14.-METLOBALOVÝ KONKURZ

146 11 2
                                    

"Arianna! Poďme sa rýchlo najesť, za necelú hodinu ťa čaká konkurz!" kričala na mňa Luna, keď som sedela v klubovni a písala správu rodičom.

"Dočerta Luna, kašlem na obed. Musím poslať sovu, zatiaľ sa najedz. Si si istá, že ideš so mnou na konkurz?"

"Jednoznačne. Chcela by som sa uchádzať o post komentátorky."

Tak Luna a komentátorka? To by mi nenapadlo ani vo sne, nuž, je to jej voľba.

"Aha," to bolo to jediné, na čo som sa zmohla.

"Tak ja utekám na obed, stretneme sa pred Veľkou Sieňou." povedala a poskakovala si smerom von z klubovne. Ja som dopísala poslednú vetu a brko som si strčila do vrecka.

Milí rodičia a Matthew

Na Rokforte skoro nič nového. Akurát kopa učenia a podobne. Na elixíroch sa mi darí, na čarovaní trochu menej, ale veď to poznáte.
Luna ma donútila ísť na konkurz do metlobalového družstva. Ten konkurz bude každú chvíľu, ale nebude mi vadiť, ak sa tam nedostanem. Pri mojej šikovnosti tam asi ani neprídem načas.
Píšem vám hlavne, aby ste si nerobili starosti, všetko je v poriadku. Dávam si na seba pozor, dávajte si pozor aj vy (hlavne ty, Matt).
Pozdravujem vás a starajte sa o moje bylinky!

Vaša Arianna

Napchala som list do obálky a utekala do veže so sovami. Augustus sa znovu tváril urazene, ale keď uvidel list, našuchoril perie a rozprestrel krídla. Elegantne vystrčil nôžku, na ktorú som mu pripevnila list a už ho nebolo.
Bola som mu vďačná, že ma nezdržiava a bežala som dole do Veľkej Siene.
Luna ma nečakala pred Sieňou, ale stále si vychutnávala svoje jedlo. Prevrátila som oči a sadla si ku nej.

"Luna, nemáme čas. Sama si to povedala."

"Máme presne trištvrtehodinu. Najedz sa aj ty." povedala.

"Nie, vďaka. Počkám ťa, ale dávam ti len chvíľu." odvetila som netrpezlivo. Luna ma ignorovala a ďalej sa prehrabovala v jedle.

Draco

Dneska som podľa rozvrhu mal mať len elixíry a obranu proti čiernej mágii. Po včerajšom neúspešnom hľadaní o zaklínadle, o ktorom mi povedal Blaise, som sa rozhodol ísť po hodine za Snapom.

"Počkajte pán profesor!" zvolal som.

"Potrebujem niečo zistiť. Existuje zaklínadlo, ktoré vám naozaj veľmi ublíži, ale zvonku a nie zvnútra?" opýtal som sa zvedavo.

"Existuje, Malfoy. Ale nie som si istý, na aký účel ho potrebujete, takže vám nepoviem, o aké zaklínadlo ide." povedal s trpkým výrazom.

"Poviete mi aspoň, kde mám hľadať?"

"V rokfortskej knižnici určite nie." povedal, zavial plášťom a odišiel.

Odkiaľ by ho dotyčná osoba poznala, keď nie z našej knižnice? A pochybujem, že má niekto knižnicu doma, tak ako my.
Túto tému som sa rozhodol na chvíľu ukončiť a začal som robiť niečo užitočné. Naškrabal som úlohy a pobral sa do núdzovej miestnosti. Čakala ma v nej miznúca skrinka a celý zvyšok dňa som sa venoval iba jej.

Arianna

Bol tu opäť ten stres. Nie taký, ako keď napíšete skúšky a bojíte sa, ako ste dopadli, úplne iný. Presne taký som zažívala pred pár rokmi, keď som hrávala metlobal. Strach z poníženia.
Sedela som v šatni a obliekala si poslednú časť metlobalového dresu, keď do nej vtrhla nejaká bláznivá štvrtáčka.

"Ach môj bože, Čcho je už tu! Nezabudnite na úsmev, musí si vás všimnúť, inak sa do tímu nedostanete. Žiadna z vás metlobal hrať nevie, takže vám nič iné neostáva." povedalo to dievča všetkým nám v šatni. Vedela som, že to dievča nie je úplne v poriadku, keď si myslí, že na Čcho zapôsobí úsmevom, a tak som sa len pousmiala a poskladala si habit na lavičke.

Z diaľky bolo počuť písknutie a všetky dievčatá v momente vyskočili z lavičiek. Išla som aj ja, hoci nie až tak nadšene.
Ocitla som sa na ihrisku. Cítila som tú nostalgiu, vynorili sa mi všetky spomienky. Bola som Lune vďačná, že ma sem vytiahla. Možno som nevedela úplne profesionálne hrať metlobal, no cítila som sa tak. Konečne som sa niekde cítila doma. Aspoň dokým Čcho opäť nezapískala píšťalkou.

"Tak, vážení uchádzači, vítam vás na konkurze. Rozhodla som sa nechať minuloročnú zostavu." dievčatá, ktoré som stretla v šatni na ňu zízali s nepríčetným výrazom.

"Doplniť viem tri miesta, ktoré vám uvoľnili teraz už bývalí žiaci. Je voľné miesto triafača a dvoch odrážačov."
Uľavilo sa mi, keď povedala, že miesto odrážača je voľné. Inú pozíciu by som hrať nezvládla.

"Myslím, že rečí bolo dosť, poďme na metly." ukončila svoj monológ Čcho.

"Á, Arianna, teba som tu ozaj nečakal."

"Pravdupovediac, ani ja seba nie." odvetila som.

"Držím palce. Ja mám, našťastie, pozíciu strážcu istú." povedal trochu povýšenecky. Bol to Michael Corner, šiestak ako ja.

"Hmm, vďaka."

"Začneme od najstarších. Je tu niekto zo siedmeho ročníka?"
Prihlásil sa sebavedome nejaký chlapec. Zdalo sa, že nikto iný sa nehlási.

"Na akej pozícií by si chcel byť?" opýtala sa ho Čcho.

"Hmm, záleži s kým by som tam bol." povedal a žmurkol na Čcho. Čcho sa odvrátila a namiesto nej sa ozvala jej kamarátka Marietta Edgecombová.

"Ak máš k metlobalu takýto prístup, dvere sú tam." ukázala na dvere do šatní.

Chlapec sa zahanbene otočil a odkráčal preč, no ja som si stihla všimnúť, že žmurkol na Mariettu.

"Dobre, tak pokračujme. Šiesty ročník?" spýtala sa Čcho trochu rozrušene.

Nesmelo som sa prihlásila a so mnou sa prihlásil aj Anthony Goldstein.

"Výborne, tak ako sa voláte a o akú pozíciu sa uchádzate?"

Anthony sa na mňa pozrel a ukázal mi, že mám ísť prvá.

"Som Arianna Moon. Rada by som išla na pozíciu odrážačky." povedala som stručne.

Čcho prikývla a ukázala smerom na Anthonyho.

"Volám sa Anthony Goldstein a skúsil by som to v pozícii triafača."

Niektorí mladší žiaci nervózne stáli na ihrisku, niektorí si išli sadnúť a sledovať nás.

Najskôr sa rozhodli otestovať mňa. Nebola som viac nervózna, vedela som, že ma sledujú maximálne piati. Čcho a Marietta mi hádzali dorážačky a pokúšala som sa ich chytiť. Zabudla som na okolitý svet a sústredila som sa len na loptu. Z tridsiatich som chytila dvadsaťšesť, čo považujem za celkom sľubné.

"Nebolo to zlé. Ak nenájdeme lepšiu možnosť, si v tíme." oznámila mi Čcho.

Otestovali aj Anthonyho. Ten sa, bohužiaľ, do tímu nedostal.

"Ktorí z vás sú piataci?"
Ruku zdvihli asi štyria. Medzi nimi bol aj Nathan. Nathan Frank. Toho som si doteraz nevšimla.

---

"Gratulujeme Stewartovi Stimpsonovi k postu triafača. A gratulujeme aj Arianne Moonovej a Nathanovi Krankovi na poste odrážačov."

Vďaka. Teraz bude mať Morag oveľa väčšie možnosti na posmešky.

Odkráčala som do šatne, kde na mňa nahnevane pozerali všetky dievčatá. Žiaľ, ich úsmev im nevyšiel.
Hneď za šatňou ma čakala Luna.

"Gratulujem! Celé som to videla z veže. Hovorila som ti, že to dokážeš." usmievala sa na mňa.

"Schválili ti, že budeš komentátorkou?"

"Čcho povedala, že mám ísť za McGonagallovou. Ale sú aj dôležitejšie veci. Napríklad to, že si v tíme!"

Vďaka Luna, bez teba by som to nevedela.

Good or bad? -|| Nedokončené ||-Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora