#5 make your dreams come true

189 9 0
                                    

Nu ik terug ben en mijn diploma heb gehaald werd het tijd om een baan te vinden. Een gezellig hotel in de buurt heeft me aangenomen als animator.

Het liefst zou ik dit met de jongens doen maar niet alles is mogelijk. Ik blader zuchtend door de pagina's met ideeën van de activiteiten morgen.

"Gaat alles wel goed?" vraagt Claire een van mijn collega's. Ik glimlach lichtjes en haal dan mijn schouders op. "Ik mis mijn vrienden" vertel ik haar eerlijk.

"Waarom neem je dan niet een dagje vrij dat je wat met ze afspreekt" ik schud mijn hoofd. "Voor een dagje heen en terug naar Australië?"

"Oh" mompelt Claire. Dan kijkt ze me verbaasd aan. "Hoe de hell kom jij in vredesnaam aan vrienden in Australië?"

Ik lach "lang verhaal maar laten we het houden op stage".

"Weetje" zegt Claire dan. "Waarom blijf je hier? Deze plek en dit werk maken je duidelijk niet gelukkig"

Ik knik " ik weet het maar ik heb het geld niet om te imigreren naar een ander land. Ik kan niet eens een eigen huis in Nederland betalen laat staan in Australië" zucht ik teleurgesteld.

"Nou dan weet je wat je moet doen!" zegt Claire enthousiast.

Verbaasd kijk ik haar aan. "Ja wat dacht je van sparen!!. Je werkt hard genoeg en als dat je droom is maak hem dan werkelijkheid!".

Ik denk even na tot ik tot een besluit kom. "Weetje wat Claire...dat is niet eens zo'n gek idee....al zal het wel een tijdje duren voor ik dat voor elkaar krijg.."

#2 no distance Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu