Takto ťa vidím

467 47 1
                                    

  Derek mu v to ráno písal. Chcel aby sa za ním Stiles neskôr navečer zastavil. Potreboval jeho podpis nejakých fórmulárov, niečo ako Stilesov písomný súhlas s vystavovaním fotografií, na ktorých ho Derekov objektív zachytil. Bola to stručná správa a Stiles dlho o nej premýšľal než mu odpísal.   

  Nehovoril s Derekom odvtedy, čo sa po ich rannom rozhovore rozišli. Rozišli sa? Boli vlastne spolu? Stiles sa nad tým nikdy moc nezamýšľal. Prijímal veci tak boli. Bola pravda, že spolu boli v podstate na rande. Či na dvoch? To je jedno. Veci medzi sebou nikdy príliš nešpecifikovali. A teraz Stiles nevedel čo si myslieť. Otázka príležitostného povyrazenia už neprichádzala do úvahy. Stiles vedel, že Derek to s ním myslí príliš vážne. V kútiku svojej mysle vždy vedel, že to s ním Derek myslel vážne. Nevyzeral a ani nebol tým typom čo spí s kadekým len tak bez záväzkov. No Stiles si to odmietal priznať. Nechcel vidieť pravdu aj keď ležala priamo vedľa neho na posteli, majetnícky k nemu pritisnutá odzadu.  Bolo to od neho kruté a uvedomoval si to, no i tak pokračoval v tom čo s Derekov mal.
 
  Vychutnával si to. Derek ho po naozaj dlhej dobe dokázal úprimne rozosmiať a Stiles si to plne užíval. Aj predtým mal nejakých partnerov do postele, no tí boli takí istí ako on. Skočiť na to a potom otkráčať bez zamávania preč. Žiadne zábrany ani pravidlá, len čisté obojstranné potešenie na pár krátkych momentov, ktoré Stilesovi stačili. Teda aspoň si myslel, že mu stačili. Samozrejme, že musel prísť Derek ktorý miloval túlenie a objímanie a spoločne leňošenie v posteli. Miloval keď mohol so Stilesom zaspávať v náručí a Stiles si toho bol vedomý, keď sa pár svalnatých rúk obtočil okolo jeho tela a pritisol ho k vyformovanej hrudi. Vedel to nechal nech sa to stane.  A teraz sa cítil ako krutý, zlý človek. 

  Vedel že si nič z toho čo s Derekom mal, čo mu Derek dal, nezaslúži. Nedokázal to prijať a cítil sa ako obyčajný podvodník, keď si s Derekom užíval v posteli i mimo nej. Prišlo mu, že podvádza lebo nebolo nijak možné vysvetliť, že bol zrazu šťastný. A aj keby nepodvádzal, nedokázal do svojho života pustiť ďalšiu milovanú osobu. Mal kamarátov a známych ale vždy si od nich držal rozumný odstup. Vedel, že raz odídu. Či už z vlastnej vôle alebo ich k tomu osud prinúti. A Stiles vedel, že by stratu ďalšieho milovaného už neprežil. Nedokázal by to. Zhrútil by sa. Po všetkom čo sa stalo. Po smrti jeho mami, kamarátov zo školy, Allison, jeho otca... nezvládol by to. Veľakrát po to tej osudovej autonehode rozmýšľal, že si vezme nejaké tabletky alebo žiletku, no slová tej vyšinutej ženu mu stále zvonili v ušiach. Nebol dosť dobrý na to aby ho zabila. To bola asi jediná dobrá vec čo Blakeová urobila. Vzala mu chuť umrieť a to ho držalo roky pri živote. Doteraz si pamätal ako len nečinne mohol prizerať tomu ako Allison podrezáva hrdlo a tento strach neschopnosti pomôcť sa mu zakorenil pod kožu. Predstava, že by sa Derekovi niečo stalo ho ničila.

  Napriek všetkej snahe citovo sa príliš nenaviazať, Stiles len bez slova sledoval ako si Derek krôčik za krôčikom našiel cestu do jeho srdca. Stiles sa zaľúbil. Po prvý raz v živote sa naozaj zamiloval. A to ho úplne vystrašilo. Všetky jeho vnútorné alarmy sa zrazu spustili a on sa cítil ako zviera zahnané do kúta. Ako sa má so všetkými tými  emóciami zrazu vyrovnať? Skúšal ich dlho ignorovať a nepripúšťať si ich, no keď v to ráno videl ľútosť v Derekových očiach niečo v ňom vybuchlo. Nechcel aby sa naňho Derek pozeral s ľútosťou. Tá ľútosť ho zasiahla ako dýka, o ktorej netušil že mu môže ublížiť a s krvácajúcou ranou od neho ušiel.

  Keď sa v ten večer vrátil do prázdneho bytu a konečne plne spracoval všetko čo sa stalo a ako iracionálne sa zachoval, zhrútil sa na zem a horké slzy mu tiekli po tvári zatiaľ čo plačlivo vzlykal. Odvtedy nenabral odvahu Dereka nijako kontaktoval a tŕpol vždy keď mu zazvonil mobil. Dnes mu však napísal a Stiles vedel ako moc je preňho tá výstava dôležitá. Bola to Derekova záverečná práca a nejaký písomný súhlas bolo tým najmenej čo mohol po Stilesovi žiadať.  Mal právo chcieť oveľa, oveľa viac a Stiles bol iba kúsok od toho aby mu to všetko dal kedy si o to povedal. Nemienil sabotovať týždne tvrdej práce, ktorú Derek vytvoril a tak mu so srdcom v hrdle odpísal. Bola to taktiež stručná správa, taká akú obdržal.

  ,,Budem u teba na byte o ôsmej."

  Zvyšok dňa prešiel príliš rýchlo a Stiles sa pristihol ako sa nervózne prechádza. Uvažoval o všetkom čo sa stalo a musel vziať do úvahy aj dosť pravdepodobnú možnosť, že Derek naňho zanevrel. Stiles by sa mu nedivil a bolo by to tak aj lepšie. No celým svojím srdcom dúfal, že sa tak nestalo napriek tomu, že mozog silno argumentoval a použil aj dôkazový materiál vo forme stručnej, neosobnej správy, ktorú mu Derek poslal. Keď nastal ten čas a Stiles celý nervózny stál pred Derekovou, vôbec netušil čo očakávať. Len raz zazvonil a bez slova z reproduktoru ho pípnutie zvončeka vpustilo dovnútra budovy. Plný neistoty, no s poctivo nasadenou maskou dokráčal ku Derekovým dverám od bytu a s prekvapením si všimol, že sú otvorené dokorán. Vnútri bola úplna tma a iba svetlo z chodby ako-tak osvetľovalo priestor pred ním. Nie žeby niečo videl.

  ,,Derek?!" zavolal, no neprišla žiadna odpoveď. V tme sa črtali nejaké zvláštne obrysy a Stiles zo zvedavosti nahmatal vypínač pri dverách a rozsvietil. To čo uvidel mu vyrazilo dych. Chvíľu mu trvalo než pochopil na čo pozerá, no potom len onemelo hľadel. Akosi automaticky zavrel za sebou vchodové dvere a vkročil hlbšie do bytu. Neveriacky sa otáčal okolo vlastnej osi a s vyvalenými očami hľadel pred seba. Nedokázal tomu uveriť.

  ,,Takto ťa vidím Stiles," ozvalo sa za ním a Stiles takmer vyskočil z kože. Prekvapene sa pozrel na Dereka, ktorý ho pozoroval s nečitateľnou emóciou v tvári. Vyzeral v tvári trochu strhane, tak isto ako aj Stiles sám, no z jeho postoja sálalo odhodlanie. Stiles sa znova zapozeral na miestnosť a všímal si každý detail. 

  Všade okolo nich boli rozvešané desiatky, nie, priam stovky Stilesových fotiek. Stiles spiaci, v sede, ako sa smeje, s napchatými ústami. Stiles vystretý na posteli, vzrušený a v plnej kráse. Fotky ich dvoch. Dereka a Stilesa. Fotky ich milovania.

  ,,Derek..."

You Catch My EyeWhere stories live. Discover now