaapteken naast zijn hoofd. Het is zo geniaal, er zit glas tussen. Ik knik glimlachend, echt wel dat ik vanavond weer bij hem ga slapen. Niet dat het erg is bij Thomas, maar ik wil weer bij hem slapen. "Kunnen we gaan?" Vraagt mijn oma. Ik lach als Tijn een raar gezicht trekt en zijn vader hem aanspreekt. Ik zwaai en loop achter de fam aan voor een dinner.. Have fun.. "Hoe ga ik dit overleven?" Sis ik. "Niet zeuren. Wees effe positief," zegt hij en we stappen een auto in. Owh ja, om het nog geweldiger te maken: we gaan naar het duurste restaurant van dit gedeelte van het gebied.

Eenmaal in het restaurant, worden Thomas en ik aan de kant geschoven. Hola 18+ met wijn en adios 18- met water. Ik pak mijn telefoon uit mijn tasje en ga naar Snapchat. Ik maak een selfie met onderkin en stuur hem naar Thomas, hij zit tegenover over dus ja. Hij grinnikt en trekt een raar gezicht. Snel open ik hem als ik hem binnenkrijg en maak een screenshot. "Waarom?" Zegt hij gelijk. "Omdat het kan," zeg ik simpel. "Sukkel," zegt hij gelijk. Ik glimlach breed en lach even.

A Beautiful Flight ft Martin GarrixWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu