Capitolul 16

28 5 0
                                    

Staico rămăsese singur în sala tronului. Azi, stolnicul Bratei trecuse la treabă. Aruncase vorbe pline de dulceață asupra lui. Le simțise veninul. Îi spusese ca așa e soarta fraților mai mici ai voievozilor. Să nu stea pe tron decât ca locțiitori, deși, câteodată, în ei zac mari conducători. Era meșteșugit la vorbă acest Bratei. El păruse încântat și îl poftise pe stolnic să se așeze mai aproape de tronul sau. Are să se dea pe față acest stolnic. Dar nu era de ajuns...Nu era singur. Trebuia să mai afle niște nume.

Apoi mai era și povestea aceea cu prințul Vlad, la Buda. Staico era în dilemă. Să-i scrie lui Mircea? Acesta era ocupat cu Dobrogea. Va afla când va reveni la Argeș. Deocamdată, Sigismund e cu mâinile legate de conflictul său cu nobilii. Singurul lucru pe care îl putea face era să adune informații cât mai multe.


Ali Pașa mărșaluia spre Varna, în fruntea oștilor sale. Oamenii erau obosiți. Plecaseră din martie, de la Adrianopole. Cuceriseră Anhilohia, Emona, Messembria, Kosak-ul, Cenga, Kamicja, Provadia, Ventiza, Caliacra, Pangalia, Pacuiul, Constantina, Hârșova, Enisala în Tara Carvunei. Plus cetățile cucerite în Țaratul lui Șișman: Madara, Silistra, Sumen, Sistov, Nikopol. Mai aveau doar Varna. Oare sultanul va trimite flota? Daca nu îi trimite flota, va schimba direcția și va merge spre Adrianopole. Comandantul siguranței de mars, Iakci beg, îl anunță că patrulele sale s-au întâlnit cu un detașament de spahii, care aduceau Marelui Vizir un mesaj al sultanului.

Ali Pasa desfăcu mesajul

Către vizirul nostru neînfricat, Candarli Ali Pașa, porunca:

Prea Luminate sfetnic al nostru, de cum primești această scrisoare, te vei îndrepta grabnic cu oștile tale spre Adrianopole. Avem mare trebuință de ele și de tine acum. Câini netrebnici au iscat vâlvătăi de răscoală în Asia, împotriva Luminatei Noastre fețe și a Imperiului Otoman. Avem nevoie de înțelepciunea ta războinică pentru a-i apuca de bărbi pe acei câini netrebnici și a-i aduce la picioarele mele.

Aceasta este porunca noastră către tine, viteazule Ali, și altfel să nu faci.

Murad I, stăpânul lumii

Ali Pasa împături mesajul și dădu poruncile de rigoare. Prima data Varna îi scăpase datorita atacului din spate al oștenilor câinelui de Mircea, beyul valahilor din Kara Iflak. Acum scăpa datorită răscoalei izbucnite în emiratele asiatice. Ce i-ar mai fi trecut pe sub ascuțișul iataganelor pe apărătorii Varnei!

Nu rezolvase dilema iscoadelor rătăcite, dincolo de Dunăre, iar pe măsură ce timpul trecea, acest gând il măcina din ce în ce mai tare.

Până la marea cea mare   (în curs de rescriere)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum